Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

Gert skrev 2014-10-12 15:03:47 följande:
    Det finns ju massor av hjälporganisationer som hjälper muslimer. Jag har svårt att ta dig på allvar när du skriver att RHA gör livet sämre för muslimer bara för att de inte hjälper just muslimer. 
    Och de andra hjälporganisationerna, som hjälper alla, hjälper alltså inte kristna? Alla människor har samma rätt till liv, oavsett om man är muslim, kristen eller något annat. 

SD skriker ofta om att det behövs hjälp i närområdet. Nu ser man vad de menar med det. 
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-12 15:13:27 följande:
    Jag har aldrig påstått att andra hjälporganisationer inte hjälper kristna. Vill du se en lagstiftning där staten ska bestämma vilka som hjälper vem? Om man inte kan hjälpa alla så ska man inte hjälpa någon, eller?
    Förutom i inlägg #293 "Menar du att de kristna människorna som finns i ISIS närområde inte är i nöd?", där du antyder detta. 

Alla andra hjälper så många de kan. De väljer inte ut "de bra människorna som är värd hjälpen med än muslimerna", utan de hjälper så många av dem som är i nöd som de kan hjälpa. Svårt att förstå? Jag kan skriva det på mer lättläst svenska om du behöver det.
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-12 16:00:23 följande:
    Så det är osmakligt och rasistiskt att hjälpa människor? Jag är inte förvånad, jag lever trots allt i Sverige där allt är rasistiskt.
    NSDAP var inte nazister för att de förbättrade ekonomin för tyskarna. De var nazister för att de dödade judar, svarta, homosexuella m.fl. Resten får du räkna ut själv...
  • Biffus
    Gert skrev 2014-10-12 16:37:44 följande:
    När argumenten tar slut kommer nazistkortet fram.
    Fast det är ett rättfärdigat argument i det här fallet, eftersom att det handlar om att låta en viss grupp av människor dö istället för att hjälpa dem, p.g.a. sin religion.
  • Biffus
    nihka skrev 2014-10-12 16:39:00 följande:
    Javisst. Här fick vi finfint prov på vad en SDare menar med "hjälp i närområdet"
    Hjälp - till de vi tycker om, för att de har den religion som den sortens svenskar vi gillar bäst hade som statskyrka förr i tiden - i närområdet.

"Human" flyktingpolitik...
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-14 19:33:52 följande:

Vad tycker ni om att införa Ebolaasyl? Jag menar näronmrådet är inget som ni vurmare gillar särskilt mycket. Hyra en jumbojet och visa solidaritet?

Den stora frågan är varför SD:are inte är där nere och hjälper till. Det är de som har påstått att man ska hjälpa alla på plats. De andra partierna har inte sagt att hela världens befolkning ska bo i Sverige...
  • Biffus
    sjuttiofemman skrev 2014-10-26 19:06:51 följande:
    Samma svar hela tiden, blir lite tjatigt när ni drar samma fras hela tiden: "det finns i alla partier". Dags för lite nya ursäkter eller iallafall upp till bevis!

Kända floskler från Sd när deras politiker blir påkomma med att sprida rasism: "det var en kompis!" "Jag har blivit utsatt för avancerat hack" "datorn har varit på reparation och de måste ha gjort det".

Eller så gör man en Åkesson: "jag vet inte" eller "jag har inte sett/hört det så jag kan inte uttala mig".

Har ni gått samma kurs eller? :)
    Jag har funderat på samma sak! Alla SD:are verkar vara lika dåliga på att ange källor, ha lika dålig källkritik, skriver lika motsägelsefulla saker osv... De måste ha gått på en särskilt kurs. Om jag får gissa så tror jag att den heter "upplysningen" eller "uppvaknandet" Kräks
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 00:15:39 följande:
    Sjuklöverväljaren är lite som ett barn på dagis. Man kan inte uppfatta verkligheten utanför den lilla sfär som man lever i. Det är dagis, hem och kanske en matbutik.

Man tror att Bamse är verklig och att fröken är messias.
    SD-väljare är mer som frikyrkopastorer. 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-11 23:11:59 följande:
    Medans SD städar i leden, så satsar Sossarna, MP och till viss del M på världsrekord i kriminella politiker. Bara idag har Kaplan varit inblandad i en förskingringshärva. Men han lär ju få sitta kvar, för sådant bryr sig inte den sönderrökta ledningen om.
    Fast SD har fortfarande 6 gånger fler dömda politiker i riksdagen än resten av partierna tillsammans. Så S, MP och M får kämpa för att få världsrekord, med tanke på att de inte ens är i närheten av SD. 
  • Biffus
    Gert skrev 2014-11-14 22:17:38 följande:
    Menar du att måla en båt med en olaglig färg inte är ett miljöbrott? Man måste inte vara dömd innan man har gjort något olagligt. Det brukar ju vara att man först gör någonting olagligt och sen blir man dömd.

Men jag antar att du lever i en upp & ner värld.
    Fast man är oskyldig tills motsatsen är bevisad. Det är en del av demokratin. 

" [...] rätt att bli betraktad som oskyldig till dess motsatsen bevisats" länk

"Det innebär vidare att den tilltalade betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats av åklagaren." länk

SD har 6 gånger fler dömda brottslingar i riksdagen som de andra partierna har tillsammans. Menar du att SD är det enda partiet som inte  har icke-dömda personer som har begått ett brott? 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!