V79 skrev 2014-09-14 00:12:22 följande:
Jag förstår vad du menar med hjärtljuden, mina två sista hade jag samma med. Hade din navelsträngen runt halsen? Dom är rätt bra på ge snitt här tydligen, både bm, aurora bm och läkaren har sagt att dom aldrig tvingar någon till vaginalförlossning så bara att veta det gjorde mig tryggare.
Nej, han hade inte det men det blev brådis på slutet. Forcerad krystning och jag hade svårt att känna krystvärkarna. Vilket var märkligt eftersom det hade känts som jag hade krystvärkar i fyra timmar. Hjärtljuden gick ner efter epiduralen så jag har haft väldigt svårt att ta beslut kring den den här gången. Dom hittade inte hjärtljuden med ctg och då kom det in, skojar inte, 8 personer och ultraljud och hela grejen. Enda gången jag kände att jag förlorade kontrollen och blev rädd. Sen hade jag tre bm, och två läkare som kollade mig typ hela tiden resten av fl. Är glad att läkarna var med när han föddes för bm ville både klippa och ta sugklocka, vilket läkarna bad henne vänta med.
Antar att jag hade kunnat pusha för snitt, men jag försöker luta mig mot att det är "lättare och snabbare" att föda andra barnet.