• Juha

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Jag och mitt ex är separerade sedan jag lämnade henne för en annan förra hösten. Det tog såklart hårt på henne och hon var väldigt sårad och arg och ville hämnas på alla möjliga sätt de första månaderna men det har nu lugnat sig väldigt mycket. Dock blir det fortfarande problem varje gång vi inte är helt överens.

Vi ska skriva på ett papper från skolan vilka som får hämta vårt gemensamma barn och hon säger att hon aldrig kommer skriva under att min nya ska få hämta trots att hon jobbar mycket bättre tider än jag så att hon kan vara en till två timmar kortare på fritids osv.

Min nya är väldigt omtyckt av barnet och hon är en "bra tjej" så detta är ju enbart för att bråka som exet gör såhär. Jag antar att det bara är att gilla läget och att jag inte har något att säga till om alls men jag tänkte jag kunde fråga här vad ni tycker...

Att min sambo ska hämta är ju enbart för min dotters bästa, har ju inte med något annat att göra och exet fattar inte att hennes vilja att hämnas mest drabbar den hon älskar mest i världen.

• Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)
  • Anonym (-)
    Brumma skrev 2014-08-30 11:27:43 följande:
    Fast då var det andra saker som ledde till att du fick ensam vårdnad än att förskolan hade en föråldrad policy (som inte har stöd i lagen).
    Eh, ja, precis som jag skrev om du läser alla inlägg.
  • Anonym (Tänk till)
    BioBonus skrev 2014-08-30 10:10:58 följande:

Nej det hade inte varit en helt annan sak... Saken är densamma - exet har ingen som helst rätt att bestämma nånting oavsett hur hon blev lämnad...

Är ni så bittra i verkligheten som ni låter i den här tråden? Förstörde familjen, förförde min make, barnen är det enda exet har kvar etc etc. Ni låter inte helt lyckliga i livet som ser på det på detta sätt...

Man är inte lycklig när man blir bedragen och lämnad. Exet har inte tagit TS svek med en klackspark.
  • ventilera mera
    Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-30 12:59:23 följande:
    Man är inte lycklig när man blir bedragen och lämnad. Exet har inte tagit TS svek med en klackspark.
    Nej, det gjorde inte heller jag efter min mans svek. Ett svek som pågick i minst fem ÅR. Jag säger inte att det är jag som råkat ut för det värsta och borde få mest sympati osv osv... MEN. Det finns ett stort MEN här.

Jag tänker på mina barn. Jag sätter mina barns mående först.
    Mår de bra av att jag bestämmer mig för att deras pappas sambo inte ska få underlätta deras liv? Mår de bra av att jag går omkring och hatar henne?
    Mår jag bra av att hata någon? Tillför det NÅGOT annat i mitt liv än en massa jävla bitterhet?
    Mår mina BARN bra av att jag är en bitter surhagga som mår dåligt och inte kan släppa en oförätt som ligger år bakåt i tiden?

Jag tror inte ens du kan svara ja på den frågan.
  • Anonym
    Brumma skrev 2014-08-30 11:30:14 följande:
    Vill bara säga att det är underbart att läsa om ngn som sätter sina barn främst och går visare istället för att fastna i bitterheten.

Eloge till dig för det!
    Tack.

Jag tillbringade alltför lång tid som bonusmamma åt mina barns storasyster för att INTE kunna göra allt för att underlätta för personen som är villig att kliva in som en vuxen förebild i mina barns liv. Jag hade det svårt på grund av den mammans bitterhet, men så här i efterhand har jag ju insett att mitt ex inte bara ljög om EN sak utan det mesta. Hon hade all anledning att vara bitter, det kan jag hålla med om - även om jag valde att hantera min situation på ett annat sätt. 

Jag är helt enkelt bara glad över att vara av med honom. Flört
  • ventilera mera
    Brumma skrev 2014-08-30 11:30:14 följande:
    Vill bara säga att det är underbart att läsa om ngn som sätter sina barn främst och går visare istället för att fastna i bitterheten. 

Eloge till dig för det!
    Tack.

Jag tillbringade alltför lång tid som bonusmamma åt mina barns storasyster för att INTE kunna göra allt för att underlätta för personen som är villig att kliva in som en vuxen förebild i mina barns liv. Jag hade det svårt på grund av den mammans bitterhet, men så här i efterhand har jag ju insett att mitt ex inte bara ljög om EN sak utan det mesta. Hon hade all anledning att vara bitter, det kan jag hålla med om - även om jag valde att hantera min situation på ett annat sätt. 

