Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

Daniel12 skrev 2014-10-09 21:43:05 följande:
    Flera kommuner i Sverige har sagt att det inte får plats fler invandrare, de har påtalat detta för vår regering som inte väljer att ta larmrapporterna på allvar. Att bostadsbristen är alarmerande och att det är svårt att integrera folk inte minst i skolorna. Vi har hela förorter och stadsdelar där det knappt bor en endaste svensk, varför integrationen misslyckas eftersom invandrarna inte får någon kontakt med svenskar och således inte heller anpassar sig utan dessa blir som enklaver där de inför sina egna lagar och skapar sina egna samhällen. Samma sak händer i Storbritannien men där har det gått så långt att man i vissa områden t.o.m. infört shariadomstolar.
    Integrationen har misslyckats. Det vill de andra partierna rätta till nu. Man behöver inte stänga ute människor som riskerar att bli dödade, torterade eller förföljda i sina länder för att klara integrationen. 
    Vi har inte råd med mer nu, bostäderna räcker inte till, pengarna räcker inte till. Det är klart att man ska vara medmänniska och vilja hjälpa folk i nöd, men det kan inte ske på bekostnad av att hela samhällsstrukturen raseras och välfärden skrotas. Det måste du ju någonstans inse. Ett litet land som Sverige kan inte ta emot hela världen bara för att vi vill värna om de utsatta. Jag tycker vi har gjort ett bra jobb hittills och låt oss därför hjälpa alla dem som redan är här istället för att lassa på med fler och fler människor tills vi inte längre har råd att finansiera någonting utöver invandringen, tills arbetslösheten och utanförskapet blir skyhög och vi får regelrätta krig mellan folken i förorterna / stadsdelarna.
    Sverige är ett av världens rikaste länder, så pengar har vi inte ont om. 

Fast SD-logik är ju iofs:

Invandrare är arbetslösa, men de tar våra jobb.

Vår politik är den enda som inte har testats förut, men vi ska bedriva exakt samma politik som har drivits före "massinvandringen"
    integrationen misslyckas
    [...]
    Jag tycker vi har gjort ett bra jobb hittills 
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-10 14:26:57 följande:
    Fan, tror folk verkligen på det här? Vi är verkligen ett folk fyllt med idioter. Man skäms numera för att kalla sig svensk.
    Vi tror inte, vi vet
    StackarsMia skrev 2014-10-10 14:29:17 följande:
    Den växande rasismen i världens mest toleranta land? Vilken jävla paradox.

Kan inte rasism växa i ett tolerant land? Kan inte en liten planta växa heller? Kan inte en rik person slösa pengar? På vilket sätt är det paradoxer? 
  • Biffus
    Rataxes skrev 2014-10-10 18:14:35 följande:
    Sverige är ett av de minst rasistiska länderna i världen, du låter som en patologiskt svartsjuk person som letar otrohetsbevis i allting.
    Ja, men rasismen växer ändå. Kan du förklara exakt varför den inte kan växa? Skulle du säga att en spor inte kan utvecklas till en gran, eftersom att sporen är mindre än en blomma? 
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:30:15 följande:
    Hur vet ni detta? Kan ni dela med er av era studier och rapporter? Eller är det mest era egna påhittade fantasier?
    Jag har redan angett källor på flera ställen, specifikt till dig i flera trådar.
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-11 09:35:15 följande:
    Angående den växande rasismen? Please...

Kan ni inte bättre än så här?
    Ja, har du inte läst dem eller?
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-11 10:57:35 följande:
    Fram med den växande rasismen då. Vore kul att se den rapporten.
    Har redan länkat i en annan tråd (till dig). Om du inte läste den då så tänker jag inte leta upp den igen.
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-11 11:09:57 följande:
    Skönt sätt att belägga skuld på annan part. Nåväl, kan du inte producera adekvata källor för den växande rasismen i Sverige så är det enbart en halmgubbe.
    Jag har redan gett den, så du borde ha läst den. Har du inte läst källorna som jag länkar till så 1) lär du inte läsa den när jag länkar dem igen 2) får du skylla dig själv och leta upp dem igen. 
  • Biffus
    Biffus skrev 2014-10-11 11:13:36 följande:
    Jag har redan gett den, så du borde ha läst den. Har du inte läst källorna som jag länkar till så 1) lär du inte läsa den när jag länkar dem igen 2) får du skylla dig själv och leta upp dem igen. 
    Jag menade alltså att leta upp där jag angav källa. Jag har bevisbördan, och har redan lagt fram bevis. 
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-11 11:22:37 följande:
    Okej. Kan du berätta i vilken tråd och vilket inlägg det rör sig om? Jag har inte läst alla trådar eller alla inlägg på forumet.
    Det kommer jag inte ihåg, men jag har spytt källor på dig i ungefär 2-3 trådar, så det kan inte vara supersvårt att hitta. Jag skulle gissa på att det antingen är "Smutsiga sanningar om SD!", "Hur tänker ni som INTE röstar på SD" eller en liknande tråd. 
  • Biffus
    nihka skrev 2014-10-11 12:30:45 följande:
    Sverige ÄR ett av de minst rasistiska länderna i världen, men samtidigt kan den mindre skaran som är rasistiska ha blivit mer uttalat rasistiska. - vilket jag tror är vad som kan ha åsyftats.
    Så är det. Att rasismen växer betyder inte nödvändigtvis att rasisterna ökar i antal. 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!