BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag kommer inte ihåg om jag la upp någon bild? Lägger upp en nu i alla fall.
Här är våran Josefin (vi har väl inte bestämt namnet till 100 än, men nästan)!
Jag kommer inte ihåg om jag la upp någon bild? Lägger upp en nu i alla fall.
Här är våran Josefin (vi har väl inte bestämt namnet till 100 än, men nästan)!
Jag upptäckte idag efter duschen att jag fått bristningar på låren, de måste ha kommit efter förlossningen, jag är ganska säker.
Angående hemorrojder och vad personalen ska tycka så kan jag trösta med att många (inklusive jag själv) skiter på sig, så de är nog rätt härdade, och själv kan man liksom inte hjälpa det :)
Inatt trodde jag att det hade satt igång men tyvärr bara ett litet tag. Fick onda sd som kom var fjärde minut ungefär men sen tog jag två alvedon och de försvann. Ligger och har ont till och från i ryggen nu men inte i samband med sd tycker jag.
Skall in till mvc efter lunch för jag har svullnat upp så himla mycket och har huvudvärk också. Huvudvärken kan dock lika gärna bero på att jag sovit så himla dåligt men lika bra att kolla blodtrycket för säkerhets skull.
V 38 idag så nu är de färdigbakade
Idag har jag haft en sådan perfekt dag som jag drömde om under graviditeten! Fick sova bra, bara två långa vakentimmar... (Plus lite amningspauser). Maken tog Folke när han vaknade och badade honom... Jag ammade och sedan tog maken ut honom på promenad en timme medan jag fick duscha, äta långfrukost och fixa lite hemma... Sedan sov Folke 2 timmar i vagnen och då sov jag också... Sweet!
Maken lagade sedan lunch medan jag ammade och sedan gick jag och Folke ut på låååång och solig promenad medan Joel planterade och grejade i landet. Nu sover Folke igen och jag och Joel har fikat i kvällssolen och nu slappar jag på soffan och tittar på skidorna. Underbar, underbar dag!
Imorgon har dock de första 10 dagarna gått och Joel ska börja jobba... Känns läskigt att plötsligt stå med allt själv men spännande också! Skönt att det bara är två dagar till helgen!
Mammalivet är härligt just nu!
Nu har jag försökt läsa ikapp, men säkert missat något. Grattis till er som fått, och heja heja er som fortfarande väntar!
Vi fick komma hem igår vid lunch, jätteskönt såklart, trots min nackspärr och sambons ryggvärk. Nacken känns lite bättre idag, jag har faktiskt suttit upp flera timmar, jag som annars bara kunnat ligga på sidan. Sambon var hos kiropraktorn idag, så förhoppningsvis kan han hjälpa till i natt.
Våran flicka sover som en stock på dagarna, men inte många minuter i streck på nätterna. I natt bytte jag fyra bajsblöjor, härligt gult bajs överallt...
Brösten är sprängfyllda med mjölk, det gör skitont, och idag har jag försökt lära mig mjölka ur lite för att lätta på trycket. Min enda andra kämpa är väl egentligen att underlivet svider när jag kissar, och att jag är rädd för att bajsa, haha :)
Jag har det med andra ord jättebra! Känner mig otroligt glad och tacksam, speciellt när man hör så mycket om komplikationer (även om personalen lyckas lösa det allra mesta).
Såg att ni hade pratat om överbelastade avdelningar, och det råkade vi ut för nu. Det var tydligen galet många som plötsligt skulle föda, så inga pappor fick vara kvar över natten, och de som födde bara några timmar efter mig berättade att de fick dela personal och vänta en del. Alla var ändå nöjda, personalen gjorde ett jättebra jobb, verkligen!
På måndag har vi hembesök från BVC, och min barnmorska ville också följa med, trevligt men pirrigt, tänk om de tycker att vi gör något fel?
Josefin har förresten bara minskat typ 40 gram sen födseln, fast det var innan hon bajsade ett kilo iofs.
Urs. En produktiv dag har lämnat mig helt känslomässigt krossad ikväll. För det första, pluggat förmiddagen sen efter lunch har jag burit massa lådor och grejat i förrådet då jag fått hjälp av min mor med att organisera där inne. Fått ut lådor ur lägenheten bara två kvar nu!
Tvättat om bebiskläderna som luktar så mycket. Men trots ättika och vanligt tvättmedel (parfymfritt iofs)så vägrar det sluta lukta :( har ju vädrat dom också! Men får väl leva med det nu då men ska försöka vädra igen. Tråkigt att dom börjar se slitna ut efter tre omgångar i tvättmaskinen trots att mer än hälften är oanvända. Dom har bara tagit åt sig av lukten från de begagnade :( kläderna jag tar med till BB är då doftfria :) så man får känna endast den goa bebislukten första dagarna :).
Sen fick jag se bilder på min föredetta sambo och MIN hund på en ung tjejs blogg ikväll av en slump då jag såg bilder på några andra kompisar där. Det krossade mitt hjärta lite extra. Jag sitter här som en tjock flodhäst och väntar vårt barn medan han umgås med en 18årig liten tjej. Och min hund :( som jag saknat så ofantligt mycket senaste tiden. Som en kniv rakt i hjärtat. Smsade för ovanlighetens skull och frågade om de var något på gång där. Men han ringde och bedyrar dyrt och heligt att så inte är fallet. Men det är ändå jobbigt!! :( speciellt nu alltså..
Skit kväll med andra ord. Känner mig dock duktig som gjort så mycket idag. Paniken över min att-göra-lista släpper lite. Målade dessutom på en byrå :) Behövs fler varv dock.
Knappt att man vågar klaganden fy faaan då trött jag är! Han har velat snutta sedan ett i natt... Suck!
Tack! Hoppas att nattens och dagens värkar har gjort nån nytta så det går ganska snabbt. Ska även bli skönt att få komma in till smärtstillande ;)
Tack tjejer för att man får klaga trots att bebis är här och man är så lycklig för det!
Dålig natt men maken kunde ta honom nu på morgonen så fick sova 2 timmar på morgonen. Blir en tupplur idag om det går!
Kpax: vi hade en korg bredvid sängen men den accepterades inte alls. Han sover halva natten i ett babynest bredvid mig och andra hälften helt jämte. När maken jobbar sover han i gästrummet för vi blir stressade båda två av att han försöker sova när Folke bökar runt.
Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)