Jag är helt enkelt bara glad över att vara av med honom. Flört

Aha... nu fattar jag varför man blir anonym ibland. Glömmer man markera säger de inte till längre, man blir alltså "automat-anonym".
  • Anonym (Tänk till)
    ventilera mera skrev 2014-08-30 13:06:21 följande:

Nej, det gjorde inte heller jag efter min mans svek. Ett svek som pågick i minst fem ÅR. Jag säger inte att det är jag som råkat ut för det värsta och borde få mest sympati osv osv... MEN. Det finns ett stort MEN här.

Jag tänker på mina barn. Jag sätter mina barns mående först.

Mår de bra av att jag bestämmer mig för att deras pappas sambo inte ska få underlätta deras liv? Mår de bra av att jag går omkring och hatar henne?

Mår jag bra av att hata någon? Tillför det NÅGOT annat i mitt liv än en massa jävla bitterhet?

Mår mina BARN bra av att jag är en bitter surhagga som mår dåligt och inte kan släppa en oförätt som ligger år bakåt i tiden?

Jag tror inte ens du kan svara ja på den frågan.

Ditt ex bar sig under lång tid åt som en skitstövel mot er båda. Jag beklagar djupt det du har tvingats gå igenom. Min man gjorde det under några månader. Han beskriver själv att han kände sig totalt förvirrad, förstod sig inte på sig själv. Typisk förälskelse! Då kan man inte tänka klart. Som tur ät gick det över och han såg mera nyktert på tillvaron. Han har också som sagt gått i terapi efter otrohetsaffären, och vi gick tillsammans i parterapi.

Jag ville ha min familj och var beredd att kämpa för den. Jag lyckades också.
  • ventilera mera
    Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-30 13:23:51 följande:
    Ditt ex bar sig under lång tid åt som en skitstövel mot er båda. Jag beklagar djupt det du har tvingats gå igenom. Min man gjorde det under några månader. Han beskriver själv att han kände sig totalt förvirrad, förstod sig inte på sig själv. Typisk förälskelse! Då kan man inte tänka klart. Som tur ät gick det över och han såg mera nyktert på tillvaron. Han har också som sagt gått i terapi efter otrohetsaffären, och vi gick tillsammans i parterapi.

Jag ville ha min familj och var beredd att kämpa för den. Jag lyckades också.
    Ja det gjorde han, men det är inte det som är frågan här. Det jag vänder mig emot i ditt resonemang är att du väljer att lägga allt ansvar på TS och hans sambo medan du fråntar din man allt ansvar. Han kände sig förvirrad och förstod sig inte på sig själv skriver du, men det ändrar inte det faktum att han är en vuxen person som borde ha tänkt till innan han gav sig in i något sånt.

Det man också får tänka på som vuxen är att man alltid ALLTID har ett ansvar för sina barn. Och det ansvaret innebär INTE att göra livet surt för sitt ex, motarbeta de som försöker göra bra saker för barnen och grotta ner sig i sin bitterhet. Gör man det, eller fastnar i en sådan spiral som bara gör saker värre, då har man ett ANSVAR att ta sig ur den. Klarar man det inte själv så får man be om hjälp. 
    Vill man sitta där och vara en bitterf***a resten av livet, be my guest, men det ska INTE gå ut över ens barn.
  • Ess
    Anonym (Tänk till) skrev 2014-08-30 12:59:23 följande:
    Ett ex som beter sig som ts ex gör, behöver varken va sviken eller lämnad. Dom kan mycket väl spela över ändå, kanske blev det inte riktigt som dom så vackert tänkt sig innan.
  • ventilera mera
    Ess skrev 2014-08-30 14:25:10 följande:
    Ett ex som beter sig som ts ex gör, behöver varken va sviken eller lämnad. Dom kan mycket väl spela över ändå, kanske blev det inte riktigt som dom så vackert tänkt sig innan.
    Nej, det FINNS ju faktiskt människor som ställer till det på pin kiv. Jag har själv haft många och långa diskussioner med en - numera fd - vän som på fullt allvar säger "Hon ska fan inte tro att hon ska ta MIN plats i MIN familj!" om den tjej som hennes ex träffat. En tjej som inte ens bodde i stan då de skildes, utan träffade honom tre år senare. Och då är det inte ens han som lämnat, utan HON, och det för att hon träffade en ny. Hon vill inte heller ha tillbaka sitt ex, hon vill bara att han inte ska "ersätta henne".
  • Läs vad som står och inget annat
    Juha skrev 2014-08-29 17:25:56 följande:
    Fick ett sms nu att hon pratat med skolan och att de sa att ingen förutom vi föräldrar får hämta utan bådas underskrift. Då antar jag att det måste drivas vidare om jag ska få rätt.
    Det e inte sant ts, hon ljuger bara, det funkar bra att din sambo hämtar, mamman bara tramsar o inget o bry sig om Skrattande
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)