LillLouise84 skrev 2015-03-10 22:12:10 följande:
Här ligger jag som en strandad val i soffan och tittar på biggest loser. Jag vill också kunna röra på mig igen. Dessutom var jag dum nog att kolla mitt bmi, jag kan gråta för mindre. Efter förlossningen blir det att dricka massor av vatten för att skölja ur kroppen, och noll socker i huset om jag ska få på mig ett par byxor någonsin igen. Jag är en sån som har skitsvårt att gå ner i vikt, jag har till och med varit till läkare för det men fick svaret att alla inte är gjorda för att vara smala.. Idag fick jag hem ett par nya icke gravida jeans, som jag råkade beställa när jag pajade min gravidjeans. Jag beställde två tum större så de ska gå på direkt efter fl har jag tänkt. Nu har jag haft gravidkläder tillräckligt för en livstid.
Det där är verkligen en av livets orättvisor, och jag är lyckligt lottad som dels kommer undan med ganska mycket, och som också får relativt snabba resultat om jag tränar och lägger om kosten.
Däremot kan jag säga att jag är jäkligt mycket fulare med extrakilon än mina kraftigare vänner. På dem blir det inte alls fult, de blir kurviga och fylliga. Jag får en bilring och lite utfyllnad som snarare gör mig rakare. Så kanske det är med dig också, att du är finast när du inte försöker jobba emot kroppen? :)
Men självklart ska man äta bra och försöka vara aktiv ändå, menar bara att man ofta är onödigt sträng mot sin egen kropp.