• Anonym (...)

Gravid - han gav mig en vecka

Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..

Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta..
    Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka
  • k ek84

Vad jag förstod av Ts inledning var att det mer var ett sätt att hitta en boende än att han varit våldsam mot henne.. Men absolut om Ts sambo varit/ är våldsam mot henne (eller hotfull) så behöver Ts flytta omedelbart.

• Anonym (Z)
    Anonym (m) skrev 2014-07-30 12:05:02 följande:
    Nope,varken jag eller dom har fel!Jag läste även tidigare idag på nätet angående besittningsrätt och uppsägningstid och det är precis som både jag och dom har beskrivit.
    Jag har också läst på en hel del och det är bara för dig att erkänna att du har fel som flera i tråden har påpekat för dig.
  • Anonym (m)
    k ek84 skrev 2014-07-30 14:52:02 följande:

Vad jag förstod av Ts inledning var att det mer var ett sätt att hitta en boende än att han varit våldsam mot henne.. Men absolut om Ts sambo varit/ är våldsam mot henne (eller hotfull) så behöver Ts flytta omedelbart.

Så tycker jag helt ärligt också!

• Anonym (fghj)
    Nyfiken gul skrev 2014-07-30 14:44:44 följande:
    Allvarligt talat tycker Ts har mycket mer allvarligare problem att ta tag i än vem som står på kontraktet eller inte.

Kan man fortsätta fokusera på Ts egentliga problem här ?   Hon är gravid med en våldsam man och behöver hjälp o stöd. Hon behöver komma ifrån den här karln så fort som möjligt. 

Att diskutera vem som har rätt till lägenheten känns väldigt magstarkt anser i alla fall jag. 
    En man med våldsamma tendenser skulle för min del inte få veta vart jag bor någonstans oavsett om vi har barn ihop eller inte. 
    Det är ju ingen idé att diskutera abort eftersom TS inte vill även om det vore det bästa ur min synvinkel.

TS ville veta om han har rätt att kasta ut henne på en v och svaret är nej, det har han inte.
    Hon har också fått rådet att ringa kvinnojouren.

Detta är FL och när någon kommer med felaktiga uppgifter så dementeras de och det ges en annan förklaring.

TS bör givetvis inte bo kvar om mannen är så våldsam men hon har ingenstans att ta vägen som det verkar och bör ringa kvinnojouren men hon har alltså rätt till 3 månader i lgh om hon vill och behöver.
  • Anonym (m)
    Anonym (fghj) skrev 2014-07-30 14:54:38 följande:
    Det är ju ingen idé att diskutera abort eftersom TS inte vill även om det vore det bästa ur min synvinkel.

TS ville veta om han har rätt att kasta ut henne på en v och svaret är nej, det har han inte.
    Hon har också fått rådet att ringa kvinnojouren.

Detta är FL och när någon kommer med felaktiga uppgifter så dementeras de och det ges en annan förklaring.

TS bör givetvis inte bo kvar om mannen är så våldsam men hon har ingenstans att ta vägen som det verkar och bör ringa kvinnojouren men hon har alltså rätt till 3 månader i lgh om hon vill och behöver.
    Mycket pekar på att han har rätt att kasta ut henne men jag tycker oavsett att hon ska lämna honom omgående och försöka få hjälp av kvinnojouren osv.
  • Anonym (fghj)
    Anonym (m) skrev 2014-07-30 14:58:05 följande:
    Mycket pekar på att han har rätt att kasta ut henne men jag tycker oavsett att hon ska lämna honom omgående och försöka få hjälp av kvinnojouren osv.
    Exakt vad pekar på att han kan det? Det att TS ännu inte skrivit om hon är skriven i lgh eller inte? Det är ju lika stor chans att hon är det och då alltså har all rätt till 3 månader.
  • Anonym (m)
    Anonym (fghj) skrev 2014-07-30 15:02:58 följande:
    Exakt vad pekar på att han kan det? Det att TS ännu inte skrivit om hon är skriven i lgh eller inte? Det är ju lika stor chans att hon är det och då alltså har all rätt till 3 månader.
    Det skulle helt klart vara intressant att få veta om dom är skrivna på samma adress.

Är dom inte det gäller varken besittningsrätt eller 3 månaders uppsägningstid för henne.

Jag tycker oavsett att ts ska ta kontakt med kvinnojour för att få hjälp med att lämna honom.

• Anonym (?)

Varför ens utgå från att hon inte är skriven på den adress som hon bott i dom senaste, vad blir det, 3 åren (om hon tog studenten som 19-åring)? 
    Man är i regel skriven där man bor, eftersom det är lag på det och jag utgår från att dom flesta faktiskt följer det. 

• Anonym (m)
    Anonym (Z) skrev 2014-07-30 14:52:46 följande:
    Jag har också läst på en hel del och det är bara för dig att erkänna att du har fel som flera i tråden har påpekat för dig.
    Är dom inte skrivna på samma gäller varken 3 månaders uppsägningstid eller besittningsrätt för henne.

Det som dock oavsett talar till hennes fördel är att det finns barn med i bilden.

Jag tycker att ts ska kontakta Familjejurist för att få reda på exakt vad som gäller i detta fall+kontakta kvinnojour för hjälp och stöd.

• Anonym (...)

han har börjat förstöra mina saker nu.. klipper i mina kläder och massa. Han har blivit helt galen.. jag vet inte vad jag ska göra längre

Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka