• eagle87

BIM September 2014

Det vackraste skrev 2015-06-08 15:34:43 följande:

Får ni ingen hjälp alls? Insemination?

Nej man får gratis ivf efter 36 försök, man kan betala för ivf efter 24 försök O de kostar 35000. Insemination kostar alltid O de kostar typ 9500.
  • eagle87
    Det vackraste skrev 2015-06-08 16:02:42 följande:

Tappa inte hoppet. Det är många som lyckas på fjortonde, femtonde försöket. Är simmarna något få, även om inom det normala, så är chansen varje månad kanske 10% istället för 25% och då är det normalt med 1-1,5 år till plus.

Aa känns svårt O hålla hoppet uppe. Enligt läkarna var min mans spermier ganska högt över medel :/
  • eagle87

A couple that has been trying for a year and a half and does not have tubal problems, sperm problems or endometriosis has about a 2% chance per month (over the next year) of getting pregnant from regular intercourse

Åhhh blir så ledsen av sånhär info. Undrar verkl om de stämmer

• eagle87
    Det vackraste skrev 2015-06-09 16:34:39 följande:

Men äggledarna då? Har du röntgat dem så ni vet att det är fri passage? Även om det är bara lätt pco kan det väl hjälpa med vissa läkemedel?

Japp, har gjort spolning, fri passage i båda äggledare. Har även tagit letrozol 3 kurer men nej inget. Jag tempar så vet att jag har äl varje månad. Har även tagit blodprov som visar att jag har äl. Har också väldigt bra äggreserv. Dvs lågt fsh.
  • eagle87
    Det vackraste skrev 2015-06-10 12:26:39 följande:

Vad bra. smile1.gif Men har du tagit amh? Tsh? Allt kan man inte se på fsh/amh.. Vad var värdena på spermerna? Kollat livmoderhalssekretet? Hur spermierna simmar i det?

Hej tror inte de tagit amh men tsh var bra. 1,55 kommer inte exakt ihåg värde på spermier men de va högt över medel
    Har aldrig blivit kollad hur de simmar men har provat preseed men ej hjälpt
  • eagle87
    Det vackraste skrev 2015-06-11 20:23:40 följande:

Endometrios?

Tror inte för jag har aldrig smärtor vid mens... Knappt mensvärk ibland lite i ländryggen thats it.
  • eagle87

Hur sysselsätter ni er för O inte tänka på allt? Vad gör ni för kul? Känns som vi bara jobbar O är hemma. Är väldigt social eg men orkar bara inte umgås med alla som har 2,3,4 barn O svara på frågor O höra om barn

• eagle87

Vad tråkigt för alla som fick mens:(

Tack för tipsen :) jag ska nog försöka ta upp ridningen igen. Har ngn av er husdjur? Vi ska skaffa katt i okt om de inte tagit sig. Min man ogillar djur O ja älskar så detta är en deal vi kom fram till.

Jag har sett en grej som jag inte kan sluta tänka på. Som ja tidigare sagt får man inte gratis Ivf här förräns man försökt 36 mån men Jag hitta nu ett ställe som gör gratis ivf om man donerar ägg vid äggplocket. Jag har ju typ ändå för mycket ägg. Pcos och hög ägg reserv skulle kännas så bra O hjälpa ngn annan O typ själv få hjälp men samtidigt tanken på att de ngn stans kommer finnas barn med hälften av min genetik känns helt Sjukt.

• eagle87
    SecretlyMe skrev 2015-06-18 16:32:50 följande:

Var gravid men fick missfall kort efter. Tack för er omtanke och lycka till i er bebisverkstad. Kram

Hej saknat dig i tråden. Hur mår du? Vad har hänt med din sambo? När var du gravid? I vilken vecka fick du missfall??
Svar på tråden BIM September 2014