• Anonym (...)

Gravid - han gav mig en vecka

Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..

Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta..
    Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka
  • nov
    Anonym (...) skrev 2014-07-30 21:24:54 följande:
    Jo önskar så gärna att jag kunde det. Men vill inte att de ska tycka att mitt problem inte är så stort, asså jag blir ju inte slagen av honom längre. Han är typ lugn och säger bara att han räknar ner dagarna..
    Kvinnojourer tar emot ALL sorts kontakt, så var inte rädd och ring eller gå till en kvinnojour med en gång.
  • Anonym (S)

att börja pusha för abort tycker jag faktiskt är ganska respektlöst när TS skrivit att hon valt att inte göra abort, och inte heller frågat om åsikter angående just det.

allt går att lösa, kontakta kvinnojour/polis, be om stöd från vänner.

• Frankk

Snälla gör abort, jag lider med din fd sambo. Du kommer ge han PTSD

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
  • Nenne666

Varför vill du ha barn och knyta ett livslångt band med honom? Till priset av att ditt barn blir faderslöst?

• The past is now

Men ts förstår du inte att du för all framtid blir fast med denna idiot? Han har rätt till sitt barn...tänk lite till. Stackars lilla barn...

• Anonym (fattarinte)

Ett barn betyder att du måste förhålla dig till, förhandla med och hantera den här killen i 20 år, ja kanske även längre än så omhan vill fortsätta komma på barnets högtidsdagar.

Är det vad du vill?

• Anonym (Ego)

Nu blir du aldrig av med honom. Han kommer att kunna förstöra ditt liv, barnets liv, dina förhållanden och din ekonomi i 20 år framåt. Det du är med om är bara början och jag tycker att du är enormt egoistisk som väljer att utsätta ett barn för honom!

• alltså
    Anonym (Mia) skrev 2014-07-30 21:42:32 följande:

Ditt problem är stort. Du är gravid med en kille som klipper sönder dina kläder och har tidigare slagit dej? Och ska vara ute om en vecka och har ingen stans att ta vägen? Det är ett stort problem tycker jag. Men om du inte är rädd att han ska förfölja dej ( han verkar mest vilja bli av med dej?) så åk hem till en vän. Om du inte har nån du kan åka till, inse att du inte ska föda barnet. En våldsam man ( vars gener förs vidare till ditt barn) som inte vill bli far men som kanske kommer kräva att ha kontakt med barnet sen, ingen kontakt med dina föräldrar, inga pengar och du kan inte få ett hyreskontrakt för du har ingen inkomst.

Ska du börja ditt vuxenliv beroende av kvinnojour och soc ? Helt utan avlastning och stöd med ditt barn? Snälla tänk dej för. Du kan få ett så mycket bättre liv och o framtiden ge ett barn en bättre uppväxt.

Bra skrivet. Hoppas TS läser o tar till sig detta.

Snälla, snälla TS, ring Polisen (anonymt om du så vill, o rådfråga lite). Det framgår inte om du är myndig ens? Bara att du flyttade till honom när du var 16.

Vad du har framför dig om du behåller barnet är eviga kontakter med soc (såsom bostadslös, ensamstående mor med låg inkomst), trubbel med ekonomin öht, stressen av att veta att fd pojkvännen närsomhelst kan kontakta o trakassera dig (inkl poliskontakter), samt kräva kontakt med barnet (som du inte ens vet om det blir friskt eller ej. Handikapp? Hjärnskada? Osv. Då blir det ännu tyngre för dig). Förutom att ingen verkar kunna hjälpa dig privat, släkt o vänner.

Även om du inte ser det nu, så FINNS det ett annat sätt att skaffa sig ett liv förutom att skaffa barn. Tror du vill behålla för att ha nån att bry sig om, o som bryr sig om dig. Men priset för det blir väldigt högt.

Inboxa mig om du vill.
  • Anonym (S)

TS frågade inte om råd angående om hon ska göra abort eller ej. respekt?

• Anonym (Mia)

]Anonym (S) skrev 2014-07-31 13:23:00 följande:[TS frågade inte om råd angående om hon ska göra abort eller ej. respekt?[/quote]

Ja det är att visa respekt, ts verkar inte ha varken föräldrar eller nätverk som stöttar och bollar åsikter och idéer med henne. Hon gör som hon vill men om hon inte kan göra abort pga skuldkänslor så kanske det kan vara skönt att höra att många skulle tycka det var förståeligt och rätt beslut. Därmed inte sagt att alla barn som växer upp med ensam mamma skulle fara illa! Jag fattar att det inte är enkelt och lättsamt att göra abort men alla kvinnor förr i världen eller i andra länder som inte fick göra abort skulle nog ha svårt att förstå hur man kan sätta sej i en extremt svår sits helt frivilligt nu när det finns alternativ.

Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka