• V79

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Jag har bf den 15:e sep och vill gärna att bäbisen ska komma nu snart. Jag har haft en del komplikationer denna gång och ska slippa gå över tiden mer än 4 dagar, har bäbisen inte kommit innan den 19:e blir det snitt då. Vill verkligen inte bli igångsatt och är lovad att slippa det:)

• Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?
  • Schnuffie
    E2012smamma skrev 2014-09-16 15:53:15 följande:

3,9 kilo , 52 lång å en liten Isak.

Var så nervös inför snittet men allt har gått super!!!

Grattis!!! Vad skönt att det gick bra :)
  • Milla 79
    MalynCazzandra skrev 2014-09-16 14:02:13 följande:

Idag fick man lite oväntade besked av bm!

Nu så kunde hon inte känna säkert om bebisen låg med huvudet neråt eller inte. Just eftersom magen är väldigt hård över naveln och nu så tror de att det kan vara huvudet. Hon tog in en annan bm som inte heller kunde känna säkert hur han låg och jag har ju inte känt några direkta sparkar så det lägger ju bara mer ved i elden i mina misstankar. Det har mest varit att han bökar runt och det kan ju lika gärna vara huvudet.

Så imorgon ska vi till Karlstad för ett akut lägesultraljud för att se hur han ligger. Om han ligger i säte så blir det att planera snitt eftersom jag är bf+4 idag!

Men jösses! Tur att förlossningen inte har satt igång då! Lycka till i morgon!
  • MalynCazzandra
    Milla 79 skrev 2014-09-16 18:38:00 följande:

Men jösses! Tur att förlossningen inte har satt igång då! Lycka till i morgon!

Verkligen! Då kanske det är sparkar neråt jag känt och inte förvärkar som jag trott?? Ilande smärta neråt kan ju lika gärna vara sparkar. Så nu får vi se imorn hur det går! *håller tummarna*
  • Milla 79
    MalynCazzandra skrev 2014-09-16 23:31:24 följande:
    Verkligen! Då kanske det är sparkar neråt jag känt och inte förvärkar som jag trott?? Ilande smärta neråt kan ju lika gärna vara sparkar. Så nu får vi se imorn hur det går! *håller tummarna*
    Ja fast det ilar rätt bra nedåt även när busen sätter fötterna i den övre delen av livmodern och trycker ned sitt huvud mot "utgången" ;)

Ja jag håller tummarna för dig att busen ligger som den ska.
  • MalynCazzandra

Busen låg allt som han skulle! :) Så nu är vi tillbaka på att vänta på att han ska komma ut :)

Bf+5 idag!

• Schnuffie
    MalynCazzandra skrev 2014-09-17 13:26:58 följande:

Busen låg allt som han skulle! :) Så nu är vi tillbaka på att vänta på att han ska komma ut :)

Bf+5 idag!

Då drar det säkert igång snart :) vi håller tummarna!
  • Milla 79
    MalynCazzandra skrev 2014-09-17 13:26:58 följande:

Bf+5 idag!

Vad skönt! Ja då är det bara att vänta ut busen.. :)

Nu kan det ju inte vara så himla lång tid kvar för någon av oss tycker jag! :)

Var hos barnmorskan idag och hade fortfarande högt bt på 140/100 men urinen var ok. Huvudet var fixerat och SF-måttet låg på 35cm.

Jag ska in och kolla bt på fredag igen och på UL på tisdag om han inte har tittat ut än.

Jag valde att inte göra någon fler hinnsvepning efter 2st utan resultat. Nu väntar jag bara lugnt ut honom :)
  • MalynCazzandra

Jag ska ringa min bm imorn för ny tid efter att ha gjort ultraljudet idag. Men jag hoppas att bebis vill komma! Bf+5 känns som en evighet.

Och även om det strålar neråt och han bökar så känns det som att han kommer ta sin tid och stanna inne i magen så länge han kan :P

Fast jag vill ha ut han senast söndag! :D

• Milla 79
    MalynCazzandra skrev 2014-09-17 18:51:15 följande:

Jag ska ringa min bm imorn för ny tid efter att ha gjort ultraljudet idag. Men jag hoppas att bebis vill komma! Bf+5 känns som en evighet.

Och även om det strålar neråt och han bökar så känns det som att han kommer ta sin tid och stanna inne i magen så länge han kan :P

Fast jag vill ha ut han senast söndag! :D

Ja jag har också ilningar nedåt och var öppen 4cm vid min senaste hinnsvepning i måndags men känner ändå att han blir kvar där inne ett tag.
    Faktiskt så har det gjort att jag har backat och börjat tänka på annat. Försöker att bara vila och njuta av lugnet när de två "stora" barnen är i skolan.

Hoppas att din buse delar målbilden angående söndag! Solig
  • MalynCazzandra
    Milla 79 skrev 2014-09-18 07:15:20 följande:
    Ja jag har också ilningar nedåt och var öppen 4cm vid min senaste hinnsvepning i måndags men känner ändå att han blir kvar där inne ett tag.
    Faktiskt så har det gjort att jag har backat och börjat tänka på annat. Försöker att bara vila och njuta av lugnet när de två "stora" barnen är i skolan.

Hoppas att din buse delar målbilden angående söndag! Solig
    Jag känner inte att jag vill göra hinnsvepning tror jag. Min bm har inte pratat med mig om det heller så... Nu har jag en ny tid hos bm på tisdag. Har han inte kommit innan dess så skulle vi ringa in och boka dag för igångsättning tyckte hon. Så det känns ju bra att ha en sista dag liksom. Även om jag hoppas att han kommer denna vecka!

Det bökas runt mycket därinne och mitt sf-mått är i dagsläget 37 cm. Jag mår bra i övrigt men sover dåligt och har ont av foglossning. Men försöker att hålla mig rätt så aktiv hemma med lite sysslor m.m. i hopp om att det kanske kan trigga igång en förlossning ^_^
Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?