Onix skrev 2014-09-09 08:27:34 följande:
Okej! När och hur startade förlossningen med dina tidigare barn? jag hoppas din tredje förlossning kommer gå lika bra.
Jag ser jätte mycket framemot min förlossning fast det är den första så jag vet inte vilken smärta som väntar. Men jag är inte nervös eller rädd, vill bara att den ska starta!

Min första förlossning startade med vattenavgång på BF och tittade ut morgonen efter, totaltiden på sjukhuset var väl 7-8 timmar.
Den andra startade med hinnsvepning BF+2 vid 16-tiden pga högt blodtryck. Gick med värkar till och från hemma i ett dygn ungefär innan jag åkte in och var då öppen hela 8cm faktiskt men efter någon timme på sjukhuset var det tvungna att ta hål på hinnorna för att något mer skulle hända och sedan tittade sonen ut :) totaltid på sjukhuset då var väl runt 3 timmar kanske.
Nu funderar jag på att be om hinnsvepning vid BM besök i morgon pga högt bt. Var inne igår och hade 140/100 och blev skickad till förlossningen. Samtidigt skulle jag vilja att förlossningen startar av sig självt men man är ju även rätt less :)