• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lavish skrev 2015-03-04 09:48:10 följande:

Nu verkar det vara på gång här iaf. Haft ganska regelbundna värkar sen 5.30 imorse.

Trots allt mitt gnäll måste jag ändå säga att det startade med exemplarisk timing (bortsett från att jag fått vänta alldeles för länge då). Hann sova okej innan och hann göra bedömningen att det nog var på gång så att sambon kunde ta morgonen med lillen och skicka ner honom till förskolan med övernattningspåsen klar så att mormor bara kan plocka upp barn och grejer där. Så nu är det iaf ingen annan stress än att jag har jävligt ont med jämna mellanrum. 

Ska väl ringa förlossningen om en liten stund. Jag har ju gått hos anima (samma som aurora) så har fått löfte att jag ska få komma in när jag själv känner att jag behöver det. Förra gången blev ju väldigt utdragen och hittills är det ju liknande, värkarna kommer med ca 7 min mellanrum, vilket ledde till att jag inte fick komma in på väldigt länge förra gången. Än så länge klarar jag mig hemma men hoppas att dom kommer lyssna och släppa in mig när jag vill det. (Och hoppas verkligen inte värkarbetet stannar av, men är ju två dar över tiden redan så det borde väl inte hända) 

Spännande! Hoppas på uppdateringar, men gör som du känner :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-04 10:28:41 följande:

Ok, men såna hade min syrra när hon hade som mest såriga bröstvårtor. Istället för att kladda fast en sårig vårta i bh'n eller ett amningsinlägg så fick den luftas istället. Hon var väldigt glad för den vet jag :)

Jaha! Kanske inte helt bortkastat ändå då! :)
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-03-04 10:33:41 följande:

Jaha, bf+5.. Nu är det okej att börja bli less va? Bm-besöket på fredag närmar sig, hade ju bestämt att jag skulle föda innan dess men nu tvivlar jag. Sen tycker jag det tär på sambon att inte veta när det ska sätta igång, hur länge till han ska behöva jobba... Sover sådär, många kisspauser på nätterna. Orkar inte göra ngt på dagarna, utan ligger i soffan o väntar på att ngt ska hända. Jag orkar verkligen inte gå någonstans, o köra bil har blivit besvärligt. Guud vad negativ jag känner mig, men vill egentligen bara veta när ngt händer! Kontrollfreak som man är....

Ja gud ja, det var ok att bli less för längesedan tycker jag!
  • Kpax

BF -1 idag.

Var hos barnmorskan nu på morgonen, och jag hade lite protein i urinen, men blodtrycket var bra. Fick nytt besök inbokat på måndag, och då får jag hinnsvepning! Hoppas såklart att jag fött då, men känns som en bra back up!

Inga känningar direkt, en tyngd långt ner, och lite sammandragningar ibland. Nervhugg då och då, men inga värkar och sällan mensvärk. Känns alltså inte som att något är på gång idag heller.

Vet inte om jag sa det, men sambon fick starka inflammationshämmande och morfin igår, och idag ska han till kiropraktorn, så jag hoppas han är fit for fight om några dagar.

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-04 10:47:12 följande:

Visst har du BF imorgon??

Ja precis :)
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-03-04 11:49:13 följande:

Alltså detdär med blodgrupperingspapper, undra om min bm missat det eller om det inte är rutin i mitt landsting? Sen verkar det ju som att alla får lämna urinprov när ni är hos bm, har fått göra det en gång o det var i v 20 eller 25? Har hon missat det också? Eller har det funnits orsak till att ni fått lämna urinprov?

Blodgrupperingspapper har jag fått två gånger, och urinprov lämnar jag varje gång, blodsockeroch blodtryck kollar hon också varje gång. Jag hade lite för högt tryck förra veckan, och lite protein idag, men annars har mina värden alltid varit fina, så det här verkar vara rutin i Västmanland.
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2015-03-04 12:47:06 följande:

Här var det också sammanfattning på schemat idag, tog oss en halvtimme ungefär, min bm var sjuk så det tog väl lite extra tid eftersom Denna tjej inte kände mig/oss sen innan.

Skrattade när jag ställde mig på vågen. Plus 5 kg sen inskrivning. Den landande på 88 kg för övrigt. Jag är verkligen ingen smalis annars och har sämst karaktär när det gäller viktminskning så att jag lyckats banta bort de förra gravidkilona med En ny graviditet är ju bara komiskt. Det är ju också tydligt vilka kalorier som är min last... Alkohol, ostar, charkuterier och allt annat gott som vi kanske annars unnar oss men som jag fått avstå under denna tiden, haha :)

Nu längtar jag efter iskall champagne, eller ett glas rosé i vårsolen. En av målbilderna :)

Min målbild är ost och rödvin, haha, så sjukt gott! Och ja visst längtar jag efter bebisen också, men men det har jag svårare att ta in :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-04 18:23:48 följande:

Fy tusan så ont jag har ikväll. Molvärk i nedre delen av magen, ljumskarna och samtidigt ont i njurarna - fattar ingenting. Ibland får jag ont i samband med en sammandragning också.

Ska på specmödra imorgon förmiddag och då ska jag böna och be läkaren att kolla om något har hänt där inne eller om det bara är "förvärkar" som inte gör någon nytta alls...

Ja det tycker man ju att de kunde kosta på sig! Jag skulle också vilja ha en undersökning om jag hade mycket känningar. Hoppas all smärta gör någon nytta, annars är ju mitt läge med nära noll action att föredra!
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-03-04 19:01:52 följande:

Är det bara jag eller finns det fler här inne som känner panik över en massa som måste bli gjort innan bebis anländer?

Helt plötsligt har jag total megapanik över hur det ser ut här hemma. Skrubbade som sagt väggar och golv inne i badrummet med en tandborste i fredags, storstädade köket i lördags och söndags.. och nu har sambon kapat färdigt hyllplanen så jag känner sån stress över att få garderoberna klara. Ser bara grejer som behöver göras NU NU NU! Och det känns som att det är så mycket grejer överallt som behöver slängas/säljas/hittas förvaring åt att jag blir helt grinfärdig och svettig! Jag är ju en sån som hatar oordning i vanliga fall och har såna här rensperioder då jag måste bli kvitt en massa men nu är det extremt!

Snälla säg att jag inte är ensam!

Jag kände också så, men nu har jag tröttnat och gett upp. Bristningarna kom, bebisen kommer aldrig, vi blir aldrig helt färdiga, blablabl....

Låter sjukt trist, men jag känner mig ganska tillfreds med tillvaron trots allt, ska passa på att njuta av den känslan, imorgon kan den mycket väl vara ersatt med blint raseri :P
  • Kpax

Åh, jag har dåligt samvete, men jag blir galen på min mamma! Hon är expert på allt vad graviditet och bebis heter, trots att hon bara fött ETT barn för 30 år sedan, och är utbildad undersköterska, för 45 år sedan (och har inte jobbat inom vården på 40 år, och aldrig med förlossning).

Jag kan fan inte säga nånting utan att hon ska komma med ett "det vanliga är ju att..." eller "när du var liten... ", som om inget hänt på 30 år.

Sambon är bättre i ryggen idag, men nu klagar han istället på illamående som kommer och går. Alltså, herregud?!?!

Nej, jag ska damma i mig en påse kolasnören och tänka positivt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?