• Anonym (...)

Gravid - han gav mig en vecka

Valde att behålla barnet trots att min kille var emot det.. och i helgen blev han helt galen när han fick veta att jag inte fullföljt och gjort en abort så han gav mig en vecka att hinna flytta ut på..

Jag har ingen aning vart jag ska ta vägen.. Mina föräldrar kan jag absolut inte kontakta..
    Tänkte gå till en tjejjour eller nått då han brukar va våldsam ibland men vet inte om man bara kan gå dit eller?

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka
  • nov

är abort ett alternativ för dig efter det här?
    För det låter som att det kan vara ett bättre val för dig själv som person, med tanke på hur det ligger till.

Tycker ändå att du ska höra av dig till dina föräldrar, oavsett vad som hände när du var 16.

• Tow2Mater
    Anonym (...) skrev 2014-07-29 20:15:23 följande:

åh jag visste inte om det där! Trodde att eftersom det är hans lägenhet och han som hyrde den från början så hade han ''rätt'' att bestämma..

Om den var hans och du flyttade in gäller knappsst sambolagen, den är hans. Sambolagen reglerar bostad som skaffats for gemensamt bruk.
  • Anonym (m)
    Tow2Mater skrev 2014-07-29 20:33:02 följande:

Om den var hans och du flyttade in gäller knappsst sambolagen, den är hans. Sambolagen reglerar bostad som skaffats for gemensamt bruk.

Det stämmer!
  • Cuddles

Allvarligt. Varför vill du sätta dig i denna situation när du inte kan försörja dig själv och ditt kommande barn. Dessutom ha barn med någon som inte vill ha det med dig.

Du är fortfarande så ung. Vänta med barn tills du har ordnade hemförhållanden, ett fast arbete och någon som alltid finns där för dig. Du behöver inte ha så bråttom med att växa upp.

• Anonym (fghj)
    Tow2Mater skrev 2014-07-29 20:33:02 följande:
    Sant, men beroende på hur länge TS bott där och om hon anses behöva den mer än han så kan den bli hennes iaf även om det är ovanligt.

Och oavsett så gäller 3 mån uppsägningstid.

• Anonym (m)
    Anonym (fghj) skrev 2014-07-29 20:45:53 följande:
    Sant, men beroende på hur länge TS bott där och om hon anses behöva den mer än han så kan den bli hennes iaf även om det är ovanligt.

Och oavsett så gäller 3 mån uppsägningstid.
    Det är hennes sambos lägenhet enbart och hon har inga 3 månaders uppsägningstid i och med att hennes sambo inte är hennes hyresvärd.
  • Nyfiken gul

är du medveten om att som barnets pappa har han rättigheter gentemot barnet sedan när det är fött?

vill du verkligen ha honom i ditt liv som barnets pappa med allt vad det kan innebära?  Han kan ju ändra sig och vilja strida om barnet med vårdnad och boende tex. 

Jag bara ber dig tänka efter.  Att behålla barnet är EN sak, men att sen leva som förälder och tvingas samarbeta med en sådan man är en helt annan sak...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Z)
    Anonym (m) skrev 2014-07-29 20:49:52 följande:
    Det är hennes sambos lägenhet enbart och hon har inga 3 månaders uppsägningstid i och med att hennes sambo inte är hennes hyresvärd.
    Där har du fel. Hon bor där lika mycket som honom och han kan inte bara slänga ut hur som helst oavsett vem som står på kontraktet och hur lägenheten skaffades. Hon har rätt till 3 månaders uppsägningstid och det är även som tidigare skriver, har hon större behov av lägenheten så kan det även bli hon som får den oavsett om det var han som skaffade den även om det inte är jätte vanligt. Besittningsrätt tror jag det kallas.
  • Anonym (m)
    Anonym (Z) skrev 2014-07-29 20:57:17 följande:
    Där har du fel. Hon bor där lika mycket som honom och han kan inte bara slänga ut hur som helst oavsett vem som står på kontraktet och hur lägenheten skaffades. Hon har rätt till 3 månaders uppsägningstid och det är även som tidigare skriver, har hon större behov av lägenheten så kan det även bli hon som får den oavsett om det var han som skaffade den även om det inte är jätte vanligt. Besittningsrätt tror jag det kallas.
    Nope jag har inte alls fel!

Jag har fått detta förklarat för mig här på forumet av en som pluggar på jurist programmet som i sin tur rådfrågade med sin vän som också studerar på jurist programmet men som dock har kommit längre i pluggandet.

Svar på tråden Gravid - han gav mig en vecka