BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jaha idag hade vi folk här för att hjälpa oss flytta stenar från en del av trädgården till en annan. Inga små utan stora gatustenar typ som var nergrävda under rabatter och gräsmatta. Skönt med hjälp för de kunde inte lyftas av en person och jag vill inte lyfta tungt än (fast jag fick höra av den ena som var här att det är väl inga problem efter efterkontrollen) och svårt att göra när vi har ett spädbarn också att ta hand om. Men i slutet önskade jag bara att de skulle försvinna så jag och H kunde ligga i soffan och göra ingenting. Och då tog ändå en kompis hand om disken så jag kunde ta en promenad med H så att han somnade.
Och nu ikväll har jag tagit varenda kommentar från mannen som kritik och har gråtit mer än vad jag gjort på hela tiden sen förlossningen. Vet att han inte kritiserar mig men känner mig dålig som inte kunnat hjälpa till mer än med lunch och dricka.
Och sen känns det som jag blivit stressad av alla besök eller ärenden som har varit den senaste tiden. Som det är nu oroar jag mig jättemycket inför att bara gå på BVC-besök om H ska skrika eller bli hungrig och jag måste amma offentligt och vad folk ska tycka om det eller om jag bara ska låsa in mig på en toalett vilket inte heller är en särskilt avslappnad miljö. Men istället för att berätta för folk hur jag känner så fortsätter jag säga ja till saker och säga att allt är toppen för att ingen ska tycka att jag är konstig. Jag visste att jag har duktig flicka syndromet när det kommer till jobbet och har arbetat mycket med det där men att det skulle ha det även som mamma...