• Missyk

BIM oktober 2014 -

Hej tjejer, mammor och blivande mammor!
    Jag tänkte att jag startar (ännu) en egen tråd
    för oss som vill följas åt till ett +
    Jag tänker att vi hänger här även efter okt om
    det behövs :) Nu är jag trött på alla överfulla trådar
    här inne på forumet som man får vara med i 1mån.
    Eller de trådarna där det sitter 511st egoister och bara vill höra sin egen röst:)

Va säger ni, häng på i resan till det efterlängtade plusset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-02 20:01
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oktober - November va/är bra månader för många här inne.
    "en guldmånad" som någon skrev!
    Vi säger stort grattis till följande som har plussat :

therese2014
    Emrrliiee 24år, 1:a försöket
    Amfam
    MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
    hemligönskan
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
    Fruannie
    Swerro
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
    Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
    Pottan, 1a barnet, 1a försöket
    Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
    Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
    Jenny0819
    hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
    Magicqueen
    Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
    Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket
    izabella08
    EllonBellon
    MissyK
    Stokke

Ni som plussar är välkomna till tråden Sommarbebisar 2015
    www.familjeliv.se/forum/thread/74134029-sommarbebisar-2015

Vidare önskar vi alla andra som ännu inte plussat ett stort lycka till!
    Nu är det ju eran tur!

• Svar på tråden BIM oktober 2014 -
  • moasam
    ellyangel skrev 2014-09-25 08:22:23 följande:
    Välkommen, vi är tydligen på samma försök och har ju setts i lite andra trådar. Jag håller tummarna för dig!
    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
    Vad kul att du är här också! Nu är det vår tur att lyckas tycker jag!:)
  • camifranky

Läste på internet idag om en studie som gjorts för att se vad kaffe (koffein) gör mot fostret när man är gravid. Endast 2 koppar om dagen sla tydligen påverka fostrets tillväxt negativt så att de blir små o inte växer tillräckligt :/ läskigt om det är så eftersom rekommendationerna är på 3 koppar om dagen. Kommer hålla mig till max 1..

• ChiliFrö

Välkomna alla nya :) Kul att de är så många taggade här inne :) Oktober närmar sig med stormsteg (eller inte) Så snaart börjar våra Bim datum rulla på :)

Amfam skrev 2014-09-24 22:24:33 följande:

Hej tjejer!

Kan man få hänga på här? Vi har precis börjat längta efter ett litet syskon och kom på att precis just nu vore alldeles lagom. Vi har därför lite oväntat kastat oss ut i den härliga bebisverkstan igen. Minns att jag tyckte det var lite mysigt att hönga här sist och följas åt med andra mammor i längtan och förhoppningar.

Jag har BIM, den 4/10, och vi är alltså på 1:a försöket med vårt 2:a barn.

Ska bli kul att få följa allas resor. :)

Kul vi sitter i samma sits med samma datum på BIM. Hur gammalt är första barnet?

Mitt är 1 år och 5 mån. :)

• ammela
    camifranky skrev 2014-09-25 11:10:10 följande:

Läste på internet idag om en studie som gjorts för att se vad kaffe (koffein) gör mot fostret när man är gravid. Endast 2 koppar om dagen sla tydligen påverka fostrets tillväxt negativt så att de blir små o inte växer tillräckligt :/ läskigt om det är så eftersom rekommendationerna är på 3 koppar om dagen. Kommer hålla mig till max 1..

Okej, intressant. jag dricker typ 1-2 koppar per dag tror jag, fast i olika omgångar med mjölk i, hjärnan tror att det är tillräckligt med koffein iaf! :)
  • Amfam
    ChiliFrö skrev 2014-09-25 12:25:50 följande:

Välkomna alla nya :) Kul att de är så många taggade här inne :) Oktober närmar sig med stormsteg (eller inte) Så snaart börjar våra Bim datum rulla på :)

Kul vi sitter i samma sits med samma datum på BIM. Hur gammalt är första barnet?

Mitt är 1 år och 5 mån. :)

Åh, vad roligt. Ja, då ser vår situation väldigt lika ut faktiskt. Vår going är 1 år och 7 månader. Har er börjat förskola än? Vår började för ca tre veckor sen. Går lite knakigt ännu och en får ju lite värk i mammahjärtat, men det verkar gå framåt iaf. Håller en tumme för er!
  • ammela
    Flyttat mig på listan, ägglossningstest positivt i dag så gissar på att det kanske är i morgon då, 10 blir bra så får vi se när det kommer! Hur brukar ni räkna, 14 dagar från positivt test eller räknar ni 2-3 dagar efter positivt test? 

