Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

Vilka kämpar ni är! Själv ligger ja inlagd i lund för försvagad livmodertapp. Miste vår son i somras av samma orsak å i går fick vi de konstaterat att ja har svag livmodertapp. Inbokat kontroll i torsdags å då hade ja öppnat mig inifrån å hade 7 mm kvar av tappen. V 22+1.. Åkte in md sonen fullt öppen v 22+2. Akut cerclage sattes i fredags.. Men dom fick sätta ett extra då ja va mer öppen än vad dom trodde. Nu sängläge resten av graviditeten å inlagd på sjukhus. Är idag i v 22+4 å förhoppningsvis blir vi flyttade hem till halmstads sjukhus i v 28. Dom har stenkoll på infektion å sd. Tyvärr brast hinnorna vid op eller kort efter op vilket är en komplikation å därav sjukhus resten av tiden. Men vi kommer kämpa emot infektioner å kämpa att detta lilla underverket stannar kvar hos oss! :) är inne hos er å läser hela tiden å hopas att ni snart får ert plus! :)

• carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2015-02-01 09:34:49 följande:
    Åh vad jag lider med dig. Hoppas verkligen att alt går bra för er nu. stor kram <3
    Jadå ja e positiv.. Men jobbigt å va sängliggandes å helt beroende av personal å sambo :(
  • carolinheiner
    SecretlyMe skrev 2015-02-01 11:04:41 följande:
    Men vännen! Jag kan inte ens tänka mig hur du har det nu. Du ska veta att du kan ventilera här så mycket du vill, om du vill. Hur mår du annars?

Så skönt att vården tar hand om dig nu och ser till att du är trygg. Hoppas det går hela vägen. När är det "ok" för bebis att komma ut? Kramar!
    Ja mår bra :) fick duscha idag å inväntar en infart så ja kan få antibiotika.. Hade lite förhöjd infektion grej men dom vita blodkropparna va normala å ingen feber. Men hon sa att de e bättre att ta de säkra före de osäkra :). Så sent som möjligt givetvis men här i lund kan dom rädda bebisar från v 23 å de är om 2 dagar. Men vi hoppas att han väntar till minst v 28 :)
  • carolinheiner
    SecretlyMe skrev 2015-02-01 12:56:43 följande:
    Okej. Det låter bra att det inte är värre än vad det är ändå :)

Okej! Visste inte att det var så pass tidigt som v23 :o Då tycker jag allt den lille kan stanna till v 28 för bästa möjliga :)
    Ja precis v 28 finns de goda chanser att överleva.. Men dom e jätte nöjda med mig.. Inga blödningar har inte ont eller sd å hans hjärta ligger på 150 slag/min.. Å sen kommer där bara lite fostervatten då å då å de e dom helnöjda med då de fylls på hela tiden :) känner själv när ja måste lägga mig ner.. Räckte med duschen å sen fick ja ligga å äta.. Men men allt för mitt mirakel :) kommer bli duktigt bortskämd :)
  • carolinheiner

Ja ja njuter men de e skit jobbigt med dessa nålar :( är nålrädd å här ska tas blodprover å ge antibiotika :(

Tillklaras ja de e förjävligt att vissa ska få bevisa så mkt :( beklagar själv din resa.. Men nu hoppas ja att ni snart blir gravida å får ert mirakel :)

• carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2015-02-01 14:50:20 följande:
    Känns skönt att slippa tänka på ÄL BIM osv, samtidigt är jag kluven för jag vill ju så gärna bli gravid. Men allt har sin tid. Nu har jag ju dessutom chans att gå ner i vikt innan min graviditet, vilket bara är positivt. Och jag kan fokusera på alla förberedelser inför bröllopet.
    När ska du gifta dig? Vi ska gifta oss den 20/2 men måste fixa hit någon först ;) tårtan är beställd samt vigselring :)
  • carolinheiner

Jag tycker ni e riktiga kämpar som orkar kämpa vidare månad efter månad!! Å en vacker dag kommer ni få erat plus! Läser här varje dag å hejjar på era ägg å spermier :) tror nog att vi alla med komplikationer vill vara "dom andra" som "slipper" kämpa. Utan blir gravida å sen vips v 40 å har en levande bebis vid sin sida.

Igår gick vi över till v 23+0!!! Conrad anses nu va ett livsdugligt foster!! Efter många panikattacker många tankar på liv å död, å meningen med allt plus personalbyte lyckades ja ta min första kortison spruta. :) idag ska vi på UL å sen en spruta kortison till.

