BIM oktober 2014 -
Kommer ha bim ca 31 oktober, första försöket efter mf i fjärde månaden i mars i år. Osäkert om kroppen är på banan igen men har i alla fall haft min första ägglossning sedan dess denna månaden så hoppas!
Kommer ha bim ca 31 oktober, första försöket efter mf i fjärde månaden i mars i år. Osäkert om kroppen är på banan igen men har i alla fall haft min första ägglossning sedan dess denna månaden så hoppas!
Det är första gången jag testar med äl-stickor. Jag förstår att detta inte är positivt, men frågan är, är det försent? har jag gått över ägglossningen, eller kan ägglossningen komma imorgon typ? Har verkligen inte riktigt koll på hur detta funkar? På gyn sa hon att det såg ut som jag hade äl (var där pga cellprovskontroll) . Kan någon hjälpa mig är ni snälla? :) BIM troligtvia 11/10.
Hur har vi de på listan? ÄR alla med??
Och EllonBellon Har du något testresultat eller väntar du till imorgon :O
Usch va de känns långt till den 4de.. :P
La in några nya:)
BIM-lista
25/9
Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket med ÄL-tester (16 försöket)
28/9
Krishna, 26 år, 1:a barnet, 5:e försöket
1/10
2/10
MissyK, 27år, 2:a barnet, 2:a försöket
NILE90, 23 år, 1:a barnet, 5:e försöket
3/10
Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e försöket
4/10
Reggi, 29 år, 1:a barnet, 6:e försöket
ChiliFrö 26 år 2:a barnet, 1:a försöket
Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
5/10
Anonym1980, 33 år, 2:a barnet, 6:e försöket
6/10
7/10
camifranky, 23 år, 1:a barnet, 2:a försöket
therese2014, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
ammela 29 år, första barnet, 3 försöket
8/10
9/10
ejh97 16 år, 1:a barnet, 1:a försöket
10/10
NittonHundra81, 3:e barnet, 1:a försöket
11/10
12/10
PillanJ, 25 år, 1:a barnet, 3:e försöket
Muffins81, 3:e försöket
Frallanz, 1:a försöket
13/10
Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 2:a försöket
14/10
Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 7:e försöket
15/10
16/10
1StoltMamma, 2:a barnet, 3:e försöket
(eller 19/10) Em13, 1:a barnet, 1:a försöket
Sopan01, 1:a barnet, 6:e försöket
17/10
18/10
19/10
CarolineElf, 24år, 3:e barnet, 4:e försöket
22/10
madisson, 22 år, första barnet, 2:a försöket
Inget BIM datum
stjärnasomärdin, 25 år, 1:a barnet, 1:a försöket efter MF
Nästa gång någon uppdaterar BIM-listan får ni gärna ta bort mig. Min mens kom en vecka för tidigt vilket gör att vi inte kan börja denna månaden då jag inte vill vara längre än 22 veckor när vi åker på vår resa i början på nästa år. Suck. Sen börjar tankarna smyga sig på - är det verkligen ett bra tillfälle? Borde vi inte vänta? Är förutsättningarna de bästa? Aaaaaaaaaaaa, jag orkar inte med det här. Jag vill ha bebis, NU, och det gör lite extra ont att veta att jag skulle ha legat här med en liten nykläckt breve mig nu om det hade gått hela vägen...bf 25 september med alldeles perfekt timing och förutsättningar... Förlåt, var bara tvungen att spy ut min förvirring!!
Var det i denna tråd det pratades om Testlagrets graviditetstest med LOT 140803? Någon som varit i kontakt med testlagret gällande dessa test och vad har de i så fall sagt? Insåg just nu att mitt storpack som jag nyss köpt alla är med det nr...
Tydligen är det något fel på de testerna jag använt från testlagret. De visar falskt positivt. Jag har testat med 1 annat test från testlagret o de va positivt. Så nu sitter jag med ont i magen o väntar på att apoteket ska öppna.
Vad tror ni ?? De är ju tom stegring på testen..jag måste ju vara gravid!!
Det i mitten är från en annan serien av testlagret. Överst taget i förrgår de understa taget inatt..
Herregud herregud kunde inte hålla mig. Tog ett test precis! Är detta positivt, svagt men positivt?!
Nu ger vi oss in i matchen igen! Känns så skönt när beslutet är taget även om lyckan är uppblandad med en hel del ångest och minnen som kommer tillbaka... MEN denna gången skall det gå vägen!!
BIM Oktober
18/10
Alex92, 22 år, 4 försöket!
20/10
Jglo, 25 år, 1a barnet, 1a försöket?
hondendär345, 26 år, 1:a barnet
21/10
Blackpeach, 28 år, första barnet, 3:e försöket
Vonlarsson 22år, 2:a försöket
Nenis, 26 år, 2a barnet, 2a försöket
22/10
madisson, 22 år, första barnet, 2:a försöket
rosali84, 29år, 2:a barnet,16:e försöket
23/10
gullan83, 31 år, 3:e barnet, 1:a försöket
TigerEmmlis, 1a försöket, 3e barnet
kesokeso, 2a barnet, 2a försöket
24/10
sofieslycka, 25 år, 2a barnet, 2a försöket.
