• Missyk

BIM oktober 2014 -

Hej tjejer, mammor och blivande mammor!
    Jag tänkte att jag startar (ännu) en egen tråd
    för oss som vill följas åt till ett +
    Jag tänker att vi hänger här även efter okt om
    det behövs :) Nu är jag trött på alla överfulla trådar
    här inne på forumet som man får vara med i 1mån.
    Eller de trådarna där det sitter 511st egoister och bara vill höra sin egen röst:)

Va säger ni, häng på i resan till det efterlängtade plusset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-02 20:01
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oktober - November va/är bra månader för många här inne.
    "en guldmånad" som någon skrev!
    Vi säger stort grattis till följande som har plussat :

therese2014
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket
    Amfam
    MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
    hemligönskan
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Fruannie
    Swerro
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
    Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    Pottan, 1a barnet, 1a försöket
    Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
    Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
    Jenny0819
    hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    Magicqueen
    Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
    Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket
    izabella08
    EllonBellon
    MissyK
    Stokke

Ni som plussar är välkomna till tråden Sommarbebisar 2015
    www.familjeliv.se/forum/thread/74134029-sommarbebisar-2015

Vidare önskar vi alla andra som ännu inte plussat ett stort lycka till!
    Nu är det ju eran tur!

• Svar på tråden BIM oktober 2014 -
  • Anonym1980

Blinkande gubbe i 3 dagar och Glad oblinkande gubbe idag på äl-test :) Vi myste igår, är det bäst att mysa på ikväll med eller ta varannan dag? Vad tror ni?

• camifranky
    ChiliFrö skrev 2014-09-23 12:59:43 följande:

Jaså ska man inte ha sex för mycket nu under äl för att bli gravida?? :O

Som jag förstått det kam det vara bra att ha sex varannan dag fram till man får positivt på äl stickan, och då köra varje dag i 3 dagar. Om man har för ofta kanske inte spermierna hinner fyllas upp, alltså bli fler och då kanske man missar tillfället faat man har sex då. Kvalitén är säkert lika, men inte mängden.
  • camifranky

Jag hade kört idag med :)

Anonym1980 skrev 2014-09-23 13:45:33 följande:

Blinkande gubbe i 3 dagar och Glad oblinkande gubbe idag på äl-test :) Vi myste igår, är det bäst att mysa på ikväll med eller ta varannan dag? Vad tror ni?

• Ellonbellon

ChiliFrö
    Det sägs att det kan bli för mycket också! Varannan dag ska tydligen statistiskt sett vara det bästa.

Anonym1980
    Jag hade blinkande en dag och sedan fast. Vi körde på två gånger om dagen vid hög och två gånger dom två dagarna med maximal och så en gång den fjärde dagen. Inte fått resultat ännu men... du måste nog göra det du tror mest på. Kvantitet eller kvalitet. Vi körde på kvantitet denna månad och hoppas att det blir många fler med kvalitet då också :)

• nygift

Hejsan är det okej att haka på denna tråd? Tycker det är så många i de andra som jag är med i :)

Har bim den 4/10 vi är inne på vårat 11:e försök med första barnet. Har kört på cl ägglossningstester o fått fullt utslag . och jag är 23 år gammal :)

• ammela
    nygift skrev 2014-09-23 15:49:57 följande:

Hejsan är det okej att haka på denna tråd? Tycker det är så många i de andra som jag är med i :)

Har bim den 4/10 vi är inne på vårat 11:e försök med första barnet. Har kört på cl ägglossningstester o fått fullt utslag . och jag är 23 år gammal :)

välkommen!
  • stjärnasomärdin
    FiiaN skrev 2014-09-23 11:29:42 följande:

Det är första gången jag testar med äl-stickor. Jag förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl (var där pga cellprovskontroll) . Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :) BIM troligtvia 11/10.

Testa ett par dagar till för att se om det blir starkare. Ser ju ut som att det är en bit ifrån lika starkt som kontrollstrecket på bilden i alla fall!
  • Anonym1980

Anonym1980

Jag hade blinkande en dag och sedan fast. Vi körde på två gånger om dagen vid hög och två gånger dom två dagarna med maximal och så en gång den fjärde dagen. Inte fått resultat ännu men... du måste nog göra det du tror mest på. Kvantitet eller kvalitet. Vi körde på kvantitet denna månad och hoppas att det blir många fler med kvalitet då också :)[/quote]

Får se om lusten faller på ikväll då 1 gång om dagen borde ju va ok?

• Anonym1980

Attans blev visst lite fel där.., ska stå...

Får se om lusten faller på ikväll då en gång om dagen borde väl vara ok, eller?

• ejh97

Har nu börjar få ont i brösten (brukar få det vid äl) och vi har haft sex alla dagar sen den 18 tror jag. Bara att hålla tummarna nu

Svar på tråden BIM oktober 2014 -