Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vet du? Jag tycker mest synd om hennes barn. Det kommer inte vara lätt att växa upp med henne. Det om något kan ge barnet en skev bild av sin kropp.

Klart man ska hålla koll så man inte blir överviktig men då handlar det om att jämföra med sig själv. Tittar man till vår grupp så har ju alla sina egna målvikter för vi kan ju inte ha samma siffra för alla. Jag skulle försvinna helt om jag skulle försöka ner på under 60 kg till exempel. Jag vill gärna ha kvar mina former (inte bullen på magen dock) men bara lite mindre

• Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-05-27 20:56:40 följande:

Min Folke klarade utan feber efter sprutorna... Skönt! Blev extra gnällig och trött under dagen men verkar ungefär dom vanligt nu vid läggdags. Skönt!

Vad skönt!
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-05-31 17:44:31 följande:

suck,,, bara för mig FL-appen inte funkar alls? Har inte gjort på ett par dagar, Kommer vara mycket mindre aktiv tills det är ordning på den igen!

Jag också! Har försökt skriva inlägg emellanåt men det funkar aldrig. Hoppas de får ordning på den nån gång. Som det är nu så läser jag bara vad som skrivs.
  • Trollunge85

Första natten då han sov längre tid än sina 2-3 timmar (om jag bortser från den natten för evigheter sen då han sov i 4 timmar ett pass). Han sov från tio till fyra! (Och själv är jag så utvilad så jag har svårt att somna om och till och med pallar med att logga in på internetversionen på telefonen trots böket bara för att berätta om den stora händelsen) Världens bästa morsdagpresent!

• Trollunge85

Idag var jag på mammayoga. Var på samma ställe som när jag var på gravidyoga. Nu är det fokus på magen, ryggen, rumpa, lår och hållning samt knipövningar såklart.

Jag körde knipövningarna ammandes och ryggövningarna med H stående på min mage. Han ville verkligen inte sitta snällt i babyskyddet som de andra barnen utan ville vara i min famn. Som tur var accepterade han att vara med ledaren så hon höll honom samtidigt som hon instruerade så jag kunde vara med på passet. Det var också tur att det bara var H som behövde hållas till i slutet (vid ryggövningarna) då ett annat barn behövde tas och då fick det förtur.

Jag var lite orolig att det var bortslösade pengar men ledaren är väldigt förstående och gör allt för att vi ska få ut så mycket som möjligt av passet.

• Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-06-04 17:45:55 följande:

Vi ska på bröllop i augusti och jag har verkligen längtat efter att få köpa nåt extra fint till Vilgot. Svärmor hade köpt denna och menade på att den blir ju perfekt till midsommar och bröllopet. Han får väl ha den till midsommar men  tycker inte det passar till bröllopet och tror dessutom att den blir för liten till bröllopet (den är i storlek 62 som han har nu, gissar på att han har storlek 68 i början av augusti).

Nån som har tips på fina festkläder till de små? (har sett lite som jag kan tänka mig men lite fler tips är aldrig fel)

Var köpte hon den? Vi ska också på bröllop i augusti och ska vara på en båt så den hade varit perfekt. Fast då i strl 74 med tanke på takten han växer
  • Trollunge85
    Mildamilda skrev 2015-06-09 16:36:06 följande:

Nån mer bebis som börjat dregla?

Min dreglar jättemycket och börjat kräkas mer.
  • Trollunge85
    Lavish skrev 2015-06-10 13:53:44 följande:

Idag gick jag förbi barn och föräldrar på väg till sommaravslutning på min morgonpromenad. Glada, finklädda föräldrar och mor och farföräldrar. Sura tonåringar i T-shirt och shorts. 

Det kommer vara vi och våra små innan vi vet ordet av.

Måste säga att tråden "85:a och mormor" inte gör underverk för min åldersnoja (är 85a)

Finns det en sån tråd? Oj! Stackars henne. Är också 85:a men känner mig inte alls gammal. Hade definitivt inte velat vara mormor/farmor nu. Kanske att jag velat ha första barnet lite tidigare än nu när jag är trettio men för några år sen hade jag ingen respektive och sen jag träffade honom så skaffade vi barn så snart vi båda ville (och kunde för det tog ju ett år innan vi lyckades) så H kom precis i rätt tid
  • Trollunge85
    Lilj3 skrev 2015-06-11 09:36:37 följande:

Hej på er. Har inte orkat vara så aktiv i tråden den senaste tiden pga jobbig period med V. Han sover nästan inget på dagarna och ligger och smågnäller hela tiden, är liksom inte nöjd med något. Vill inte ligga själv, blir arg när man plockar upp honom, bråkar vid bröstet osv. Gnället håller på att gnaga hål i huvudet på mig känns det som. Till råga på det har nätterna följt samma mönster. Tidigare kunde jag iaf trösta mig med att han sov bra på nätterna men så är inte fallet längre. Jag hoppas att det bara är nån fas han går igenom för det börjar verkligen kännas hopplöst.

Dessutom är jag less på att behöva vara den som fattar alla beslut och tar reda på saker här hemma, att alltid vara sur och hungrig, att alltid ha dåligt samvete för massa saker, att känna mig ensam... Ja listan kan göras hur lång som helst. Ursäkta för trist och gnälligt inlägg men jag behövde få ventilera hjärnan lite.

Förstår dig till fullo. Vi har en lugn tid just nu men det sista stycket passar så bra in på mig med. Vi hade ett gräl om just det igår. Eller det var nog mest jag som grälade för jag var så less på att agera projektledare hemma. Vad är grejen liksom? Han klarar av att ha ett jobb där man måste kommunicera och ta egna beslut men så fort han kommer hem så blir det totalstopp. Jaja jag fick ut en del frustration (men borde nog eg ätit istället för att få upp blodsockernivån) och sen hade vi en konstruktiv dialog som kommer förhoppningsvis leda till något bättre. Men han reser till London med jobbet nästa vecka så det känns hopplöst oavsett.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?