CraighNaDun
25/10
littlemissE, 2:a försöket
Sommar15, 1:a
26/10
Annalouise
28/10
SötaSarah, 27 år, 2:a barnet, 1:a försöket
1StoltMamma, 2:a barnet, 3:e försöket
30/10
Sofiato, 26 år, 2:à barnet, 2 försöket
Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17 försöket
Mabr, 2:a barnet, 3:e försöket
31/10
malinostrom, 27 år, första barnet, försökt i 1 år och 8 månader
Lördagsgodis, 3:e barnet, 1:a försöket
BIM November
2/11
Jennkka, 2:a barnet, 1:a försöket
3/11
ronja111
Ecb10 1:a barnet, 2:a försöket
4/11
efg, 1:a barnet, 3:e försöket (BIM 4-8)
5/11
MissyK 28år 4:e försöker 2:a barnet
7/11
EnTredje, 31 år 5:e försöket 3:e barnet
8/11
Eva 77, andra barnet, 2:a försöket
Glaesir, 23 år, 1:a barnet, 1:a försöket
9/11
Anna Hbg, 2:a barnet, 2:a försöket
11/11
Fian88, 2a barnet 4e försöket
12/11
Janna84, 30 år, 3:e barnet, väldigt många försök
13/11
milernia, 23 år, andra barnet, andra försöket
14/11
Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 3:e försöket
Elina1979, 3:e barnet, 3:e försöket
15/11
CarolineElf, 24år, 3:e barnet, 5:e försöket
16/11
Ellyangel, 23 år, 1:a barnet, 7:e försöket
17/11
Mia84, 5:e försöket
18/11
mariagustafssoon, 21 år, 1:a barnet, 5:e försöket
19/11
20/11
Stjärnasomärdin, 25 år, 1:a barnet, 1:a försöket efter sent MF i våras
Vi som plussat!
therese2014
Emrrliiee 24år, 1:a försöket
Amfam
MiniCatti, 27år, 2:a barnet, 1:a försöket
hemligönskan
Nygift, 23 år, 1:a barnet, 11:e försöket
Fruannie
Swerro
Fjällsippa, 34 år, 1:a barnet, 6:e
Alvolina, 2:a barnet. Försökt 15
Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket
Pottan, 1a barnet, 1a försöket
Miaomiao, 36 år, 3e barnet, 3e
Tanya6, 33 år, 3e barnet, 7e försöket
Jenny0819
Sommar15, 1:a
hippo83, 31 år, 1:a barnet, 1:a försöket
Magicqueen
Tigerhonan, 3:e barnet, 1:a försöket
Hej,
Jag har en fundering på vad min kropp försöker säga mig. Plussade svagt igår på Bim -2, en timma senare kom det blod när jag var på toa. Det kommer fortfarande lite blod vid toabesök men inte annars, behöver inget skydd. Har ingen mensvärk och brukar ha ont första mensdagen. Min mens brukar aldrig vara tidig, snarare nån dag senare än bim.
Någon som har en aning om detta är mensen eller vad det kan vara?
Sitter fortfarande på toalettstolen i badrummet och håller i mitt graviditetstest.
Jag är på BIM + 7 nu och jag har nyss fått reda på att jag har en liten bebis i magen.
Jag är alltså gravid, konstigt nog så känner jag mig väldigt lugn just nu, har med andra ord jag har nog inte kommit till 110% insikt
att en liten bebis som kommer växa sig stor och redo för att sedan komma ut och ligga på mitt bröst.
Jag känner mig harmonisk och lyckligt, och hopppas att allt kommer att gå bra hela vägen fram.
Jag önskar er alla andra ett stort lycka till!
Hej är en tvåbarnsmamma (7 och 11 år)som en längre tid längtat efter en nr tre, min man har inte helt känt samma längtan men han har nu börjat växa in i tanken på en till. Nr ett kom till på andra försöket. Nr två lät vänta på sig i nästan två år , med bortoperation av ena äggstocken som hade en cysta på sig, och därefter ett antal kurer med Pergotime eftersom det då visade sig att jag inte hade ägglossning på egen hand. Jag har alltid haft oregelbunden mens vilket inte är så konstigt om man inte har ägglossning så ofta. Men när jag väl har ägglossning så har jag lärt mig att känna av det. Jag hade senaste mens 23 sept och ägglossning runt 11-13 okt. Redan dagarna efter började ja få molvärk och ömma bröst. En vecka efter ägglossning högg det till ordenligt i min ljumske, höll i sig en liten stund och försvann sedan. Nu har jag genom min "mensapp" räknat ut att jag har cirka 32 dagars cyklar. Är i dag på dag 38... vilket i sig inte är ovanligt för mig då jag i perioder gått utan mens i upp till 3 månader. När jag väntade barn nr ett mådde jag sjukt illa på en gång och fick galet ömma bröst, nr två var det mest ömma bröst och synliga blodkärl på brösten och illamående kom nån vecka efter att jag plussat. Nu har jag som sagt sedan äl haft lättare molvärk som ju närmare BIM jag kommit känts mer som mensvärk, känner av det mest morgon och kväll. Har ganska synliga ådror på brösten men det har jag märkt att jag ibland får även vid mens. Brösten ömmar men känns mest när man tar av sig BH. ;) I dag känner jag mig lite yr och trött men även detta kan vara pms symtom för min del. Har hur som köpt hem gravtest och tänker att har mensen inte kommit i helgen så blir det att testa i nästa vecka........ Jag går ju och känner efter hela tiden, min man går mer "ovetande" om det hela!! Så nu går jag på toa ofta, inte för att jag behöver utan för att det känns som att mensen kommer, men det är bara flytningar. Blir tokig ¨på alla dessa gravid/menssymtom...att man efter 20 år med mens och två graviditeter inte känner sin kropp bättre ;) Lycka till alla där ute!
Var hos min läkare förra veckan och motsatt till vad vi fått veta tidigare måste min behandling fortsätta och hon rekomenderade starkt att vi la bebisplanerna på hyllan 1 år till.
Vet inte om jag vill, orkar eller kan vänta så länge till :(
Brukar man ha positivt ägglossningstest mer än en dag?