• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-03-01 21:43:50 följande:

Ja, i så fall blir det tidigarelagt om det skulle sätta igång. Så länge hon inte sjunker för djupt ner i bäckenet så det inte går att göra ks längre. (Tror det är det sista som skrämmer mig eftersom det verkligen inte hade varit bra med en vag förlossning för mig.) åh vill bara ha ett chip i armen som man kan skanna och läsa av vad som händer i kroppen så man kan slappna av och "bara" ha ont och inte behöva fundera på om man ska åka in eller inte...

Ja gud vad bra det vore!! Jag gillar inte bedömningsgrejer, föredrar fakta.

Dock känner jag mig mycket lugnare nu när min ligger rätt och dessutom fixerad, nu känner jag inte att jag måste stressa inte. Kan inte tänka mig att jag får en supersnabb förlossning.
  • Kpax
    Lavish skrev 2015-03-01 21:44:13 följande:

Nja, senast efter ett par dygn eller om det är ett dygn måste man väl komma in för kontroll och ev bli inlagd även om värkarna inte gått igång?

Det är nog bra att ringa så att dom är förberedda på att du är på ingång och kan planera verksamheten så väl det nu går att planera på en förlossningsavdelning... 

Ja så är det nog! Bäst att ringa då. Om vattnet öht går alltså :)
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-03-01 21:56:01 följande:

Jag hörde också knäppande ljud i magen mot slutet av graviditeten och nu när han är ute har jag hört samma knäppande ljud från hans leder, framförallt i axlarna. Så jag att det var det jag hörde från magen. :)

Hur känns det nu då?? Säg att det är värt all smärta ;)
  • Kpax
    sommarstad skrev 2015-03-01 21:57:02 följande:

Tänkte också att det kunde vara det men känns inte som man borde höra det. Samtidigt skulle det annars vara något i magen som knäpper och vad skulle det i såfall kunna vara? Livmodern är ju en muskel och borde inte kunna knäppa sen är det väl bara hud och den knäpper ju inte. Så kanske låter det ändå logiskt med att det är barnets leder.

Men man hör ju sina egna leder jättetydligt fast de är omgivna av vävnad och hud, så det känns rimligt att man kan höra barnets leder fast lägre tycker jag :)
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-03-01 22:08:33 följande:

Lätt värt all smärta (som jag förövrigt redan nästan glömt hur den kändes). Har mina attacker av baby blues dagligen men där emellan är allt fint. Förstår inte hur man kan älska en liten människa så mycket!

Härligt! Vad skönt att höra! Hoppas det känns så för mig också, jag är lite rädd för att drabbas av förlossningsdepression. :)
  • Kpax

Jaha, okej! När min bebis låg i säte, och även innan hon var fixerad sa två olika barnmorskor åt mig att ringa förlossningen (och sätta mig ner) om vattnet gick, så jag tänkte att det inte var så noga nu längre.

Men det är klart att de säkert vill veta och kunna planera i den mån det går, och alltid bättre att fråga en gång för mycket. Jag slår dem en signal om vattnet går :)

• Kpax
    Skumbollen skrev 2015-03-01 23:29:18 följande:

Jag tror mest de vill kolla så att vattnet ser bra ut, så det inte finns mekonium i, men de gör säkert en grundlig koll av både fixering och om barnet är stressat.

Var det tänkt att du skulle föda i säte? För min vän hade också sin tös i säte när vattnet gick, men där ville de ju plocka ut henne innan värkarbetet startade.

Nej nej, jag skulle få ett vändningsförsök och om det inte lyckades skulle de boka in ett snitt. Det var därför det hade varit bråttom om vattnet gick eller jag fick värkar.
  • Kpax

Ny dag utan bebis, men med något jag tror är bristningar. De är ljusa än så länge, och syns dåligt på bilden, men de finns där. Utslagen har blivit fler också.

Sambon har tillbringat 1,5h på badrumsgolvet idag, innan han lyckades släpa sig upp på knä och krypa tillbaka till sängen. Han kan alltså inte ens gå nu, och jag vet inte vad vi ska göra.

Både familjeläkaren och 1177 säger att han ska vila, men han har ju inte rört sig mer än från soffan till toan på en hel vecka. Han hade tid hos kiropraktorn i morse, men kunde ju inte resa sig. Nu har han fått en akuttid till läkare imorgon, men de verkar mest fokuserade på att han ska få ett sjukintyg. Och blir han inte bättre kan han ju inte ens ta sig till toan, ännu mindre ut till en bil.

Fan, jag vet inte vad vi ska göra... :(

• Kpax
    Skumbollen skrev 2015-03-02 10:17:31 följande:

Jag tänkte väl det, det hade varit lite väl hard core :) hur blev det då för dig den gången?

Det var i den här graviditeten, men bebisen vände sig själv några dagar innan vändningen :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?