Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

FiaMedFunkk skrev 2014-11-26 23:21:19 följande:
    Och sen anser du ha ensamrätt på historien.

Jag kräktes lite själv faktiskt.
    Jaså, berätta för mig var jag har sagt det. Belägg ditt påstående med lite citat där jag har hävdat detta. 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-26 23:29:35 följande:
    Det här är ett dagis för vuxna. Hoppas ni inte tvingar era barn till de här åsikterna. Men, ja, antar jag slår i vinden.
    Ja, det är bara dagisbarn som skriver en sak för att sedan helt ignorera svar på detta och hävda att ens eget inlägg är spam. 
  • Biffus
    Anghammarad skrev 2014-11-27 07:52:33 följande:

Ett par saker får jag inte riktigt ihop.

SD-anhängare påstår att partiet är det Israel- och därmed också det judevänligaste partiet. Samtidigt svänger man sig slentrianmässigt med djupt nedlåtande kommentarer om Bonniersfären och "judemedia" samt om personer som uppenbart anses som fienden baserat på en uppfattad koppling till judendom. Hur går det ihop? 

Det går ihop på samma sätt som "invandrare är arbetslösa, men invandrarna tar våra jobb!", "SD:s politik är den enda som inte har prövats förut, men SD:s politik är exakt den som bedrevs innan massinvandringen" och alla andra argument som SD:are använder. Dvs inte alls.
  • Biffus
    vår2012 skrev 2014-11-27 09:20:42 följande:
    Även om det absolut finns sekulariserade muslimer så känns det som en ganska stor del är "bokstavstroende".
    Har du belägg för det? 
    vår2012 skrev 2014-11-27 09:20:42 följande:
    Att höra om en hel skolklass som är könsstympade,kvinnoförtryck mm gör naturligtvis att många blir upprörda och rädda!
    Vilken tur att den nyheten var felaktig då...
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-27 14:10:10 följande:
    Ja de får, men det är inte rätt för det. Och det ligger på en nivå som borde vara långt under deras värdighet. Vi har ju demokrati i Sverige av en anledning. 

Jag sa inte att du SKA säga det, jag undrade om du KAN, det är en viss skillnad där. 

Jag köper att rasism inte innefattar politik.
    Men det du menar är alltså att det är okej att hata människor - eller ogilla som du så fint skriver, så länge det är på politiska grunder får då är det inte rasism? Då får man trycka ner och smutskasta?
    Vad gör då det hatet finare och mer acceptabelt än någon annan grund?
    Det är förenligt med demokratin att isolera SD från migrationpolitiken! Så länge de andra partierna har en majoritet (vilket de har) så är det förenligt med demokratin. 

Klart att jag kan säga det. Jag har inget talfel. Dock vill jag nödvändigtvis inte det. 

Jag har inte sagt något om vad som är okej. Jag påpekar bara att du har fel i hela ditt resonemang i inlägg #797. 
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-27 14:45:47 följande:
    Nej det finns ju en viss skillnad i att samarbeta med partier och att frysa ut partier. Det förstår du säkert själv. 
    Och det handlar ju inte bara om att inte samarbeta heller. Som när talmannen Per Westerberg vägrar ta Åkesson i hand med bortförklaringen "Det blir ju så tjatiga bilder". Den biten är patetisk. Ska man sitta i en riksdag, eller som högt uppsatt i vad det en handlar om så måste man kunna bortse från personliga åsikter och bete sig som en vuxen människa och behandla alla med respekt. Kan man inte det så kanske man ska börja köra lastbil istället. 

I vilket all som helst, ni anser att det är okej att hata människor för deras åsikter, och jag anser att det hatet är lika fult som något annat. Så om ingen har något mer att komma med så känner jag inte riktigt att jag har varken tid ork eller lust att lägga på diskussioner som med största sannolikhet snart kommer leda till smutskastning. 
    Antingen så samarbetar man eller så samarbetar man inte. Där är skillnaden. Inget parti vill samarbeta med SD --> De blir isolerade.

SD är väl inte det parti som ska prata om respekt. T.ex. har Kent Ekeroth (sitter i riksdagen) knuffat in en kvinna i en bil. Det är patetiskt. 
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-27 16:05:02 följande:
    Titta, nu börjar du till och med bli lite nedlåtande, precis som jag sa.

Fast nu är det ju så att det handlar om att frysa ut, och inte om att välja att inte samarbeta. Men för att svara på din fråga. Nej, det anser jag inte. Men har du o andra sidan hört något parti säga "Vi ska se till att (som exempel nu) M och KD inte kommer få något inflytande alls!"? Där har du skillnaden på att välja att inte samarbeta och att frysa ut -MHO. 

En allmän sanning inom SD? Så du har bara tagit för givet att jag är SD väljare alltså, intressant. Har jag sagt det någonstans? Eller yttrat mina åsikter på ett i dina ögon rasistiskt sätt? Eller tog du bara till en vild chansning? Jag är ledsen, men du gick på en nit. Jag har ingenstans yttrat varken sympatier eller åsikter som överensstämmer med SD, så det är dina fördomar som talar. Att någon som inte röstat på SD inte kan stå upp för deras sak.  
    Och nej, jag anser inte att man inte behöver bete sig för att man är chaufför - men då träffar man inte riktigt lika mycket folk och man framställs inte medialt. 

Det får bli mitt sista ord nu i det här nu.
    SD blir utfrysta för att inget parti vill samarbeta med dem. Det är samma sak i det här sammanhanget. 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 15:42:03 följande:
    För dig är det nog det ja
    Har du inga andra argument än ad hominem och tu quoque?
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 17:11:07 följande:
    Ja vänsterpartiet kanske är än mer rasistiska än S när allt kommer omkring. Lite intressant att folkhemmet byggdes av rasister Drömmer
    Ad hoc-argument. Sitter du med en lista över argumentationsfel och försöker få in så många som möjligt eller? :S
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 17:28:07 följande:
     Hela vårt folkhem bygger på rasism.
    Ge belägg.
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 17:58:43 följande:
    Förstod du ens själv vad du menade där?
    Ja. Jag gav en gliring om att personen beter sig som ett dagisbarn, eftersom att personen gång på gång påpekar att ens egna inlägg är spam. 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!