Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Tycker du ska testa dig :)

carolinheiner skrev 2014-09-22 10:29:41 följande:

BIM +1 idag :) fortfarande ingen mens.. Vet inte hur ja ska tänka.. Vill tänka positivt att de har tagit sig men då kommer säkert besvikelsen när de inte har gjort de :/ vill så gärna.. Å så många som är gravida.. :( pepp talk please

• SecretlyMe

Äntligen! :p skönt att få köra igång ordentligt :) hoppas det tar sig denna gång!

kasovi skrev 2014-09-22 14:45:25 följande:

NU kom mensen! "Bara" 17 dagar sent :P

Som tur är så håller min app koll på mina cykler, om de är oregelbundna så räknar den själv ut när ägglossningen bör äga rum. Har dock bara fått mens för andra gången nu sedan jag slutade med piller i juli, så det dröjer nog innan den stämmer ordentligt!

Men det är väl bara att köra på :)

• SecretlyMe

Har du ingen inkomst alls? Om du har det borde du hinna få pengar innan du ska till um igen och kan testa själv :)

Millannn skrev 2014-09-22 14:28:25 följande:

Jag var hos ungdomsmottagningen eftersom jag är under tjugo och har inge pengar till gravtest och dom är ju gratis där! Men dom sa att det är för tidigt för att se (vilket är bullshit!) men fick en tid nästa vecka så hoppas mensen håller sig borta :)

• SecretlyMe

Förstår dig. Jag var extremt skengravid för två månader sen. Hade alla symtom man kan tänka sig - större bröst som ömmade som fan, hög temp, extremt illamående, konstant trött och fick ta powernaps på eftermiddagarna, kissade ofta, hungrig jämt, hatade plötsligt kaffe och ville inte alls ha choklad (är annars beroende av choklad). Jag var nära att ringa till en läkare då och fråga vad som var fel på mig då jag ändå inte inbillade mig symtomen, de fanns ju där. Men jag lät bli.

Jag hoppas med dig att dina symtom är en graviditet.

carolinheiner skrev 2014-09-22 16:00:51 följande:

Om ja får mens snart så e ja fan skengravid.. Fick en våg utav illamående.. Humör svingar fram å tillbaka.. Trött rastlös.. Hungrig illamående.. Glad irriterad.. Hugger till under naveln när ja hostar.. Bara massa symptom å så ska ja inte testa förrän i mon..

• SecretlyMe

Testa med älstickor? :) jag var osäker på min ägglossning innan oxå och gick bara på kalender. När jag började testa med stickor fick jag en knäpp på näsan för den infaller senare än vad kalender visat och har dessutom en lutealfas på "bara" 12 ca.

kasovi skrev 2014-09-22 16:34:05 följande:

Min blev väl 45 dagar eller nåt... Enligt appen har jag inte ÄL förrän om 4 veckor och 3 dagar, så den litar jag inte riktigt på just nu, haha! Hoppas du får plus :DJapp! :D Men jag känner mig dessvärre inte alls 100 på ÄL nu, så det får bli som det blir! Ska försöka sexa till det var o varannan dag om gubben tillåter! Då tycker iallafall jag att det borde bli nåt!

• SecretlyMe

Önskar det fanns något tröstande att säga. Men jag kan inte säga mer än det jag redan sagt :/ Det är tufft, jobbigt och ledsamt att försöka skaffa barn och man misslyckas. Därför tror jag att man måste faktiskt försöka njuta av tillverkningen, annars gräver vi ner oss själva. Ledsen för din skull men nu är det nya tag och så satsar vi på nästa äl. Kram

Pyret 85 skrev 2014-09-22 16:22:34 följande:

Nu får mensen gärna vara över....

• SecretlyMe

Då du inte riktigt har en regelbunden cykel tycker jag du ska följa NILE90's förslag :) börja testa efter mensens slut, förslagsvis på dag 10 och fram till positivt ältest. Det räcker, tycker jag, att testa en gång per dag. Jag beställer test på billigatester.se och mitt förslag är att du köper ett gäng så de räcker.

Detta iallafall så du får lite mer hum om när äl sker. Du behöver nödvändigtvis inte göra det varje månad heller. :)

kasovi skrev 2014-09-22 16:58:56 följande:

När ska man börja med älstickor då? :o

• SecretlyMe

:) jag vill oxå att det ska vara din tur nu. Och min. Och alla andras. <3

Pyret 85 skrev 2014-09-22 17:05:41 följande:

tack för dina fina ord <3

Ååh vill ju att det ska vara min tur nu och att det ska gå hela vägen. 

• SecretlyMe

Man får med en beskrivning i beställningen. I min står det "kan tas när som helst". Vet att några på FL rekommenderar mellan kl 10-14 och alltid samma tid framöver. Jag tar det dock på morgon det första jag gör och det har funkat hittills :)

kasovi skrev 2014-09-22 17:39:11 följande:

Måste man göra under samma tid på dygnet eller nåt? Koncentrerat urin?

Finns det nå "regler" ?

• SecretlyMe

Varför flyttades jag tillbaka till 29/9? Har ny bim 1/10 :)

Svar på tråden BIM September 2014