• Krishna

BIM oktober 2014 -

Vill gärna vara med jag också!

Krishna, 26 år. 1:a barnet, 5:e försöket. BIM 28/9

Jag har en menscykel på bara 22 dagar så BIM hamnar i september men jag hoppas att det inte gör något!

• Krishna
    Missyk skrev 2014-09-14 10:47:28 följande:

Krishna, såg att du är first runner up på litstan!:) Känner du något ?

Jag har förmodligen äl måndag eller tisdag. Men eftersom förra försöksperioden blev väldigt stressig och mycket bråk mellan oss här hemma så tänker jag varken testa med stickor eller säga till sambon när äl är beräknat. Jag har börjat träna igen för att få tänka på något annat så den här gången är jag väldigt lugn och tar försöken med mer ro i kroppen. Får se om det hjälper men det vi upplevde sist vill vi inte vara med om igen :/
    Myste imorse iaf så vi får hoppas att de hittar rätt sen när ägget släpper :)
    Så än så länge känner jag ingenting! :)
  • Krishna
    Ellonbellon skrev 2014-09-14 12:19:24 följande:
    Krishna
    Låter som en god idé att ta det som det kommer lite mer. Men det är ju svårt för en själv om man är en sån som känner på sig när ÄL är. Lycka till på måndag eller tisdag då ;)
    Jag har aldrig fått utslag på äl-stickor när jag har testat men då jag har regelbunden mens på 22-23 dagar så följer jag lite löst en sån ägglossningskalender istället. Känner inte av äl överhuvudtaget :)

Ser att du själv närmar dig BIM. Hur känns det? :)
  • Krishna

Nopp inga barn förut. Har två hundar som är våra barn :)

Så går man och känner efter ifall man känner något. Så känner man något, googlar på det och det är ett gravsymptom och så hoppas man. Men blir besviken när mensen kommer iaf. Så det är riktigt farligt att känna efter för mycket har jag märkt :)

Någon gång tycker jag ju att sin tur ska komma. Andra lyckas så lätt medan andra får nöta och nöta. Men ja, hehe, man måste ju testa lite olika vinklar och metoder under försökens gång!

• Krishna
    PillanJ skrev 2014-09-14 20:18:53 följande:

Hej! Hakar gärna på!

BIM 12/10, första barnet, tredje försöket

Välkommen!! :)
  • Krishna
    Ellonbellon skrev 2014-09-14 21:05:13 följande:
    Krishna
    Missade att du skrev tidigare!

Åh, då måste jag ha läst fel eller blandat ihop med någon annan. Vet du om du har äl ändå?

Jag försöker denna gång att inte känna efter. Tänker att jag kan inte känna något så här tidigt. Funkar ganska bra faktiskt. Känner saker och "noterar" det, men tänker inte mer på det och jag tänker inte längre att det är symptom (har nog varit skengravid för många gånger).

Haha, ja, allt ska man väl prova :) Har ni någon "taktik" eller har kör ni "bara på"?
    Eftersom jag aldrig har fått utslag på vaken billiga eller dyra stickor om ägglossningen så vet jag ju inte om jag ens har ägglossningar. Men då jag har regelbunden mens så skulle det vara väldigt konstigt om jag inte har ägglossning. Jag kan ju vara låghormonare. 
    Jag ska till gyn på onsdag då jag ska ta cellprov då jag har haft förändringar fram och tillbaka. Så jag tänkte prata med barnmorskan där då om bl.a ägglossning, kort menscykel och om cellförändringar försvårar att bli gravid. Jag har inte pratat med någon barnmorska nu när vi försöker bli gravida så jag ser fram emot besöket och kan få svar på mina frågor och funderingar :)

Vi har väl ingen taktik denna gång. Vi myser när vi känner för det. Vi testade så de två första försöken, det gick inte då så vi gick in för det mera på gång 3 och 4. Nu tar vi det lugnt igen :) Vet inte vad som är bäst. Får se om kroppen vill som jag denna gång :)
  • Krishna
    Ellonbellon skrev 2014-09-14 21:39:49 följande:

Ah, okej, håller tummarna att de kan ge något svar. Du har säkert äl! Var inte meningen att oroa dig i onödan eller så. Men skönt att ha en tid så att du kan kolla upp det!

Tror det är bättre att köra utan taktik egentligen, men det är ju så svårt! Speciellt om man vet ungefär när det "borde" ta...

Nej då det är absolut ingen fara :)

Ja man får nog testa sig fram vad som passar en bäst :)
    Det är första barnet för dig med va? Pratar du och din partner mycket om barnplanerna?
  • Krishna

Precis! Där är vi väldigt lika. Jag tänker, känner och läser väldigt mycket. Medan sambon tar det mer lugnt. Han kan fråga något ibland och jag har ju blivit som ett uppslagsverk nu så jag kan ge honom ett svar :)

Vi längtar väldigt mycket båda två efter ett litet barn. Vi har flyttat till större mycket tack vare bebisplanerna :)

• Krishna
    Fjällsippa skrev 2014-09-16 20:26:30 följande:

Jag är så sjukt frustrerad. Lite privat men min har har fått en skada på sin privata del. Vilket gör att vi inte kan ha sex förrän det har läkt, om någon vecka eller så. Såå opassande, jag räknar med att ha ägglossning på fredag. Så den här månaden lär det inte bli något men jag hänger kvar i tråden med ny BIM i november då så småningom.

Självklart tycker jag synd om gubben min, men han har inte särskilt ont eller så, så mest är jag bara frustrerad och lite sur över att det hände nu mitt i verkstaden...

Nej va frustrerande men hoppas att mannen din mår bättre snart så ni kan fortsätta verkstaden :)
  • Krishna
    Alvolina skrev 2014-09-16 21:31:17 följande:

Igår gick tvättmaskinen sönder, idag fick jag mens och avslutade sedan kvällen med att krocka bilen med grannen. Vill bara gräva mer mig i ett djupt hål och försvinna ett litet tag.

Nej fy fan! Förstår dig... :(
  • Krishna

Ägglossningen har förmodligen varit (ingen stenkoll då jag inte får utslag på stickor) så nu väntas det på BIM 28 sep :)

• Krishna
    1StoltMamma skrev 2014-09-18 22:58:02 följande:

Denna gången kör jag på ägglossnings test. Denna gången kommer ägget inte undan haha

Haha skön taktik!! Skrattande
  • Krishna

Det sägs att få massage som gravid är inte så bra. Men det kan väl inte vara någon fara innan man ens vet om man är gravid, eller vad tror ni? Behöver verkligen lite avslappning efter helgens arbetspass...

Svar på tråden BIM oktober 2014 -