• V79

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Jag har bf den 15:e sep och vill gärna att bäbisen ska komma nu snart. Jag har haft en del komplikationer denna gång och ska slippa gå över tiden mer än 4 dagar, har bäbisen inte kommit innan den 19:e blir det snitt då. Vill verkligen inte bli igångsatt och är lovad att slippa det:)

• Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?
  • Schnuffie

Jag hoppar in här :)

Bf 8 september (igår). Vaknade natten till igår med kraftig (!) mensvärk som kom och gick i omgångar. Inget regelbundet. Alvedon hjälpte inte. Lyckades somna om efter tre timmar.

Igår under dagen hade jag som förvärkar till och från, inte så kraftiga, men nu inatt var det hellugnt igen.

Trodde verkligen det var på G den där natten. Lite besviken.

Hur länge kan man gå med sånt tro? Väntar andra barnet och har haft lite förvärkar senaste två veckorna, men inte alls som natten till igår :/

• MalynCazzandra

Första barnet här och har haft lite förvärkar men det har kanske bara varit en någon dag då och då. Jag har bf på fredag och vill inget hellre än att han ska komma ut nu. Det värker och mina hormoner spelar mig spratt så jag känner mig ledsen och nere. 

Jag känner bara att jag vill att han ska komma så att man får snosa bebis och någon annan att bry sig om ett tag. För jag är trött på att gå hemma och fixa alla sysslor med denna stora mage i vägen. Helt ensam. 
    Så hoppas att han kanske vill tillhöra de 5% som föds på sitt bf-datum :P

• Milla 79
    Onix skrev 2014-09-09 08:27:34 följande:
    Okej! När och hur startade förlossningen med dina tidigare barn? jag hoppas din tredje förlossning kommer gå lika bra. smile1.gif

Jag ser jätte mycket framemot min förlossning fast det är den första så jag vet inte vilken smärta som väntar. Men jag är inte nervös eller rädd, vill bara att den ska starta! smile5.gif
    Min första förlossning startade med vattenavgång på BF och tittade ut morgonen efter, totaltiden på sjukhuset var väl 7-8 timmar.

Den andra startade med hinnsvepning BF+2 vid 16-tiden pga högt blodtryck. Gick med värkar till och från hemma i ett dygn ungefär innan jag åkte in och var då öppen hela 8cm faktiskt men efter någon timme på sjukhuset var det tvungna att ta hål på hinnorna för att något mer skulle hända och sedan tittade sonen ut :) totaltid på sjukhuset då var väl runt 3 timmar kanske.

Nu funderar jag på att be om hinnsvepning vid BM besök i morgon pga högt bt. Var inne igår och hade 140/100 och blev skickad till förlossningen. Samtidigt skulle jag vilja att förlossningen startar av sig självt men man är ju även rätt less :)
  • V79

Idag har jag varit på inskrivning för planerat snitt på måndag den 15/9 och fick även en hinnsvepning men den gav inget så nu är jag rätt inställd på att det blir snitt på måndag.

• E2012smamma
    V79 skrev 2014-09-12 23:34:42 följande:

Idag har jag varit på inskrivning för planerat snitt på måndag den 15/9 och fick även en hinnsvepning men den gav inget så nu är jag rätt inställd på att det blir snitt på måndag.

För oss på tisdag ! Vart snittas du?
  • V79
    E2012smamma skrev 2014-09-13 02:43:11 följande:

För oss på tisdag ! Vart snittas du?

Jag snittas i Skellefteå, vars ska snittas?
  • E2012smamma
    V79 skrev 2014-09-13 08:04:28 följande:
    Jag snittas i Skellefteå, vars ska snittas?
    Stockholm. Hade du snittats tidigare?
  • V79

Nej, det är första gången. Jag har haft två enkla förlossningar men efter dom två första så har förlossningarna blivit värre och värre så nu vet jag inte om jag vågar mig på en vaginalförlossning igen.

• E2012smamma
    V79 skrev 2014-09-13 08:36:03 följande:

Nej, det är första gången. Jag har haft två enkla förlossningar men efter dom två första så har förlossningarna blivit värre och värre så nu vet jag inte om jag vågar mig på en vaginalförlossning igen.

Okej! Men vad skönt att du fick snitt beviljat :)
  • V79
    E2012smamma skrev 2014-09-13 09:01:24 följande:

Okej! Men vad skönt att du fick snitt beviljat :)

Ja det känns riktigt bra:)
Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?