• Missyk

BIM oktober 2014 -

Hej tjejer, mammor och blivande mammor!
    Jag tänkte att jag startar (ännu) en egen tråd
    för oss som vill följas åt till ett +
    Jag tänker att vi hänger här även efter okt om
    det behövs :) Nu är jag trött på alla överfulla trådar
    här inne på forumet som man får vara med i 1mån.
    Eller de trådarna där det sitter 511st egoister och bara vill höra sin egen röst:)

Va säger ni, häng på i resan till det efterlängtade plusset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-02 20:01
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oktober - November va/är bra månader för många här inne.
    "en guldmånad" som någon skrev!
    Vi säger stort grattis till följande som har plussat :

therese2014
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket
    Amfam
    MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
    hemligönskan
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Fruannie
    Swerro
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
    Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    Pottan, 1a barnet, 1a försöket
    Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
    Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
    Jenny0819
    hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    Magicqueen
    Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
    Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket
    izabella08
    EllonBellon
    MissyK
    Stokke

Ni som plussar är välkomna till tråden Sommarbebisar 2015
    www.familjeliv.se/forum/thread/74134029-sommarbebisar-2015

Vidare önskar vi alla andra som ännu inte plussat ett stort lycka till!
    Nu är det ju eran tur!

• Svar på tråden BIM oktober 2014 -
  • 1StoltMamma

Hej jag kastar mig in här, ska ha besök av tant röd på onsdag och vet att det inte tagit sig denna månaden och min bim i oktober är 16/10 och blir försök 3 andra barnet och denna gången kör vi med ägglossningstest

• Ellonbellon
    Krishna
    Missade att du skrev tidigare!

Åh, då måste jag ha läst fel eller blandat ihop med någon annan. Vet du om du har äl ändå?

Jag försöker denna gång att inte känna efter. Tänker att jag kan inte känna något så här tidigt. Funkar ganska bra faktiskt. Känner saker och "noterar" det, men tänker inte mer på det och jag tänker inte längre att det är symptom (har nog varit skengravid för många gånger).

Haha, ja, allt ska man väl prova :) Har ni någon "taktik" eller har kör ni "bara på"?
  • Krishna
    Ellonbellon skrev 2014-09-14 21:05:13 följande:
    Krishna
    Missade att du skrev tidigare!

Åh, då måste jag ha läst fel eller blandat ihop med någon annan. Vet du om du har äl ändå?

Jag försöker denna gång att inte känna efter. Tänker att jag kan inte känna något så här tidigt. Funkar ganska bra faktiskt. Känner saker och "noterar" det, men tänker inte mer på det och jag tänker inte längre att det är symptom (har nog varit skengravid för många gånger).

Haha, ja, allt ska man väl prova :) Har ni någon "taktik" eller har kör ni "bara på"?
    Eftersom jag aldrig har fått utslag på vaken billiga eller dyra stickor om ägglossningen så vet jag ju inte om jag ens har ägglossningar. Men då jag har regelbunden mens så skulle det vara väldigt konstigt om jag inte har ägglossning. Jag kan ju vara låghormonare. 
    Jag ska till gyn på onsdag då jag ska ta cellprov då jag har haft förändringar fram och tillbaka. Så jag tänkte prata med barnmorskan där då om bl.a ägglossning, kort menscykel och om cellförändringar försvårar att bli gravid. Jag har inte pratat med någon barnmorska nu när vi försöker bli gravida så jag ser fram emot besöket och kan få svar på mina frågor och funderingar :)

Vi har väl ingen taktik denna gång. Vi myser när vi känner för det. Vi testade så de två första försöken, det gick inte då så vi gick in för det mera på gång 3 och 4. Nu tar vi det lugnt igen :) Vet inte vad som är bäst. Får se om kroppen vill som jag denna gång :)
  • Ellonbellon

Ah, okej, håller tummarna att de kan ge något svar. Du har säkert äl! Var inte meningen att oroa dig i onödan eller så. Men skönt att ha en tid så att du kan kolla upp det!

Tror det är bättre att köra utan taktik egentligen, men det är ju så svårt! Speciellt om man vet ungefär när det "borde" ta...

• Krishna
    Ellonbellon skrev 2014-09-14 21:39:49 följande:

Ah, okej, håller tummarna att de kan ge något svar. Du har säkert äl! Var inte meningen att oroa dig i onödan eller så. Men skönt att ha en tid så att du kan kolla upp det!

Tror det är bättre att köra utan taktik egentligen, men det är ju så svårt! Speciellt om man vet ungefär när det "borde" ta...

Nej då det är absolut ingen fara :)

Ja man får nog testa sig fram vad som passar en bäst :)
    Det är första barnet för dig med va? Pratar du och din partner mycket om barnplanerna?
  • Ellonbellon

Ja, första. Vi pratar en del, men jag är nog mer "besatt" än han. Han säger att det kommer att ske och det kommer ske när det är meningen att det ska ske. Han har väl ganska bra syn på det egentligen. Jag tänker mycket mer på det, men tror det är för att det som sker sker i min kropp, han kan ju inte känna av det jag känner.

Pratar ni mycket?

• Krishna

Precis! Där är vi väldigt lika. Jag tänker, känner och läser väldigt mycket. Medan sambon tar det mer lugnt. Han kan fråga något ibland och jag har ju blivit som ett uppslagsverk nu så jag kan ge honom ett svar :)

Vi längtar väldigt mycket båda två efter ett litet barn. Vi har flyttat till större mycket tack vare bebisplanerna :)

• Ellonbellon

Vi längtar också, känner oss så redo man kan bli innan det är dags. Men vi känner väl också att man inte kan älta det månad ut och månad in. Jag brukar säga att nu måste vi köra på extra några dagar, och sedan pratar vi inte så mycket om symptom eller så :P

Vi bor i Norge också så vi blir lite pressade att få till det före december. Annars missar man upptaget till barnehage och då får man gå hemma utan lön till barnet är (nästan) 2 år!

• Lizzie09

Jag är gärna med i denna tråd! Var med i BIM september-tråden innan, men den har ju blivit överfull :) Sofia heter jag, har BIM 13/10, första barnet, andra försöket!

• Lizzie09
    Lizzie09 skrev 2014-09-14 22:49:50 följande:

Jag är gärna med i denna tråd! Var med i BIM september-tråden innan, men den har ju blivit överfull :) Sofia heter jag, har BIM 13/10, första barnet, andra försöket!

22 år är jag förresten!
Svar på tråden BIM oktober 2014 -