• Juha

Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)

Jag och mitt ex är separerade sedan jag lämnade henne för en annan förra hösten. Det tog såklart hårt på henne och hon var väldigt sårad och arg och ville hämnas på alla möjliga sätt de första månaderna men det har nu lugnat sig väldigt mycket. Dock blir det fortfarande problem varje gång vi inte är helt överens.

Vi ska skriva på ett papper från skolan vilka som får hämta vårt gemensamma barn och hon säger att hon aldrig kommer skriva under att min nya ska få hämta trots att hon jobbar mycket bättre tider än jag så att hon kan vara en till två timmar kortare på fritids osv.

Min nya är väldigt omtyckt av barnet och hon är en "bra tjej" så detta är ju enbart för att bråka som exet gör såhär. Jag antar att det bara är att gilla läget och att jag inte har något att säga till om alls men jag tänkte jag kunde fråga här vad ni tycker...

Att min sambo ska hämta är ju enbart för min dotters bästa, har ju inte med något annat att göra och exet fattar inte att hennes vilja att hämnas mest drabbar den hon älskar mest i världen.

• Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)
  • Brumma
    Anonym (***) skrev 2014-08-31 20:45:47 följande:
    Jo ts har ju skrivit vilken *piiip* han är.
    Att han var otrogen innebär inte att han är en dålig pappa - eller ens en särskilt dålig människa. I DETTA avseende gjorde han jäkligt fel - han borde ha gjort slut redan innan och allra senast innan han gick i säng med tjejen han blev kär i. Men människor KAN faktiskt vara fullt normala BRA människor trots att de varit otrogna en gång i tiden. Och som sagt, det gör honom inte till en sämre förälder...
  • Brumma
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 20:53:46 följande:
    Än bättre fråga mamman hon ställer säkert upp om inte så kanske det finns ett läge där hon blir mer öppen.
    Nej, det är inte i alla lägen bättre. Speciellt inte om barnet faktiskt mår bra av att tillbringa lite egentid med den nya.
  • Brumma
    Än bättre fråga mamman hon ställer säkert upp om inte så kanske det finns ett läge där hon blir mer öppen.
    En till kommentar på den förresten..

Hur kan du vara säker på att mamman ens KAN hämta? TS sambo slutar tidigare än vad TS gör - vad är det som säger att hon inte slutar tidigare än mamman också?
  • Brumma
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 20:55:19 följande:
    Du skrev att det kanske inte spelar mig någon roll och det var det du fick svar på!
    Då ÄR det alltså ok att göra annorlunda om man är i en annan situation än dig?
  • Anonym (:))

I mitt fall handlar det om en pappa. Som jag inte vill ha i mitt liv mer än nödvändigt. Det är klart jag skulle vara öppen för att förhandla fram ett nytt boschema för barnet om han insisterade. Men utöver det så vill jag sköta mitt liv utan inblandning från honom. Så nej, vill inte ha pappan som barnvakt under barnets tid hos mig. Och kvarstår ju frågan - anser du att jag skulle behöva gå pappan till mötes och hyra en nanny om pappan inte godkände person x?
  • Anonym (?)
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 20:55:19 följande:
    Du skrev att det kanske inte spelar mig någon roll och det var det du fick svar på!
    Det var redan ganska tydligt att det inte spelar just dig någon roll. Kanske kan du se att det kan vara viktigare för andra familjer?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Brumma skrev 2014-08-31 21:00:08 följande:

En till kommentar på den förresten..

Hur kan du vara säker på att mamman ens KAN hämta? TS sambo slutar tidigare än vad TS gör - vad är det som säger att hon inte slutar tidigare än mamman också?

Ja nu var vi här igen med läsförståelsen. I texten du refererar till står det "om inte" med det menas det att hon mycket väl inte KAN!
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Brumma skrev 2014-08-31 21:01:06 följande:

Då ÄR det alltså ok att göra annorlunda om man är i en annan situation än dig?

Nej hela världen kretsar bara runt mig och alla måste göra som mig! Vad tror du själv?
  • Brumma
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-08-31 21:07:49 följande:
    Ja nu var vi här igen med läsförståelsen. I texten du refererar till står det "om inte" med det menas det att hon mycket väl inte KAN!
    Jorå. Men om hon nu inte kan... Då är det ok att gå emot hennes önskan?
Svar på tråden Min sambo får inte hämta på skolan för mitt ex (mamman)