Nyfiken gul skrev 2014-07-30 14:44:44 följande:
Allvarligt talat tycker Ts har mycket mer allvarligare problem att ta tag i än vem som står på kontraktet eller inte.
Kan man fortsätta fokusera på Ts egentliga problem här ? Hon är gravid med en våldsam man och behöver hjälp o stöd. Hon behöver komma ifrån den här karln så fort som möjligt.
Att diskutera vem som har rätt till lägenheten känns väldigt magstarkt anser i alla fall jag.
En man med våldsamma tendenser skulle för min del inte få veta vart jag bor någonstans oavsett om vi har barn ihop eller inte.
Det är ju ingen idé att diskutera abort eftersom TS inte vill även om det vore det bästa ur min synvinkel.
TS ville veta om han har rätt att kasta ut henne på en v och svaret är nej, det har han inte.
Hon har också fått rådet att ringa kvinnojouren.
Detta är FL och när någon kommer med felaktiga uppgifter så dementeras de och det ges en annan förklaring.
TS bör givetvis inte bo kvar om mannen är så våldsam men hon har ingenstans att ta vägen som det verkar och bör ringa kvinnojouren men hon har alltså rätt till 3 månader i lgh om hon vill och behöver.