Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

Svt skrev 2014-11-22 15:29:08 följande:

Tråkigt att det alltid måste spåra ur och dumheten måste bevisas...

Youtubefilm från en sverigedemokratisk/nationalistisk youtubekanal. Oj, vad övertygad jag blir DrömmerKräks
  • Biffus
    vår2012 skrev 2014-11-22 19:46:17 följande:
    Ge belägg för det? Jag är uppvuxen i en beryktad förort. Är född 75 och bodde där tills jag var 25. (Mina föräldrar bor kvar så jag är där ofta.)

Vi sprang som barn runt i området och kände oss trygga. Nu är det skottlossning och bilbränder var och varannan dag. Ambulans och brandkår åker inte in i området utan polis.

Det är ett helt annat klimat än när vi var barn. Tyvärr ser det ut så på fler och fler förorter. Självklart märker man inte skillnaden om man är född och uppvuxen i "byhåla", men kommer man ifrån en förort till en stad så vet man precis vad som hänt.

Annars kan man även från byhåla läsa tidningar och kolla på youtube om hur det ser ut i förorten. Google funkar antagligen i byhåla också, googla "Göteborg skottlossning" så lovar jag att du får väldigt mycket träffar.
    Minnen kan inte användas som belägg, eftersom att minnen förändras i efterhand. Jag syftade på riktiga belägg...

Själv bor jag i en av Sveriges 3 mest invandrartäta förorter (enligt SCB). Här är det inga bilbränder eller skottlossningar...
  • Biffus
    vår2012 skrev 2014-11-22 19:52:53 följande:
    Det står SCB Brå på bilden. SCB=statistiska centralbyrån och Brå=Brottsförebyggande rådet. De har hemsidor där du själv kan hitta dessa bilder.

Men de kanske inte är pålitliga nog för dig?
    Länka till den riktiga källan. Man lägger inte upp bilder utan att referera till källan!
  • Biffus
    Jonas07 skrev 2014-11-23 20:33:05 följande:

Vilken invandrartät förort är det Biffus?

En av Sveriges 3 mest invandrartäta kommuner enligt SCB. Det finns tre att välja bland... 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-23 20:29:20 följande:
    Finns inget som kan övertyga en religiös, förutom en uppenbarelse.
    Skönt att vara ateist då. 
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-23 21:45:58 följande:
    Så blev en förort en kommun. Lite ordmagi, så kan man tro att hedern är intakt. Skrattande
    För en felskrivning spelar så stor roll. Det är en stor skillnad på om jag bor i Södertälje eller i Alby... Eller inte.
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-23 21:41:13 följande:
    Nej, det går inte att vara PK-ateist. Ledsen. Foten i munnen
    Ateism [is´m] s. -en ? gudsförnekelse
    SAOL

ateist

person som ansluter sig till ateismen

Källa

ateism

åskådning som uttryckligen förnekar existensen av gudar [1] [2] [3]
    åskådning som inte tar ställning till gudars existens; avsaknad av tro på huruvida gudar existerar
    Källa

Jag är ateist. 
  • Biffus
    Elake skrev 2014-11-23 22:35:56 följande:
    va? SDare bär upp den mest kritiska hjärnan av alla i sverige idag, vi tänker själva. till skillnad från dig och alla andra, som låter media tänka åt er.
    Vad säger du om mig då, som inte följer politiskt vinklad media? Jag har inte läst aftonbladet, expressen eller liknande på minst 5 år; och är betydligt mer mot SD nu än då. 

Fast SD:ares kärleksrelation till avpixlat är nog inte ens värt att nämna. Tar man allt som skrivs på avpixlat som den enda rätta sanningen så tänker man helt klart själv DrömmerKräks
  • Biffus
    Elake skrev 2014-11-24 00:32:13 följande:
    HAHAHA ja det är ju just det här som du anklagar sverigedemokrater för att göra. Du påstår att sverigedemokrater inte kan kritiskt granskande. Så frågan är hur DU kan dra såna slutsatser utöver en SÅ stor grupp? Vi är trots allt snart 1.000.000 människor som röstar på SD nu.
    Om SD:are hade varit kritiskt granskade hade jag sett minst en SD:are som har  gett en riktig källa till ett påstående som denne har gjort, och att källan stödjer påståendet. Det har faktiskt aldrig hänt. Inte vad jag har sett, och jag har debatterat med många SD:are... 
  • Biffus
    Jonas07 skrev 2014-11-24 17:55:29 följande:

[quote=74389128][quote-nick]Biffus skrev 2014-11-23 21:10:08 följande:[/quote-nick]En av Sveriges 3 mest invandrartäta kommuner enligt SCB. Det finns tre att välja bland... [/

Googlade Sveriges mest invandringstäta kommuner SCB men fick inget svar. Kan du svara på det så skall jag besvara dig direkt om du vill ha en konstruktiv, saklig och framför allt faktaspäckad debatt.

Hur går det med googlandet? 

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Topplistor-kommuner/290736/
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!