• Missyk

BIM oktober 2014 -

Hej tjejer, mammor och blivande mammor!
    Jag tänkte att jag startar (ännu) en egen tråd
    för oss som vill följas åt till ett +
    Jag tänker att vi hänger här även efter okt om
    det behövs :) Nu är jag trött på alla överfulla trådar
    här inne på forumet som man får vara med i 1mån.
    Eller de trådarna där det sitter 511st egoister och bara vill höra sin egen röst:)

Va säger ni, häng på i resan till det efterlängtade plusset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-02 20:01
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oktober - November va/är bra månader för många här inne.
    "en guldmånad" som någon skrev!
    Vi säger stort grattis till följande som har plussat :

therese2014
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket
    Amfam
    MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
    hemligönskan
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Fruannie
    Swerro
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
    Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    Pottan, 1a barnet, 1a försöket
    Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
    Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
    Jenny0819
    hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    Magicqueen
    Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
    Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket
    izabella08
    EllonBellon
    MissyK
    Stokke

Ni som plussar är välkomna till tråden Sommarbebisar 2015
    www.familjeliv.se/forum/thread/74134029-sommarbebisar-2015

Vidare önskar vi alla andra som ännu inte plussat ett stort lycka till!
    Nu är det ju eran tur!

• Svar på tråden BIM oktober 2014 -
  • Missyk

Hur går de för er som närmar er bim? Är bi några som lyckats få till de på Äl?:)

• ammela
    Alvolina skrev 2014-09-20 19:44:07 följande:
    Jag tror att det är så mycket mer som spelar in än det där. Dricker varken Cola, kaffe eller alkohol, inget som intresserar mig eller tycker är gott. Röker eller snusar inte heller och har aldrig gjort. Har ett aktivt jobb och är helt normalviktig. Lyckas inte att bli gravid ändå :/
    jaja absolut, menade inte att det är de enda som påverkar men jag tänker att saker jag kan påverka för att öka sannolikheten kommer jag att göra, sen VET jag att det absolut inte betyder att jag kommer bli gravid. Forskning som säger att vissa saker är bättre att göra för att öka chanserna vore ju bara dumt att inte "lyssna" på tycker jag.
  • ammela
    Alvolina skrev 2014-09-20 20:18:45 följande:

Oj Hehehe vad bitter jag lät!

Men för att ändå vara lite allvarlig. Självklart ska man tänka på vad man stoppar i sig men en normal konsumtion av vad det än är skadar inte. Försök att leva som vanligt! Det finns så mycket jag har avstått de senaste 1 1/2 året för att jag trott att jag ska bli gravid. Idag sprang hela mitt kompisgäng ett lopp, jag avstod från att anmäla mig då vi alla trodde att jag skulle vara höggravid. Sen tog ju platserna tyvärr slut. Att försöka bli gravid är som att sätta sitt liv på hold. Men när det där tar längre än man tror kan man gå miste om ganska mycket.

bra poäng, att försöka leva men kanske ha lite koll. Jag dricker fortfarande kaffe och cola men försöker tänka mer på mängderna nu till skillnad från innan. Är stor skillnad på att fortsätta att leva och inte avstå från saker till att faktiskt tänka efter innan man stoppar i sig saker som KAN påverka.
  • smiley85girl

jag vill gärna vara med,  j
    Jag har 10 dagar kvar till mensen ska komma som jag hoppas den inte gör :)
    För oss är det första försöket och jag har andvänt stickor.
    Vi mysete 12;fte o, 13sep och mina stickor visade max  15 och 16 sep. så myste vi den 17 och 18 så chansen är nog inte så stor, men hoppas såklart någon har kämpat och kommit fram å överlevt =)

Hur tidigt kan man känna symptom?
    Och tar det 5 dagar från ägglosningen till att ägget fäster?

• camifranky
    ammela skrev 2014-09-20 12:05:56 följande:

finns lite forskning från england om detta, de rekommenderar att alla som försöker bli gravida drar ner på koffeinet. Tror det är 3 koppar kaffe och 5 koppar te som är rekommenderat som max. Jag har dragit ner på mitt intag och försöker att inte dricka coca-cola och så också! tänker att allt jag kan göra för att öka chanserna är något jag kommer att göra men jag kanske inte håller det hel 100 men försöker att tänka på det. 

Okej, ska tänka på det och försöka hålla mig till max 3 koppar om dagen :) testade precis och tror jag har ägglossning! :)
  • camifranky
    Lizzie09 skrev 2014-09-20 10:48:24 följande:

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om mitt test idag, haha! Det var väldigt gropigt där strecken visar sig, så det var jättesvårt att se. Först visade testet negativt, sen tror jag att det började skymta ett rosa streck, men då är jag så jääkla klantig och drar med nageln över för att försöka se lite bättre för allt gropar.. Då river jag upp ytan precis över det eventuella strecket, haha! Så jag fick tyvärr inte ut så mycket av mitt test idag ;) Såklart var det ju sista graviditetstestet jag hade också, så nu får jag vänta till tisdag med att testa igen..

Hoppas ÄL kommer för dig snart och att ett frö sätter sig! :)

Hehe okej, jobbigt läge :p hoppas du kommer fram till nåt. Jag har äl idag så grabben min är på väg hit så vi kan sexa ;)
  • camifranky
    Alvolina skrev 2014-09-20 20:18:45 följande:

Oj Hehehe vad bitter jag lät!

Men för att ändå vara lite allvarlig. Självklart ska man tänka på vad man stoppar i sig men en normal konsumtion av vad det än är skadar inte. Försök att leva som vanligt! Det finns så mycket jag har avstått de senaste 1 1/2 året för att jag trott att jag ska bli gravid. Idag sprang hela mitt kompisgäng ett lopp, jag avstod från att anmäla mig då vi alla trodde att jag skulle vara höggravid. Sen tog ju platserna tyvärr slut. Att försöka bli gravid är som att sätta sitt liv på hold. Men när det där tar längre än man tror kan man gå miste om ganska mycket.

Bara lite bitter ;) men förstår din frustation. Jag tränar mycket och äter hälsosamt. Jag vet intr om sådana saker hjälper en på traven, men jag tror att vara ohälsosam hjälper en på traven att inte bli iaf. Så det är ju dumt att minska sina chanser :)
  • ejh97

Beräknad ÄL om tre dagar nu. Vi har haft mys varje dag sedan den 19 och kommer ha tills BIM iaf. Test tänker jag inte köpa förrän jag är över BIm (8 okt). Håll alla tummar och tår för mig nu!Glad

• Lizzie09
    camifranky skrev 2014-09-21 15:40:59 följande:
    Hehe okej, jobbigt läge :p hoppas du kommer fram till nåt. Jag har äl idag så grabben min är på väg hit så vi kan sexa ;)
    Haha ja verkligen! Har beställt nya tester nu som förhoppningsvis kommer på tisdag :) Tror inte att jag är gravid, men testar för att utesluta det helt :) Fortfarande mensvärk då & då och som ibland strålar ut i höfterna.

Härligt, lycka till :D Hoppas det tar sig!
  • Krishna

Det sägs att få massage som gravid är inte så bra. Men det kan väl inte vara någon fara innan man ens vet om man är gravid, eller vad tror ni? Behöver verkligen lite avslappning efter helgens arbetspass...

Svar på tråden BIM oktober 2014 -