Gravid - han gav mig en vecka
Om den var hans och du flyttade in gäller knappsst sambolagen, den är hans. Sambolagen reglerar bostad som skaffats for gemensamt bruk.
Om den var hans och du flyttade in gäller knappsst sambolagen, den är hans. Sambolagen reglerar bostad som skaffats for gemensamt bruk.
Jo, man har alltid rätt till 3 månader om man är skriven i lgh.
Jo du har fel och dina två vänner borde ta och plugga på ordentligt om dom ska sitta och säga fel saker till dig.
Min farbror är jurist och sysslar just med boendetvister och jo du kan inte bara kasta ut din sambo/inneboende utan uppsägningstiden beror på hur länge man bott tillsammans och kan sträcka sig om 1-3 månader. 3 månader gäller om man bott mer än nio månader tillsammans eller som inneboende och inget avtal är skrivet.
Är avtal skrivet gäller perioden i avtalet men det är mycket ovanligt att ett sambopar skriver mellan vilken period ena parten ska bo där utan det brukar vara löpande och då gäller 1-3 månader uppsägning beroende på hur länge man "varit skriven" i lgh. Så du har en del att läsa ang hyreslagen
Vad jag förstod av Ts inledning var att det mer var ett sätt att hitta en boende än att han varit våldsam mot henne.. Men absolut om Ts sambo varit/ är våldsam mot henne (eller hotfull) så behöver Ts flytta omedelbart.
han har börjat förstöra mina saker nu.. klipper i mina kläder och massa. Han har blivit helt galen.. jag vet inte vad jag ska göra längre
men det blir ju bara ord mot ord.. vet inte om det är värt att ringa?