• Missyk

BIM oktober 2014 -

Hej tjejer, mammor och blivande mammor!
    Jag tänkte att jag startar (ännu) en egen tråd
    för oss som vill följas åt till ett +
    Jag tänker att vi hänger här även efter okt om
    det behövs :) Nu är jag trött på alla överfulla trådar
    här inne på forumet som man får vara med i 1mån.
    Eller de trådarna där det sitter 511st egoister och bara vill höra sin egen röst:)

Va säger ni, häng på i resan till det efterlängtade plusset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-02 20:01
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oktober - November va/är bra månader för många här inne.
    "en guldmånad" som någon skrev!
    Vi säger stort grattis till följande som har plussat :

therese2014
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket
    Amfam
    MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
    hemligönskan
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Fruannie
    Swerro
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
    Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    Pottan, 1a barnet, 1a försöket
    Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
    Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
    Jenny0819
    hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    Magicqueen
    Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
    Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket
    izabella08
    EllonBellon
    MissyK
    Stokke

Ni som plussar är välkomna till tråden Sommarbebisar 2015
    www.familjeliv.se/forum/thread/74134029-sommarbebisar-2015

Vidare önskar vi alla andra som ännu inte plussat ett stort lycka till!
    Nu är det ju eran tur!

• Svar på tråden BIM oktober 2014 -
  • camifranky
    FiiaN skrev 2014-09-23 11:29:42 följande:

Det är första gången jag testar med äl-stickor. Jag förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl (var där pga cellprovskontroll) . Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :) BIM troligtvia 11/10.

Jag är rätt ny med detta och inte så bra på hur det funkar, men som jag förstår visar den positivt mellan 48-12h innan ägglossning. Sen skulle ägget vara nere i ca 1 dygn innan det går upp igen. Har jag för mig. Så om du testar positivt ena dagen, och sedan negativt andra kan det betyda att du har ägglossning inom 12 tim andra dagen. Men då är det inte försent heller eftersom ägget är nere ett dygn innan det går upp. Tror jag :p
  • camifranky

Min kille har mer bråttom med att få en bebis än vad jag har, så han är verkligen med på hela grejen :p dock försöker vi inte sådär, utan har sex när vi känner för det. Jag kollar stickor ändå bara för att hålla koll på tiden, men vi har sex ca 1-2 gånger per dag. Kanske är för mycket så funderar på att försöka hålla igen nästa månad om de inte tar sig nu.

• Alvolina
    camifranky skrev 2014-09-23 11:37:27 följande:

Min kille har mer bråttom med att få en bebis än vad jag har, så han är verkligen med på hela grejen :p dock försöker vi inte sådär, utan har sex när vi känner för det. Jag kollar stickor ändå bara för att hålla koll på tiden, men vi har sex ca 1-2 gånger per dag. Kanske är för mycket så funderar på att försöka hålla igen nästa månad om de inte tar sig nu.

Vilket engagemang, 1-2 gånger är lite mycket om man ska gå på de senaste rekommendationerna. ^^ härligt att han är på i alla fall.
  • Ellonbellon
    Alvolina
    Näe, tänkte efter jul. Fast just nu vet jag inte om jag pallar vänta mer. Vi får se till nästa vecka när mensten kommit. Kanske tar tag i det då.
  • Alvolina
    FiiaN skrev 2014-09-23 11:29:42 följande:

Det är första gången jag testar med äl-stickor. Jag förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl (var där pga cellprovskontroll) . Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :) BIM troligtvia 11/10.

Antingen har du haft eller så ska du ha. Det går tyvärr inte att se om man inte märkt av en stegring. Prova några dagar framöver för att se om det stegrar.
  • FiiaN
    Alvolina skrev 2014-09-23 12:18:38 följande:
    Antingen har du haft eller så ska du ha. Det går tyvärr inte att se om man inte märkt av en stegring. Prova några dagar framöver för att se om det stegrar.
    Tack för svaret! :) Tänkte inte börja testa fören imorgon eller övermorgon då jag tyckte det va tidigt att testa redan nu. Så jag hoppas det blir en stegring istället för att det blir svagare!
  • camifranky
    Alvolina skrev 2014-09-23 12:16:18 följande:

Vilket engagemang, 1-2 gånger är lite mycket om man ska gå på de senaste rekommendationerna. ^^ härligt att han är på i alla fall.

Hehe ja det är lite mycket men är inte bara under äl vi har det, utan alltid. Så känns knas att behöva dra ner på sexet när man ska försöka bli gravida liksom :p
Svar på tråden BIM oktober 2014 -