• Missyk

BIM oktober 2014 -

Hej tjejer, mammor och blivande mammor!
    Jag tänkte att jag startar (ännu) en egen tråd
    för oss som vill följas åt till ett +
    Jag tänker att vi hänger här även efter okt om
    det behövs :) Nu är jag trött på alla överfulla trådar
    här inne på forumet som man får vara med i 1mån.
    Eller de trådarna där det sitter 511st egoister och bara vill höra sin egen röst:)

Va säger ni, häng på i resan till det efterlängtade plusset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-02 20:01
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oktober - November va/är bra månader för många här inne.
    "en guldmånad" som någon skrev!
    Vi säger stort grattis till följande som har plussat :

therese2014
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket
    Amfam
    MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
    hemligönskan
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Fruannie
    Swerro
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
    Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    Pottan, 1a barnet, 1a försöket
    Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
    Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
    Jenny0819
    hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    Magicqueen
    Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
    Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket
    izabella08
    EllonBellon
    MissyK
    Stokke

Ni som plussar är välkomna till tråden Sommarbebisar 2015
    www.familjeliv.se/forum/thread/74134029-sommarbebisar-2015

Vidare önskar vi alla andra som ännu inte plussat ett stort lycka till!
    Nu är det ju eran tur!

• Svar på tråden BIM oktober 2014 -
  • camifranky
    Lizzie09 skrev 2014-09-19 16:07:42 följande:

Har bara graviditetstest hemma så det får nog bli ett sådant imorgonbitti! Tack för svaret :)

Skriv när du tagit o berätta :) jag väntar in äl nu, brukar känna av det genom ömma bröstvårtor och ont i äggledarna, men ska ändå testa med stickor från o med idag (:

Har ätit rosenrot och hoppas på att det inte påverkat cykeln till det längre
  • Lizzie09
    camifranky skrev 2014-09-20 07:46:08 följande:
    Skriv när du tagit o berätta :) jag väntar in äl nu, brukar känna av det genom ömma bröstvårtor och ont i äggledarna, men ska ändå testa med stickor från o med idag (:

Har ätit rosenrot och hoppas på att det inte påverkat cykeln till det längre
    Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om mitt test idag, haha! Det var väldigt gropigt där strecken visar sig, så det var jättesvårt att se. Först visade testet negativt, sen tror jag att det började skymta ett rosa streck, men då är jag så jääkla klantig och drar med nageln över för att försöka se lite bättre för allt gropar.. Då river jag upp ytan precis över det eventuella strecket, haha! Så jag fick tyvärr inte ut så mycket av mitt test idag ;) Såklart var det ju sista graviditetstestet jag hade också, så nu får jag vänta till tisdag med att testa igen..

Hoppas ÄL kommer för dig snart och att ett frö sätter sig! :)
  • CarolineElf

Hej hej! Hoppar gärna in här om man får?

Fick min mens idag två dagar försent.
    BIM 19/10 3:e barnet, 4:e försöket

• Lizzie09
    CarolineElf skrev 2014-09-20 11:09:09 följande:

Hej hej! Hoppar gärna in här om man får?

Fick min mens idag två dagar försent.
    BIM 19/10 3:e barnet, 4:e försöket

Välkommen! :)
  • MissDarling

Hej, tänkte hoppa in här också!
    Hade ÄL den 18:e ( i förrgår) positivt på ÄL-testet iallafall, BIM den 2/10 :D

• ammela
    camifranky skrev 2014-09-19 11:14:24 följande:

Hej hej! Försöker att inte hänga här inne så mycket för att jag inte ska haka upp mig på bebisgrejen för mycket. Är ju då man har svårt att bli med barn har jag hört :p

Jag borde iaf ha ägglossning runt mån-ons, men tänkte börja med teststickorna från imorrn :)

Hur mycket tror ni att koffein påverkar chanserna att bli med barn/missfall? Vill helst inte dra ner på kaffet förrän jag vet att jag haft äl eller fått +, men om det påverkar är det klart jag gör det redan nu isf.

finns lite forskning från england om detta, de rekommenderar att alla som försöker bli gravida drar ner på koffeinet. Tror det är 3 koppar kaffe och 5 koppar te som är rekommenderat som max. Jag har dragit ner på mitt intag och försöker att inte dricka coca-cola och så också! tänker att allt jag kan göra för att öka chanserna är något jag kommer att göra men jag kanske inte håller det hel 100 men försöker att tänka på det. 
  • Alvolina
    ammela skrev 2014-09-20 12:05:56 följande:
    finns lite forskning från england om detta, de rekommenderar att alla som försöker bli gravida drar ner på koffeinet. Tror det är 3 koppar kaffe och 5 koppar te som är rekommenderat som max. Jag har dragit ner på mitt intag och försöker att inte dricka coca-cola och så också! tänker att allt jag kan göra för att öka chanserna är något jag kommer att göra men jag kanske inte håller det hel 100 men försöker att tänka på det. 
    Jag tror att det är så mycket mer som spelar in än det där. Dricker varken Cola, kaffe eller alkohol, inget som intresserar mig eller tycker är gott. Röker eller snusar inte heller och har aldrig gjort. Har ett aktivt jobb och är helt normalviktig. Lyckas inte att bli gravid ändå :/
  • Alvolina

Oj Hehehe vad bitter jag lät!

Men för att ändå vara lite allvarlig. Självklart ska man tänka på vad man stoppar i sig men en normal konsumtion av vad det än är skadar inte. Försök att leva som vanligt! Det finns så mycket jag har avstått de senaste 1 1/2 året för att jag trott att jag ska bli gravid. Idag sprang hela mitt kompisgäng ett lopp, jag avstod från att anmäla mig då vi alla trodde att jag skulle vara höggravid. Sen tog ju platserna tyvärr slut. Att försöka bli gravid är som att sätta sitt liv på hold. Men när det där tar längre än man tror kan man gå miste om ganska mycket.

• Missyk

Roligt att se så många nya i tråden , välkomna! Ska bli kul att hänga ihop tills de där plusset kommer :)

Jag har haft en torr månad på sexfronten. Och är väldigt säker på att det i te tagit sig , så ja längtar bara efter tant röd så man kan börja försöka på riktigt!:) Jag ska minsann också få in en taktik som ska funka med sexhandet!! Just nu har munsår

Svar på tråden BIM oktober 2014 -