• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-03-05 18:51:56 följande:

Jaha då va vi en dag längre in i mars... Nu måste vi ju börja leverera ungar snart ;) ler tummar och tår för alla era känningar, hinnsvep och allt va det är!

Ja, nu får det hända lite! Sjukt spännande, så spännande att jag nästan inte önskar att det är min tur längre, börjar bli nervös!
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-03-05 19:33:15 följande:

Jag förstår dig ;) känner du att du har koll på läget, tillräckligt informerad o.s.v?

Jag börjar faktiskt bli lite nervös själv även fast jag har ett planerat datum för snittet och även gjort ett snitt redan. Tror att jag är mest orolig för att få hem en liten bebis igen ;)

Nja... Jag har läst det man "ska" läsa (det man fick hos BM), och kollat upp sånt jag undrat över. Men jag vill inte läsa för mycket heller, jag försöker lita på personalen och kroppen.

När det gäller första tiden hemma har jag många vettiga människor att fråga, och resten panikar jag väl över här på Familjeliv, haha!
  • Kpax
    KarinIngrid skrev 2015-03-05 21:30:54 följande:

Bm idag

Alla mina värden är bra

Pluppens rörelser bra o starka hjärtslag. Allt ser fint ut

Han ligger åt rätt håll men har inte fixerat sig så hon trodde på 1-2 veckor till.

Skönt att allt är bra! 1-2v, tänk vad kort tid egentligen, fast dagarna sniglar sig fram nu på slutet.
  • Kpax

Jag känner mig lite risig idag. Illamående och lite orolig i magen av och till. Inga värkar eller så, bara jämntungt och obekvämt. Sju personer har frågat mig om bebisen är på gång, och två personer har frågat sambon.

Imorgon är en ny dag!

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-03-05 22:25:34 följande:

Mitt illamående har blivit värre sista dagarna, det är säkert för att det är så trångt där inne. Jag äter väldigt små portioner nu för det blir fullt direkt.

Det dumma med att berätta när man är beräknad är allas frågor. Som att man inte tänker på det själv liksom. Lika smart som allas "men vad du blivit tjock" nähä det har jag själv inte märkt eller vad tror folk.

Ja, de borde ju förstå att vi berättar när hon är ute och vi är redo.

Tror också det beror på att det är så trångt nu, det är inte meningen att hon ska ligga där längre nu!
  • Kpax
    sommarstad skrev 2015-03-05 22:52:38 följande:

Det är sånt tjat ned frågor om bebisen kommit. Tror folk att vi inte skulle vilja berätta när bebisen är född?

Såg att makens moster har smsat flera gånger med maken och undrat iaf bebisen är på väg. Blir lite sur över tjatet fast det inte är till mig. Hon om nån borde veta t bebisen kommer när den kommer och då hör vi av oss. Hon har vägarna förbi på lördag och vill därför hälsa på oss och då såklart träffa bebisen om den kommit ut. Hade jag hade fött så skulle jag inte tycka det är okej att hon får träffa bebisen innan våra föräldrar fått träffa sitt barnbarn och skulle jag föda imorgon så är det helt uteslutet med besök på bb på lördag. Aldrig att jag åker ner från bb bara för stt nån ska få träffa bebisen, det kan vänta tills vi kommer hem.

Blir lite grinig på tjatet. Tackar vet jag de som frågar hur jag mår,de vill med sin fråga samma sak, men det låter så mycket trevligare.

Men vilken bebisgam! Jag hade absolut inte velat ha henne springande varken hos oss eller på BB. Dels vill vi också att våra föräldrar får förtur, och dels vill jag inte uppmuntra sån där hets :)
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-03-06 09:13:14 följande:

Aldrig att jag skulle ta emot besök på bb annat än från vår dotter isf. Jag har sagt att jag inte vill ha besök de första två veckorna minst och det inkluderar makens närmaste familj för jag tyckte att det var så himla jobbigt när de kom och hälsade på precis när dottern var född och man var helt uppe i någon slags amningskoma men så fort släktingar kom så var de ju bara tvungna att få hålla i bebisen så då fick man avbryta amningen och allt blev ju bara jättejobbigt. Mina föräldrar är väl ok om de kommer förbi i 10 min och tittar men de bor i samma stad medan makens familj inte gör det så när de kommer hit kommer de ju att vilja stanna flera timmar och det orkar inte jag de första veckorna. Sen är det hela rs-viruset också dom skrämmer mig mer denna gång då de kommer att vara mindre än "normalt" iom att de kommer lite tidigare än bf plus att de har fått dela på moderkakan hela tiden.

Iofs så vägde de lika mycket som en enling vid senaste mätningen men tror ändå på att det blir två rätt så små töser

Men va, skulle de hålla mitt i amningen? Det är ju helt vansinnigt. Folk verkar bli helt sinnessjuka när det gäller nyfödingar, jag fattar inte ens varför, de är roligare när de blir lite större tycker jag.

Vi har inte bestämt någon tidsgräns, vi får se hur vi känner. Men jag vill verkligen inte att folk ska ta med sina dagisbarn hit första veckorna.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-06 09:28:36 följande:

Åh, har han äntligen fixat hyllplanen. Tur att skid-VM hann ta slut innan bebis kom så det blev klart :)

Jag sitter här hemma med solen som strålar in genom fönstren och längtar efter att riktigt vårstäda och göra fint. Men eftersom vi har hela tvättstugan och ena badrummets alla saker i "hallen" mellan vardagsrum och hall plus hantverkarnas alla saker i hallen på övervåningen så är det ingen jäkla ide att städa. Min mamma har varit här och hjälpt till att dammtorka och städa bort det värsta, men mer går inte att göra just nu :(

Längtar till nästa vecka då hantverkarna MÅSTE vara klara så att vi kan börja fixa tillbaka allt där det ska vara och göra fint här hemma igen. Sen har maken beställt barn till nästa helg ;)

Såg igår att solen FÖRSÖKTE stråla in genom fönstren, men det gick inte... Undrar om man orkar putsa utsidan kanske?
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-06 10:16:35 följande:

Tog en bild av magen idag med 15 dafar kvar. Ser så rolig ut, som att basketbollen är på väg att trilla av framåt :)

Jämförde med senaste bilden när jag hade 40 dagar kvar. Jisses så liten mage jag hade då.

Trodde först att den vänstra bilden var tagen nu, och kände mig avundsjuk på att du var så liten och nätt, den högra kändes mer rättvis, hehe ;)
  • Kpax

Jag ska börja med att rosta müsli och damma, sen får vi se om jag putsar några fönster. Antagligen inte.

Hur var det med gördel, ska man köpa det? Och vad har ni köpt för bindor? Jag köpte Always nattbindor med flest droppar, räcker de eller finns det speciella på apoteket?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?