• V79

Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?

Jag har bf den 15:e sep och vill gärna att bäbisen ska komma nu snart. Jag har haft en del komplikationer denna gång och ska slippa gå över tiden mer än 4 dagar, har bäbisen inte kommit innan den 19:e blir det snitt då. Vill verkligen inte bli igångsatt och är lovad att slippa det:)

• Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?
  • V79
    Schnuffie skrev 2014-09-13 22:31:01 följande:

Ah! Jo det låter ju som en fullt rimlig anledning till att få planerat snitt. Förstår att det var jobbigt att bearbeta. Var nära akutsnitt vid ett tillfälle vid förra förlossningen pga fallande hjärtljud, och det är just den delen av förlossningen jag har haft svårt med i efterhand.

Hoppas att det går bra för dig och att du får snitt på måndag :)

Jag förstår vad du menar med hjärtljuden, mina två sista hade jag samma med. Hade din navelsträngen runt halsen? Dom är rätt bra på ge snitt här tydligen, både bm, aurora bm och läkaren har sagt att dom aldrig tvingar någon till vaginalförlossning så bara att veta det gjorde mig tryggare.
  • Schnuffie
    V79 skrev 2014-09-14 00:12:22 följande:

Jag förstår vad du menar med hjärtljuden, mina två sista hade jag samma med. Hade din navelsträngen runt halsen? Dom är rätt bra på ge snitt här tydligen, både bm, aurora bm och läkaren har sagt att dom aldrig tvingar någon till vaginalförlossning så bara att veta det gjorde mig tryggare.

Nej, han hade inte det men det blev brådis på slutet. Forcerad krystning och jag hade svårt att känna krystvärkarna. Vilket var märkligt eftersom det hade känts som jag hade krystvärkar i fyra timmar. Hjärtljuden gick ner efter epiduralen så jag har haft väldigt svårt att ta beslut kring den den här gången. Dom hittade inte hjärtljuden med ctg och då kom det in, skojar inte, 8 personer och ultraljud och hela grejen. Enda gången jag kände att jag förlorade kontrollen och blev rädd. Sen hade jag tre bm, och två läkare som kollade mig typ hela tiden resten av fl. Är glad att läkarna var med när han föddes för bm ville både klippa och ta sugklocka, vilket läkarna bad henne vänta med.

Antar att jag hade kunnat pusha för snitt, men jag försöker luta mig mot att det är "lättare och snabbare" att föda andra barnet.
  • wiizz

Har bf idag men han stannar inne trots att slemproppen gått i omgångar i dagar nu. Har ni mycket förvärkar? Ni som väntar ert andra eller tredje gick ni över tiden förra gången? Själv gick jag över 14 dagar med dottern.

• Schnuffie

Lillebror kom inatt kl 00.04. En betydligt lättare förlossning än storebrors. Storebror anlände 40+5, och lillebror 40+6 (med fyra minuter då...). Va inne på kontroll för uvi på förlossningen när vattnet helt plötsligt gick kl 16 och sen drog det igång och vi fick inte åka hem.

• MalynCazzandra

Här sitter man nu, Bf+3 och väntar och väntar på att lilleman vill komma ut. Trodde att det var på gång igår men det dalade tyvärr av och nu har jag lite förvärkar... Hoppas att det tar sig ordentligt!

Har tid hos bm imorgon. Då får vi se vad som sägs eller om man kan få prata med henne om igångsättning...

• Milla 79
    wiizz skrev 2014-09-14 13:39:56 följande:

Har bf idag men han stannar inne trots att slemproppen gått i omgångar i dagar nu. Har ni mycket förvärkar? Ni som väntar ert andra eller tredje gick ni över tiden förra gången? Själv gick jag över 14 dagar med dottern.

Jag har BF idag men känner endast av hinnsvepningen som min bm gjorde idag, öppen runt 4cm. Min slempropp har också gått i omgångar sedan min förra hinnsvepning i torsdags, då öppen 2,5cm. (går på kontroller ofta pga högt bt)

Detta är mitt 3: barn, mitt första kom på bf, vattnet gick dagen innan. Mitt andra kom på BF+2 efter hinnsvepning så nu håller jag tummarna för att denna svepning ska ge mig min lilla bebis snarast! Solig
  • E2012smamma
    Schnuffie skrev 2014-09-15 14:29:50 följande:

Lillebror kom inatt kl 00.04. En betydligt lättare förlossning än storebrors. Storebror anlände 40+5, och lillebror 40+6 (med fyra minuter då...). Va inne på kontroll för uvi på förlossningen när vattnet helt plötsligt gick kl 16 och sen drog det igång och vi fick inte åka hem.

Grattis!!!!! Vad skönt att det gick bättre :)
  • wiizz

Har haft sån himla otur nu... Min dotter lekte med 2 kompisar i fredags som fick vattkoppor till helgen så jag får väll räkna med det nu... Prata med läkare och bm som rådde mig att hålla dom åtskilja om dottern får vattkoppor så nu hoppas jag bara på att jag går över tiden som med dottern för då ver jag om hon har det eller ej...

• MalynCazzandra

Idag fick man lite oväntade besked av bm!

Nu så kunde hon inte känna säkert om bebisen låg med huvudet neråt eller inte. Just eftersom magen är väldigt hård över naveln och nu så tror de att det kan vara huvudet. Hon tog in en annan bm som inte heller kunde känna säkert hur han låg och jag har ju inte känt några direkta sparkar så det lägger ju bara mer ved i elden i mina misstankar. Det har mest varit att han bökar runt och det kan ju lika gärna vara huvudet.

Så imorgon ska vi till Karlstad för ett akut lägesultraljud för att se hur han ligger. Om han ligger i säte så blir det att planera snitt eftersom jag är bf+4 idag!

• E2012smamma

3,9 kilo , 52 lång å en liten Isak.

Var så nervös inför snittet men allt har gått super!!!

Svar på tråden Nån mer med bf runt den 15:e september som vill följas åt?