Inlägg från: Biffus |Visa alla inlägg
  • Biffus

Smutsiga sanningar om SD!

FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:27:51 följande:
    Det enda de kommer säga är att källan givetvis är nazistisk och inte kan tas på allvar. Sedan låtsas man om att man inte såg den inbäddade SR-länken. För då hade det blivit pinsamt.
    Det är dålig källkritik därför att man alltid ska länka till originalkällan. Det får man väl lära sig i grundskolan? 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:29:01 följande:
    Jävlar, repliken kom innan jag ens hann posta. Oväntat.Skrattande
    Eftersom att jag aldrig någonsin har sett en SD:are ange en endaste källa som är trovärdig och stödjer det som denne försöker hävda så går det snabbt. Det är inte oväntat att SD:are länkar till icke trovärdiga källor och har dålig källkritik - jag har aldrig, någonsin, sett något annat. 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:32:03 följande:
    Nej, nu tog du allt i? Inte får man lära sig att länka och granska källor i grundskolan?

Gymnasiet kanske.
    På min grundskola fick vi iaf lära oss att länka till originalkällan. Hur som helst så borde jag inte vara ensam om att veta det. Den stora frågan är varför inte en endaste SD:are verkar veta det. 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:33:52 följande:
    Så SR är då en dålig källa med låg trovärdighet? Eller var det mest den ideologiska avskyn mot oliktänkande som tog överhanden?
    Avpixlat är en dålig källa, och det är den länken som är upplagd. Ska jag fota inlägg 549, så att du kan dubbelkolla?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:39:56 följande:

Okej. En del av oss är ju något äldre. På min tid fanns det inte ens datorer i grundskolan.

Så ålder är en ursäkt för dålig källkritik?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:41:30 följande:

Så det ideologiska hatet tog över och du vägrade att klicka på länken för att sedan ta del av det inbäddade SR-reportaget?

Nej. Jag läser inte onödiga saker. Länkar folk till sidor som tyder på extremt dålig källkritik så har jag betydligt vettigare saker för mig än att läsa propaganda.
  • Biffus
    Elake skrev 2014-11-16 23:55:45 följande:

Ja, gå in på länken så hittar du källan!

Åter igen: läs på om källkritik och hur man refererar till källor.
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:58:22 följande:

Nej! Vi kan inte klicka på en länk som inte går till Aftonbladet. Eller Expressen.

Har man bra källkritik så länkar man inte till Aftonbladet eller Expressen heller, så det där är ett icke-problem. Iofs brukar SD:are säga det, så jah vet inte vart du vill komma?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 01:43:52 följande:

Ska jag verkligen behöva leta upp ett exempel för att läxa upp dig?

Tror vi lägger det därhän och fäktar vidare istället. Har du något relevant att komma med, eller ska det mest kräkas lite på SD i allmänhet? 

Det är klart att du ska ha belägg för dina påståenden! Även det får man väl lära sig i grundskolan?
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:11:40 följande:

Berätta gärna. När skänkte du en månadslön till de utsatta? När gav du bort din platt-TV till en Rom?

Inte?

Nu tror jag iofs inte att en platt-TV är vad de behöver... Det är ganska onödigt om man inte har ett hus att ställa den i (och inget eluttag att koppla in den i).

Vet du om att skattepengar går till flyktingar? Jag betalar skatt. Jag tror att personen du frågar också gör det...
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!