{#emotions_dlg.flower}BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

12/9 Emmissara 19år 1a barnet 4e försöket ingen mens inget pluss

25/9
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket med ÄL-tester (16 försöket)

28/9 
    Krishna, 26 år, 1:a barnet, 5:e försöket

1/10
    Smiley85girl

2/10 
    MissyK, 27år, 2:a barnet, 2:a försöket
    NILE90, 23 år, 1:a barnet, 5:e försöket

3/10 
    Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e försöket

4/10 
    Reggi, 29 år, 1:a barnet, 6:e försöket
    ChiliFrö 26 år 2:a barnet, 1:a försöket
    Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket

5/10 
    Anonym1980, 33 år, 2:a barnet, 6:e försöket

6/10

7/10 
    camifranky, 23 år, 1:a barnet, 2:a försöket
    therese2014, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket

8/10

9/10 
    ejh97 16 år, 1:a barnet, 1:a försöket

10/10 
    NittonHundra81, 3:e barnet, 1:a försöket
    Ammela 29 år, första barnet, 3 försöket

11/10

12/10 
    PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    Muffins81, 3:e försöket
    Frallanz, 1:a försöket
    Tiana, 33 år, försökt 2,5 år

13/10 
    Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 2:a försöket

14/10
    Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 7:e försöket

15/10

16/10

1StoltMamma, 2:a barnet, 3:e försöket
    (eller 19/10) Em13, 1:a barnet, 1:a försöket
    Sopan01, 1:a barnet, 6:e försöket

17/10 

18/10

19/10
    CarolineElf, 24år, 3:e barnet, 4:e försöket

20/10
    Elina1979, 3:e barnet, 2:a försöket

22/10
    madisson, 22 år, första barnet, 2:a försöket

31/10
    Stjärnasomärdin, 25 år, 1:a barnet, 1:a försöket efter MF
  • ChiliFrö
    Amfam skrev 2014-09-25 19:37:20 följande:
    Åh, vad roligt. Ja, då ser vår situation väldigt lika ut faktiskt. Vår going är 1 år och 7 månader. Har er börjat förskola än? Vår började för ca tre veckor sen. Går lite knakigt ännu och en får ju lite värk i mammahjärtat, men det verkar gå framåt iaf. Håller en tumme för er!

Japp, förskolan började 1 sept och de funkar jätte bra! Det är väldigt omtyckt! :) Här är de väldigt uppspelt så fort vi närmar oss förskolan och ytterkläder och skor kan inte komma av fort nog sen är det puss och kram och hej då! :D

kul de ska bli att förhoppningsvis följas vidare då ;)

• Amfam
    ChiliFrö skrev 2014-09-25 20:19:54 följande:

Japp, förskolan började 1 sept och de funkar jätte bra! Det är väldigt omtyckt! :) Här är de väldigt uppspelt så fort vi närmar oss förskolan och ytterkläder och skor kan inte komma av fort nog sen är det puss och kram och hej då! :D

kul de ska bli att förhoppningsvis följas vidare då ;)

Åh, det låter ju perfekt! Härligt när det är så uppskattat! Här är det ungefär precis tvärt om. Börjar gråta så fort hon ser grinden fortfarande tyvärr. :( Men nu har hon börjat vara mer glad och sig själv under dagarna iaf. Hon är ganska försiktig av sig, nyfiken och framåt på ett sätt, men liksom väldigt lugn och gillar inte när det blir för stökigt. Hon har tyckt att det varit lite jobbigt med ffa små barn (och nu är hon på en avdelning där alla är under 2) som tar på henne i ansiktet eller springer och skriker väldigt nära. Hon är mer typen som sitter med böcker och pillar med lego väldigt länge liksom. Sen blir det mest att hon ger bort allt hon har i händerna och backar istället när andra barn vill ha de saker hon leker med eller så. Men hon vänjer sig kanske så småningom och hittar sätt att hantera det. Hon verkar iaf tycka det är spännande med alla nya material och saker så jag hoppas innerligt att det ska fortsätta åt rätt håll.

Ja, hoppas vi får följas åt. Gick snabbt här förra gången, men man vet ju aldrig. Vågar inte ta det för givet liksom. Lycka till! :)
  • moasam

Nån som kan lägga till mig på BIM listan?:) jag har BIM den 16 tror jag och det är första barnet 7 försöket:)

• Alvolina
    pottan skrev 2014-09-25 08:41:57 följande:

Hej, hoppar in här !

Slutade med mina p-piller den 25/8 då jag fick klartecken från mannen i mitt liv ???? var ju smått till mig i trasorna så slutade mitt i en karta, fick mens nu i söndags och om den är regelbunden som den alltid vart förr så borde jag enligt appen ha ägglossning ca 2-5 och BIM 18-19 okt

Kommer nog köra all in och köpa ägglossningstester, , är rejält peppad!

Första försöket, första barnet, 27 år ????

Så underbart! Skicka gärna hit lite av din härliga energi. :D

Någon mer som kör med munkpeppar eller rosenrot?
Svar på tråden BIM oktober 2014 -