• Juha

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Jag och mitt ex är separerade sedan jag lämnade henne för en annan förra hösten. Det tog såklart hårt på henne och hon var väldigt sårad och arg och ville hämnas på alla möjliga sätt de första månaderna men det har nu lugnat sig väldigt mycket. Dock blir det fortfarande problem varje gång vi inte är helt överens.

Vi ska skriva på ett papper från skolan vilka som får hämta vårt gemensamma barn och hon säger att hon aldrig kommer skriva under att min nya ska få hämta trots att hon jobbar mycket bättre tider än jag så att hon kan vara en till två timmar kortare på fritids osv.

Min nya är väldigt omtyckt av barnet och hon är en "bra tjej" så detta är ju enbart för att bråka som exet gör såhär. Jag antar att det bara är att gilla läget och att jag inte har något att säga till om alls men jag tänkte jag kunde fråga här vad ni tycker...

Att min sambo ska hämta är ju enbart för min dotters bästa, har ju inte med något annat att göra och exet fattar inte att hennes vilja att hämnas mest drabbar den hon älskar mest i världen.

• Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)
  • nevermind
    Drottningen70 skrev 2014-08-31 13:16:41 följande:
    Nej, inget konstigt med det. Däremot tycker jag det vore konstigt om dagis lämnade till mormor mot den andre vårdnadshavarens uttryckliga vilja.
    För att den andra vårdnadshavaren är en jävla idiot...

Jag är moster. Häromveckan hämtade jag syrrans ungar eftersom vi skulle på en stor familjemiddag. De hade inte hunnit annars.

Syrran ex gillar inte mig eftersom jag sagt ifrån när han varit dum mot bonusbarnen (=skälet till separationen).

Tur att han inte fått för sig något som TS's ex har. Barnen hade missat mycket.
  • Anonym (***)
    nevermind skrev 2014-08-31 03:56:33 följande:
    Vad har otrohet med föräldraskap att göra?
    Det visar ju att man inte är opålitlig o inte kapabel att ta ansvar för sig själv,sin familj,sina barn.
    Är man tillsammans med någon o har valt att sätta barn till världen har man ju ett avtal sinsemellan.
    Är man då otroget är det ju ett avtalsbrott som inte gynnar någon annan än en själv.

På ett år har ts svikit sin familj, splittrat barnet trygghet, blandat in en ny sak som visat att hon inte är mycket värd eller har något sunt omdöme som springer efter en upptagen man, o de ska sen leka familj innan de ens har bott ihop o kommit ur *smekmånaden*. 
    Den enda tryggheten barnet har kvar är sin mamma, skolan/fritids o det vill pappan ändra på, för att han vill det.
    Detta är då inget bra föräldraskap.
  • Anonym (Lämnad)
    Anonym (***) skrev 2014-08-31 14:52:39 följande:
    På ett år har ts svikit sin familj, splittrat barnet trygghet, blandat in en ny sak som visat att hon inte är mycket värd eller har något sunt omdöme som springer efter en upptagen man, o de ska sen leka familj innan de ens har bott ihop o kommit ur *smekmånaden*. 
    Den enda tryggheten barnet har kvar är sin mamma, skolan/fritids o det vill pappan ändra på, för att han vill det.
    Och vart framgår det att barnets enda trygghet är mamman? Kan ju lika gärna vara så att barnet är tryggare hos TS.  
  • sextiotalist
    Anonym (***) skrev 2014-08-31 14:52:39 följande:

Det visar ju att man inte är opålitlig o inte kapabel att ta ansvar för sig själv,sin familj,sina barn.

Är man tillsammans med någon o har valt att sätta barn till världen har man ju ett avtal sinsemellan.

Är man då otroget är det ju ett avtalsbrott som inte gynnar någon annan än en själv.

vet inte om alla skilsmässobarn delar din uppfattning. De flesta jag känner med separerade föräldrar förstår varför de inte lever ihop, är snarare förvånade att de stod ut så länge.
  • Drottningen70
    nevermind skrev 2014-08-31 14:46:27 följande:

För att den andra vårdnadshavaren är en jävla idiot...

Jag är moster. Häromveckan hämtade jag syrrans ungar eftersom vi skulle på en stor familjemiddag. De hade inte hunnit annars.

Syrran ex gillar inte mig eftersom jag sagt ifrån när han varit dum mot bonusbarnen (=skälet till separationen).

Tur att han inte fått för sig något som TS's ex har. Barnen hade missat mycket.

Tyvärr finns det idioter till vårdnadshavare som på olika sätt använder barnen och sin position som vapen, vilket naturligtvis är helt oacceptabelt. Men jag diskuterade mest om det är rimligt att båda vårdnadshavare ska godkänna vilka som hämtar barnet innan förskolan får lämna ut. Och min åsikt är att det är rimligt med ett sådant godkännande.
  • Anonym (***)
    sextiotalist skrev 2014-08-31 15:05:59 följande:
    vet inte om alla skilsmässobarn delar din uppfattning. De flesta jag känner med separerade föräldrar förstår varför de inte lever ihop, är snarare förvånade att de stod ut så länge.
    Så de du känner förstår varför den ena föräldern valde att vara otrogen o blanda in nya saker helt plötsligt o är ok med de?
    Jaja, det finns folk till allt.
  • Ess

Enda gången jag egentligen ser en anledning för dagis eller fritids att inte lämna ut barnen, är vid en pågående vårdnads konflikt. Där barnet utav en anledning enbart bor hos ena föräldern, och det finns en risk att den andre föräldern eller dess släktingar kidnappar barnet.

• Anonym (Lämnad)
    Anonym (***) skrev 2014-08-31 15:16:15 följande:
    Så de du känner förstår varför den ena föräldern valde att vara otrogen o blanda in nya saker helt plötsligt o är ok med de?
    Jaja, det finns folk till allt.
    TS har aldrig sagt att han varit otrogen. Däremot lämnat för en annan kvinna. Bara spekulationer från alla här att det är otrohet bakom.
  • Honungsblomman
    Anonym (Lämnad) skrev 2014-08-31 15:27:12 följande:

TS har aldrig sagt att han varit otrogen. Däremot lämnat för en annan kvinna. Bara spekulationer från alla här att det är otrohet bakom.

Nånsin hört talas om känslomässig otrohet? Det är till och med snäppet värre än fysisk otrohet.
  • Anonym (?)
    Honungsblomman skrev 2014-08-31 15:41:24 följande:
    Nånsin hört talas om känslomässig otrohet? Det är till och med snäppet värre än fysisk otrohet.
    Dock är känslomässig otrohet svårt att själv bestämma över. Man kan låta bli att fysiskt röra någon annan, men att låta bli att bli förälskad är inte helt styrbart.
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)