• Juha

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Jag och mitt ex är separerade sedan jag lämnade henne för en annan förra hösten. Det tog såklart hårt på henne och hon var väldigt sårad och arg och ville hämnas på alla möjliga sätt de första månaderna men det har nu lugnat sig väldigt mycket. Dock blir det fortfarande problem varje gång vi inte är helt överens.

Vi ska skriva på ett papper från skolan vilka som får hämta vårt gemensamma barn och hon säger att hon aldrig kommer skriva under att min nya ska få hämta trots att hon jobbar mycket bättre tider än jag så att hon kan vara en till två timmar kortare på fritids osv.

Min nya är väldigt omtyckt av barnet och hon är en "bra tjej" så detta är ju enbart för att bråka som exet gör såhär. Jag antar att det bara är att gilla läget och att jag inte har något att säga till om alls men jag tänkte jag kunde fråga här vad ni tycker...

Att min sambo ska hämta är ju enbart för min dotters bästa, har ju inte med något annat att göra och exet fattar inte att hennes vilja att hämnas mest drabbar den hon älskar mest i världen.

• Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (:)) skrev 2014-08-31 21:01:37 följande:

I mitt fall handlar det om en pappa. Som jag inte vill ha i mitt liv mer än nödvändigt. Det är klart jag skulle vara öppen för att förhandla fram ett nytt boschema för barnet om han insisterade. Men utöver det så vill jag sköta mitt liv utan inblandning från honom. Så nej, vill inte ha pappan som barnvakt under barnets tid hos mig. Och kvarstår ju frågan - anser du att jag skulle behöva gå pappan till mötes och hyra en nanny om pappan inte godkände person x?

Då är frågan föreligger det våld hot etc? Vill gärna veta det innan jag svarar på frågan.
  • Brumma
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 21:10:06 följande:
    Nej hela världen kretsar bara runt mig och alla måste göra som mig! Vad tror du själv?
    Varför behovet att bli otrevlig?

Vad jag tror? Jag utgår från vad du skriver (och ja, jag läser) och du har ännu inte skrivit att det är ok om man väljer att göra annorlunda än dig. Det är inte bara jag som ställt frågan till dig.

Men du kanske missar att läsa?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Brumma skrev 2014-08-31 21:15:20 följande:

Varför behovet att bli otrevlig?

Vad jag tror? Jag utgår från vad du skriver (och ja, jag läser) och du har ännu inte skrivit att det är ok om man väljer att göra annorlunda än dig. Det är inte bara jag som ställt frågan till dig.

Men du kanske missar att läsa?

Nog kan man ha andra åsikter och påvisa utan att det för den delen är otrevlig?

Då jag inte har bestämmanderätt för annat än mig och dom som jag är förmyndare över så tycker jag svaret ligger väldigt enkelt för sig.

Vad andra gör är vad dom gör det till själva, något man kan ta lärdom av är att det blir aldrig fred med att kriga vidare. Om det är okej? Självklart är de det!
  • Anonym (:))
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 21:13:12 följande:

Då är frågan föreligger det våld hot etc? Vill gärna veta det innan jag svarar på frågan.

Oväsentligt. För att sammanfatta så verkar du tycka att det är en toppenide att skilda föräldrar ska fortsätta detaljstyra varandras liv. Bäddat för samarbetsproblem och totalhaverier. Om du tänker ett varv till så kommer du nog också på hur orimligt det låter.
  • Anonym (:))
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 21:27:45 följande:

Då jag inte har bestämmanderätt för annat än mig och dom som jag är förmyndare över så tycker jag svaret ligger väldigt enkelt för sig.

Vad andra gör är vad dom gör det till själva, något man kan ta lärdom av är att det blir aldrig fred med att kriga vidare. Om det är okej? Självklart är de det!

Skulle det kännas bra att lägga över beslutanderätten över ditt liv på nåt ex? Som du exempelvis måste checka av med inför varje schemaläggningsperiod så att du vet att du fortfarande har barnomsorgen säkrad och kan fortsätta jobba ett tag till. Eller nåt.
  • Brumma
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 21:27:45 följande:

Självklart kan man ha olika åsikter utan att vara otrevlig. Just därför undrade varför du hade behov av att var otrevlig i dina svar till mig.

Vad bra - då utgår jag från att TS har rätt att välja att hans sambo hämtar och att du förstår att han gör vad som är bäst för deras familj :)

Men - om du nu är ok med att folk väljer själva - varför fråga i diskussionen ovan om hot föreligger tex? Om det är ok att man själv bestämmer vad som är bäst så är ju det irrelevant, eller?
  • Anonym (***)
    Brumma skrev 2014-08-31 20:56:40 följande:
    Att han var otrogen innebär inte att han är en dålig pappa - eller ens en särskilt dålig människa. I DETTA avseende gjorde han jäkligt fel - han borde ha gjort slut redan innan och allra senast innan han gick i säng med tjejen han blev kär i. Men människor KAN faktiskt vara fullt normala BRA människor trots att de varit otrogna en gång i tiden. Och som sagt, det gör honom inte till en sämre förälder...
    Som ts själv skriver så var han självisk o då är man inte en bra pappa eller människa.
  • Anonym
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 21:10:06 följande:

Nej hela världen kretsar bara runt mig och alla måste göra som mig! Vad tror du själv?

Varför känner du ett behov av att bli spydig och nedlåtande så fort du får lite mothugg?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-08-31 21:37:50 följande:

Kan ni sluta tjaffsa nu och helt återgå till ts?

Detta börjar ju bli löjligt.....alla har vi olika åsikter som man har rätt o ha!!

Det spårade ur för länge sedan och det ger inte mig något, så du slipper mig iaf.

Vi hörs kompisar!
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)