Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BIM September 2014

Bebben84 skrev 2014-08-17 18:15:09 följande:
    Välkommen! :)

Jag gjorde konisering i mars i år och pratat med flera läkare som sagt att det absolut inte ska påverka chanserna att bli gravid. Däremot kan man riskera att föda tidigare pga att tappen är kortare. Men vi som gjort det ingreppet får gå på extra koll. Min vän som också genomgått samma sak blev gravid snabbt och hade inga komplikationer. Så det är inget vi ska oroa oss över :)
    Hoppar in.. Stå på er ang extra kontroller

Efter konisering!!! Ja gjorde konisering var gravid fick inga extra kontroller utan dom vifta bort de å vips så låg vi på förlossningen i v 22+2.. Tyvärr inget vi kan göra utan naturen får ha sin gång.. Å v 22+5 föddes han å dog.. Blir så arg när dom säger en sak å gör en annan! Stå på er tjejer!!
  • carolinheiner
    josephiine skrev 2014-08-20 22:08:15 följande:

Jättefina namn! Själv har vi dessa:

Pojke: Benjamin, Casper. Adam, Maximillian

Tjej: Elvira, Miranda, Sigrid, Fanny :)

Vi har pojknamn : Conrad,Samuel

Flicknamn: Freja, Tilde :)
  • carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-08-24 16:08:18 följande:

Någon annan här inne som fått missfall någon gång?
    Efter mitt missfall har jag varit fysiskt trött i hela kroppen. Jag orkar ingenting. Helgerna ligger jag mest på soffan.

Nu vill jag ha min energi tillbaka...

Fick spontant missfall(på pappret) i v 22+5.. Har inte haft några problem förutom depression å ångest.. :/
  • carolinheiner
    Det vackraste skrev 2014-08-24 18:27:20 följande:

Det är väl inget mf? smile4.gif Det är att förlora ett barn. smile4.gif

Kramar? ..

Rent juridiskt räknas de som missfall tom v 22+6.. Blev också chockad när ja såg läkarintyget.. Med tanke på att han levde när han kom ut å fick ett fullständigt personnr.. Men men så e de.. Rent juridiskt spontant missfall men man säger väl inte de som en normal människa.. Utan att vi har förlorat ett barn..

Har börjat ifrågasätta vad ja vill jobba med nu.. Är nyutbildad kock men just nu efter förlusten är de inget jobb ja vill jobba med :( sista veckan på sjukskrivningen.. Kanske dags att fundera på vad ja vill med mitt liv :/
  • carolinheiner
    lnzmra skrev 2014-08-24 22:16:19 följande:
    Beklagar!!

Jag och min sambo fick på rul veta att vår son hade hjärt fel så vi tog beslutet att avbryta smile4.gif var då i vecka 21+5.

Kom tillbaka till jobbet för två veckor sedan och det har varit så hemskt jobbigt att komma tillbaka. Jobbar som barnskötare.
    Beklagar :( sorgen är stor :( våran Melvin va frisk å fin å normal :) tyvärr klarade inte min tapp att hålla stängt så va fullt öppen när ja kom in en torsdag kväll på kontroll efter ja fick blod på pappret å hade mens ont.. Å 00.42 den 15/6 föddes vår friska Melvin.. Fick upp honom på bröstet där han sakta somnade in till våra röster.. 530 gram och 29,8 cm lång.. Han va så vacker.. Har en fin bild i telefonen på honom å nu en tatuering till hans minne.. Å nu försöker vi få ett syskon till honom.. Har inte orkat gå till minneslunden ännu :( hans lilla hjärta vägde 3,7 gram..

Förlåt för ja bara vräker ur mig allt.. Lider verkligen med dig.. Avbrutet pga fel eller fel på tapp spelar ingen roll.. De e en stor sorg vi bär mä oss till nästa grav.. Å vidare i livet.. Tänk att vi är föräldrar.. Kan inte tro de:( vill kanske inte tro de :(.. Trycker nog bort allt som hänt :( ny tid hos kuratorn på tisdag.. Ville bara skriva av mig i nattens tomhet :(
  • carolinheiner
    Det vackraste skrev 2014-08-25 09:01:09 följande:

Har läst att när barnet lever ska det inte kallas mf? men de skriver väl så?.:( Så hemskt för er. smile4.gif Vilken vecka sa du han föddes? Många kramar?

V22+5.. Enligt läkaren så måste dom skriva de som ett missfall pga de hände innan v23.. Men med tanke på att han levde så säger läkaren att de inte är ett missfall i deras ögon rent personligen men juridiskt klassas de som missfall.. :(
  • carolinheiner
    FiiaN skrev 2014-08-25 12:27:03 följande:

Jag måste bara skriva att jag är så glad att det finns sådana här ställen att skriva på :) Flyttade till denna stad jag bor i nu för snart 9 månader sedan. Har inga vänner här ännu och vännerna i min hemstad har inga barn och planerar inga heller.

Om det nu stämmer enligt uträkning så ska jag ha ÄL imorgon. Har aldrig tidigare tänkt på om jag får något ont i magen eller speciella flytningar under ÄL, så får se hur det går :) Jag håller verkligen tummarna för alla brudar här att vi ska lyckas Kyss

Jag har bott i Halmstad i snart två år å har bara en vän här som ja träffar då å då.. Förstår din känsla :) jag hade gärna velat komma i kontakt med fler människor i staden.. Men hur ska man göra? Är ju rätt blyg av mig :/
  • carolinheiner
    FiiaN skrev 2014-08-25 15:49:21 följande:
    Haha ja hur får man vänner när man blir äldre? Har aldrig haft problem med det förut, men tror det kanske smugit sig på en liten blygsamhet med flytten. Det va ju betydligt lättare när man gick i skolan! Man kan ju inte riktigt "ragga" vänner ute på stan ;)
    Hahah nä precis.. Springa fram till någon på stan.. Hej vill du bli min vän? ;)
  • carolinheiner

Någon som kan ändra till mig? Såg i min app att ja har BIM 21/9 då ja ändrade från 28 dagar till 30 ;) hoppas på ett plus i födelsedagspresent den 22 :)

Svar på tråden BIM September 2014