Va med i en maj-juni tråd innan på facebook.. Å tänkte att där är vi å stöttar varandra å ger råd osv.. Tycker detta är en jätte jobbig period i mitt liv å ville ventilera mig lite.. Men igår när ja ventilerade mina känslor ang kortisonsprutan(kunde varit vilken spruta som helst, är extremt nålrädd) å en väldigt barsk å otrevlig läkare som fick mig att må ännu sämre(såg inte någon framtid med Conrad utan såg bara död), så skulle ja ta mig i kragen, sluta klaga å bara ta den. För ja skulle ju tänka på mitt barns bästa å inte på mig själv. Dom påhoppen ja fick(inte bara av en utan flera) va som en kniv i hjärtat. Var de fel av mig att få panikattacker(som man inte kan styra över) pga rädsla för sprutan? Å va de fel å ventilera hur ja uppfattade läkaren? Ja ja klagade å gnällde om lite allt möjligt sedan ja blev inlagd men livet som sängliggandes på sjukhus är jobbigt.

Förlåt att ja kräkt av mig av min graviditet.. Hoppas ni är lite mer förstående.

Men ni ska veta att ja tänker på er!

• carolinheiner
    SecretlyMe skrev 2015-02-05 09:47:59 följande:
    Jag förstår din nålrädsla fullt ut! Jag är själv nålrädd och t.o.m när det misstänktes rygginfektion på mig som yngre vägrade jag blodprov. Jag har vägrat blodprov så mycket jag kunnat och jag gråter nästintill hysteriskt när jag behöver ta spruta. Klarar knappt av att gå till tandläkaren och väntar tyvärr fram till det värsta - rotfyllning.

Mina upplevelser är ju inte riktigt att jämföra då jag inte är gravid men jag förstår din rädsla. Och jag blir påriktigt arg när läkaren beter sig på detta vis. MEN, jag tror vissa "behöver" bagatellisera saker för att man inte ska oroa sig. Som ex, man är rädd att man brutit handen men läkaren säger "nej då, det gör bara ont. Det kommer gå över" (sämst jämförelse, jag vet haha). Nu var ju din läkare dum i huvudet och så lite hoppfull för din skull som det går att jag börjar avsky vården. Inkompetenta f*tt*r....

Kram gumman <3
    Känns inte som de finns så mkt hopp kvar. Där va knappt något fostervatten kvar.. Å prognosen e väldigt dålig eller rent av dödlig om han kommer nu.. Dom hoppas fortfarande att han klarar sig i ett par v till då har han lite chans å överleva..

Hur i helvete kan detta ske två ggr för samma familj inom ett år?! Vad har vi gjort för att förtjäna de! Vill bara plocka ut honom å åka hem å ge upp att ens få ett barn.
  • carolinheiner
    SecretlyMe skrev 2015-02-05 12:29:07 följande:
    Det finns inga ord att beskriva hur ledsen jag blir för din skull... Det här är inte rättvist. Jag hoppas så innerligt att han stannar kvar nån vecka till.

Man har aldrig gjort sig förtjänt av att mista sitt barn. Tänk inte så.. Ge inte upp nu, kämpa för det du tror på. Kämpa så gott du kan, hur tufft det än är nu. Det här ska fixa sig, jag hoppas så innerligt för dig!! <3
    De är mycket upp å ner hela tiden varje dag. Å såklart när man gått igenom de en gång med dödlig utgång så e de de man ser. Sen är de jätte jobbigt när man bara får reda på en del av sanningen så att säga. Nu under dagen har vi fått prata med läkaren som har förklarat jätte mycket om hur de är.. Att vissa dagar kanske de e lite vatten å kanske i morgon är de mer.. Ingen kan svara hur de kommer att se ut.. Så länge infektionen håller sig borta å han är opåverkad som han är nu så kan vi gå långt. Har även pratat med neo å kurator. Ska samtala med kurator varje dag nu. Å de känns bra. Å neo har svarat på sambons frågor om eventuella problem han kan få beroende på när han föds. De vi vet med säkerhet är att ja inte kommer att gå till v 40. Men varje dag är en bonus. Å varje vecka är som att vinna på lotto.

Kortisonet är inne nu.. Så de känns bra.
Svar på tråden BIM September 2014