Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

lundiis skrev 2014-12-05 18:01:52 följande:
    Den sänkta skatten var det meningen att pensionärerna själva skulle bekosta. Väldig generöst. SD har inte svikit pensionärerna, synen på hur en skattesänkning ska finansieras verkar gå isär. Alla tycker inte att socialdemokraternas politik är den bästa, hör och häpna.
    Jag har inte hävdat att socialdemokraternas politik är bäst. Jag påpekade bara det faktum att SD inte höll ett av sina viktigaste vallöften. 
  • Biffus
    lundiis skrev 2014-12-05 18:11:39 följande:
    Invandringspolitiken är SD:s viktigaste fråga. Jag känner pensionärer som röstat på SD och det finns inga ilskna tankar där om partiet, den riktas mot Socialdemokraterna, mp, v och alliansen.
    Har du något annat än anekdoter? 
  • Biffus
    Rataxes skrev 2014-12-05 19:51:39 följande:
    Så om SD vill minska invandringen till finsk nivå bryter de mot MR? Märklig logik...
    SD vill minska den med 90 %, har de själva sagt. 
  • Biffus
    Rataxes skrev 2014-12-05 20:13:31 följande:
    Dvs ungefär till finsk nivå.
    Det förändrar inte det faktum att SD:s politik skulle bryta både mot de mänskliga Europakonventionen för mänskliga rättigheter och Genèvekonventionen. 
  • Biffus
    dendärmary skrev 2014-12-06 07:32:13 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-06 05:14:48 följande:
    Precis. Och sedan de lama undanflykterna - "bara för att jag dehumaniserar och demoniserar invandrare så betyde det inte att jag är rasist, SÅ DET SÅ!!!!!!!"

Förstår inte varför de inte bara kan stå för sin rasism. Komma ut ur garderoben liksom.
    De röstade som de gjorde för att det bland alla andra riksdagspartier inte finns någon som helst opposition mot invandring. När det gäller invandringen är Sverige som en kommuniststat - du får inte tycka på något annat sätt än att det ska vara fri invandring för alla flyktingar i hela världen. Det beslutet är det i grund och botten MP som ligger bakom, som sedan S och M har anpassat sig efter.

Vem har sagt att de "dehumaniserar" invandrare? Sluta hitta på saker bara för att du måste gripa efter halmstrån som stöder din åsikt.
    Fast det är Extremt få partier som vill ha fri invandring. De flesta vill ha som idag - reglerad invandring.
  • Biffus
    Biffus skrev 2014-12-06 07:35:39 följande:
    Fast det är Extremt få partier som vill ha fri invandring. De flesta vill ha som idag - reglerad invandring.
    E:et i "extremt" ska vara en gemen.
  • Biffus
    dendärmary skrev 2014-12-06 07:40:18 följande:
    MP vill ha fri invandring, det ha de själva sagt. Och den svenska invandringen ligger på en sådan nivå att Migrationsverket måste hyra lägenheter av Bert Karlsson för att alla människor ska få plats.
    Så du drar din slutsats om att "ingen får tycka något annat än att vi ska ha fri invandring" från vad 6,89 % av riksdagen tycker? 
  • Biffus
    dendärmary skrev 2014-12-06 07:47:38 följande:
    Min slutsats baseras på det som händer: MP har påverkat både S och M vad gäller fri invandring.
    Inget av budgetalternativen innebär fri invandring. De är överens om att vi ska ha reglerad invandring. Mp får inte igenom fri invandring, eftersom att en stor majoritet inte vill ha fri invandring. 
  • Biffus
    dendärmary skrev 2014-12-06 07:52:53 följande:
    Kom med lite argument istället vettja.
    Biffus skrev 2014-12-06 07:49:29 följande:
    Inget av budgetalternativen innebär fri invandring. De är överens om att vi ska ha reglerad invandring. Mp får inte igenom fri invandring, eftersom att en stor majoritet inte vill ha fri invandring. 
    Stämmer, men invandringen har ökat sedan MP gjorde in deal med Alliansen. Det r mycket högre invandring idag än då Göran Persson ledde S.

Fast  vi har inte i närheten av fri invandring och kommer inte att få det. 
  • Biffus
    dendärmary skrev 2014-12-06 07:58:31 följande:
    Men vi rör oss i den riktningen, för det är så MP vill ha det. Hade inte MP haft sin inverkan så hade invandringen förmodligen varit kvar på Göran Perssons nivåer.
    Vi hjälper fler, men vi har inte i närheten av fri invandring. Det är riksdagen överens om. Eftersom att riksdagen är överens om att vi inte ska ha fri invandring så får man uppenbarligen tycka annat än att Sverige ska ha fri invandring.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!