BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Sov riktigt uselt, sammandragningar till och från och sen har jag ont i benen/anklarna, dom håller på att svälla upp rejält nu. Sen kom sonen in vid 5 tiden när jag hade somnat.
Nu är vi uppe och griniga och väntar på hantverkarna.
Jag har iaf inte fått något koll av tappen vare sig den här gången eller förra och har varit där runt BF båda gångerna. Tror dom bara kollar om det finns något särskilt att kolla. Vad skulle en tappkoll egentligen säga om det inte är så att man tror att man är på gång dvs?
Jag tyckte det var katastrofalt att ha läst dom där böckerna av Abascal, men tyvärr inte för att dom var för negativa utan tvärtom. I efterhand tycker jag dom målade det i rosa moln där alla var lyckliga och tyckte det var en häftig upplevelse efteråt samt en massa skitsnack om att kroppen vet vad den ska göra eller att någon urkraft tar över och gör jobbet, vilket jag inte alls kände igen mig i. Men det är ju bara min upplevelse såklart.
Jag hoppas innerligt att jag känner så, det vore så roligt med en positiv förlossningsupplevelse!
Angående tappen tänkte jag mest om de (och man själv) vill veta hur mycket "på gång" det är. Och så kanske man kunde få en hinnsvepning när de ändå var där och grejade, men sånt görs väl inte alltid, och kanske aldrig innan man passerat bf...