• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-03-16 15:47:03 följande:

Första bilfärden på tu man hand gick sådär! Tar ca tio min till BVC och dit skrek han bara de två första minuterna, men hem skrek han nästan hela vägen... Hu va långt tio min kan kännas då! Dessutom illskrek han på BVC också,.. Ouppfostrad jäkel min son :)

Han växer så det knakar, 54,5 nu och har även gått upp i vikt även om han där ligger lite under medelkurvan (4095) så följer han sin egen kurva väl.

Idag kommer hans morfar hit och stannar i tre dagar. Kul men lite jobbigt att det är så länge.... Min pappa måste man liksom passa upp på. Världens lataste gubbe! Och just nu är det hG dom vill bli uppassad!

Hmm, jag är lite nervös för de första bilturerna. Jag måste träna här i närheten innan jag ger mig ut på motorvägen! Enda sättet jag kan trösta om hon är riktigt upprörd är genom att amma, så det kan ju bli lite drygt...
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2015-03-16 14:44:03 följande:

Var hos bm nu, öppen med buktande vattenblåsa och huvet långt ner. Går vattnet trodde hon att jag skulle vara öppen fem cm direkt. Hon kunde inte hinnsvepa för då skulle vattnet gå utan tvekan och om det är så så "får" de tydligen inte göra det. Vet inte om det är sant...

Men shit!! Pirrigt att börja på fem centimeter? Iofs öppnade jag mig väldigt snabbt, så det kanske blir lite samma grej? Roligt att det är så på gång!
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-16 11:15:56 följande:

Jättebra idé! Men hur många i BF-tråden hänger här i tråden? Känns som väldigt många namn som man inte sett här på evigheter, eller någonsin alls?!

Sant.

Vi kan ju börja fylla i så, och sedan helt enkelt skriva en ny lista i den tråden?
  • Kpax
    Vikkan333 skrev 2015-03-17 04:18:55 följande:

Fler än jag som somnar som en stock på kvällarna (typ20-21) och sen vaknar VARJE natt vid 02-04 och är täppt i näsan och pigg? Såhär ha jag håll på i flera veckor nu och jag önskar att visste när bebis tänker komma ut.

BF+2 idag...

Har ni några tips på tidsfördriv? 

Så var det för mig också! Mina bästa tips på tidsfördriv är Netflix och virkning! :)
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-03-17 08:33:17 följande:

Hallå gänget!

Sorry att jag varit dålig på att va inne å hänga här, men ni verkar skrivit på ordentligt så hoppade över att försöka läsa ikapp!

Grattis till er som fått era bebisar nu. Har vi gjort nån lista än?

Sambon ångra namnvalet så nu heter han inte Viggo utan vi har bestämt oss för att han är en liten ELTON ??

Elton är jättefint!

Jag och någon fler har skrivit födelsedatum inom parentes efter BF -datumet i tråden vi redan har. :)
  • Kpax

Min nackspärr är i princip borta, idag har jag istället sprängande huvudvärk (vätskebrist antagligen?) och VÄRLDENS STÖRSTA MUNSÅR. Vad i helvete?!

Sömnlös natt nummer två, Josefin har magknip på nätterna, stackaren. Sambon ska köpa munsårsplåster och magdroppar idag.

• Kpax
    Miniräka skrev 2015-03-17 10:32:52 följande:

Hur har ni tänkt ha era barn sovandes? I egen säng, vagga, spjälsäng, nest, mellan er?

Jag verkar ha gått all in och har väl motiverat för mannen här hemma att det finns en tid för varje liten sovplats.

Har tänkt ha vaggan/korgen bredvid min säng i början och att spjälsängen blir när hon blir runt 4-6 månader. Sen var min syster så gullig och sydde ett baby nest och det kan väl vara bra att ha lite varstans. Kommer säkert sluta med att hon sover i vår säng mellan oss tills hon är sex år gammal och inget används.

Fina små sovplatser! :)

Vi har spjälsäng bredvid vår säng, den är oanvänd, även med babynest , hon gillar inte att ligga där. Vagnen är jättebra med babynest i, går ju lätt att flytta runt och dessutom gunga.

På nätterna sover hon i vår säng, vi har haft ett par struliga nätter, och det finns inte en chans att jag ska kunna flytta henne efter amning. Babynestet funkar inte så bra i sängen just nu, hon kommer för långt ifrån.
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-03-17 14:34:35 följande:

Om du skulle vilja flytta henne lite efter amning på nätterna och du liggammar henne så kan jag tipsa om att ha henne liggandes på ett madrasskydd som du, när du ammat klart, kan dra över i hennes säng (förutsatt att den står dikt an er säng). Vet vänner som gjorde så för att få lite bättre sömn själva. Ammar du henne i famnen så lyft upp henne med en filt under som blir varm och gosig under tiden du ammar och som sen håller värmen efter att du lagt ner henne. En värmedyna kanske också kan vara något?

Lite småtips bara utifall att ni inte redan testat (och vill testa såklart, annars bars ignorera )

Ja, vi kör faktiskt med madrasskydd under, skitbra! Jag kan inte använda det för att dra över henne i spjälsängen eftersom den har alla fyra sidor monterade, men guld värt att kunna hasa henne från sida till sida beroende på vilket bröst hon ska äta ifrån :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-03-17 22:29:38 följande:

Finns det några rutiner kring hinnsvepning? Min bm har aldrig nämnt det och jag har aldrig frågat. Har bf på sön och tycker att det vore fint om plutten höll schemat.

Min bm skulle ha utfört en hinnsvepning mitt första besök efter passerat bf, fast nu gick ju vattnet dagen innan jag hade tid där :)

Jag frågade helt enkelt, och hon sa att hon gärna provade bara jag hade passerat bf, hade inga egentliga skäl.
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-03-17 21:47:56 följande:

Är så sjukt nervös inför imorn! Känns ju helt absurdt att jag ska få en bebis! En människa! Aah!! Jag jobbar ju ändå med såna där men alltså, en egen? Har städat och tvättat och fixat hela dagen. Avslutade med en långsam promenad på 5 km så nu blir det dusch och sen fasta till imorn då vi åker hemifrån strax innan kl 7. Lär inte sova en endaste blund i natt trots att jag känner mig trött. Håll gärna tummarna imorn, lär väl bryta ihop helt av all spänning när man kliver in på op. Bara att själv plötsligt vara patient känns väldigt läskigt och konstigt. Men snart får vi iaf se vad det är för liten filur som väntar där inne :D

Åh vad spännande! Den här gången får du en egen att ta hem! Helt fantastisk känsla :)

Jag håller tummarna, klart det kommer gå jättebra!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?