• Anonym (...)

Gravid - han gav mig en vecka

Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..

Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta..
    Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka
  • Anonym (S)
    FrauCasio skrev 2014-07-31 17:21:22 följande:

Men lägg ner. Det är ts val att behålla sitt barn. Tror du alla vill ta livet av sitt ofödda barn? Alla är inte lika känslokalla som dig. Sedan ska du akta dig för att proppsa på henne ett beslut som hon kanske kommer ha svåra trauman av och livslång, grämande sorg över och skam. Detta får ts själv ta ställning till om hon vill eller inte vill behålla. I ts står det klart och tydligt vad hon vill. Akta dig för vad du skriver till andra som inte bett om din åsikt i frågan, och vilka beslut som görs utifrån dina ord.

• Anonym (S)

Ni som vill diskutera aborter och hur hemskt det är att kvinnor i TS situation inte gör abort, kan inte ni starta en egen tråd om det istället? Ni får ha vilka åsikter ni vill, men ni behöver inte vädra dem överallt. Ingen här har efterfrågat er åsikt ang det.

• Anonym (Mia)

Enligt Ts så tänkte hon först göra abort men fullföljde inte. Hon ber trots allt om råd vad hon ska göra och varför är det så förbjudet och hemskt att ifrågasätta valet? Ja hon kan få problem om hon gör abort och får skuldkänslor. Av folk som fördömer abort. . Men om hon behåller kan hon också få problem. Det finns ingen enkel väg ut här.

Kanske är det bra för Ts att se andra synvinklar än skuld och tänka ett varv till.

Det är svårt att ge en bra lösning annars, vad tycker du själv att ts ska göra? Tjejen är bara 19 och ensam utan familj.

• Anonym (Mia)

Ts är du kvar? Jag blir orolig när du inte hör av dej i tråden, är du kvar med honom?

• Stinahej123456

Kontakta kvinnojour bums! Utsätt inte dig och bebis för minsta risk för eventuellt våld. Ta den lagliga biten sen.

Kvinnorna som jobbar på kvinnojour hanterar nog liknande situationer ofta - de flesta kvinnor som kommer dit har ju bott någonstanns innan och behöver hjälp med att komma vidare.

Är killen våldsam eller hotfull borde du kunna ordna besöksförbud - barn behöver inte ha sin våldsamma pappa i sina liv, våldsamma pappor har väl inga sådana rättigheter(?)

Sist, spara alla sms och liknande ifall det skulle bli rättegång eller myndigheter behöver bevis för vårdnads/boende-tvist. Ta hand om dig och bebis!

• Anonym (Ego)
    FrauCasio skrev 2014-07-31 17:21:22 följande:

Men lägg ner. Det är ts val att behålla sitt barn. Tror du alla vill ta livet av sitt ofödda barn? Alla är inte lika känslokalla som dig. Sedan ska du akta dig för att proppsa på henne ett beslut som hon kanske kommer ha svåra trauman av och livslång, grämande sorg över och skam. Detta får ts själv ta ställning till om hon vill eller inte vill behålla. I ts står det klart och tydligt vad hon vill. Akta dig för vad du skriver till andra som inte bett om din åsikt i frågan, och vilka beslut som görs utifrån dina ord.

Nej det är klart, ångesten och sorgen den låter man barnet bära i stället, för annars är det synd om den som gör abort och det får aldrig ske. Jag behöver inte akta mig för något alls. Jag "propsar" inte på något. Jag säger att det är egoistiskt att behålla ett barn i den situationen, samt oerhört naivt att tro att någon kan skydda mamman och barnet sedan. Jag är inte känslokall, däremot inte ett dugg blåögd när det kommer till barn som sätts till livet för att fara illa.
  • Anonym (Ego)
    Stinahej123456 skrev 2014-07-31 20:49:00 följande:

Kontakta kvinnojour bums! Utsätt inte dig och bebis för minsta risk för eventuellt våld. Ta den lagliga biten sen.

Kvinnorna som jobbar på kvinnojour hanterar nog liknande situationer ofta - de flesta kvinnor som kommer dit har ju bott någonstanns innan och behöver hjälp med att komma vidare.

Är killen våldsam eller hotfull borde du kunna ordna besöksförbud - barn behöver inte ha sin våldsamma pappa i sina liv, våldsamma pappor har väl inga sådana rättigheter(?)

Sist, spara alla sms och liknande ifall det skulle bli rättegång eller myndigheter behöver bevis för vårdnads/boende-tvist. Ta hand om dig och bebis!

Jo, barnen har rätt till sina våldsamma pappor. Det spelar ofta ingen roll om pappan är farlig för mamman, bara han inte till exempel skrivit en stor skylt som han bär runt på, där det står "jag slår mina barn och erkänner det härmed", då KANSKE han skulle kunna ses som farlig för barnen också.
  • Anonym (S)
    Anonym (Ego) skrev 2014-07-31 21:16:25 följande:

Nej det är klart, ångesten och sorgen den låter man barnet bära i stället, för annars är det synd om den som gör abort och det får aldrig ske. Jag behöver inte akta mig för något alls. Jag "propsar" inte på något. Jag säger att det är egoistiskt att behålla ett barn i den situationen, samt oerhört naivt att tro att någon kan skydda mamman och barnet sedan. Jag är inte känslokall, däremot inte ett dugg blåögd när det kommer till barn som sätts till livet för att fara illa.

lägg ned. Vill du ge ts skuldkänslor nu uppe på allt annat? Mycket empatiskt.

jag tänker inte uttrycka vad jag tycker om abort, för ingen har frågat om den åsikten.

varför detta behov att slänga sina åsikter i ansiktet på någon som inte bett om dem? Det tycker jag är egoistiskt.
  • Anonym (S)

ni som propsar på abort, vad gör ni ens i den här tråden? ni är inte ute efter att hjälpa henne, hur ska ni hjälpa henne genom att ge henne skuldkänslor tror ni? ska hon göra abort för att ni kallar henne ego? fräscht, verkligen. det enda ni är intresserade av är att föra ut eran egen åsikt. och som sagt, den kan ni föra ut nån annanstans. inte här. otroligt egoistiskt och oempatiskt beteende. att fördöma någon för att hon INTE gör abort är lika fel och kvinnoförtryckande äckligt som att fördöma någon för att hon har gjort abort. gå och var kvinnoförtryckare nån annanstans.

• Anonym (S)
    Stinahej123456 skrev 2014-07-31 20:49:00 följande:

Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka