Kpax skrev 2015-05-18 23:51:18 följande:
Fan vad svårt det är att hitta bra information om träning efter graviditeten!! Jag har mammamage-appen, men det räcker inte.
Jag vill ha ett par olika övningar för ben, rumpa, och mage. Övningar som är säkra och effektiva.
Men det står så olika, och det känns väldigt luddigt. Mycket "boka gärna en PT-TID...".Jag vill bara ha snabba, enkla och säkra tips. Att ligga och dra in naveln känns så segt, jag vill göra något annat också. Har ingen aning om vem man kan lita på.
Den här länkar mitt mvc till:
www.mammaiform.se
Papperna som de delade ut från sjukgymnasten på familje-BB säger att man kan börja styrketräna så smått efter 6 veckor och innan dess är det mag- och bäckenbottenträning som gäller.
Jag har ju precis passerat 6 veckor så jag har inte börjat fundera på mer träning än. Jag vill gärna börja springa men det tyckte min bm att jag skulle avvakta med ytterligare några månader och istället satsa på att gå, använda mammamageappen och tipsen på länken som jag gav dig.
Jag måste verkligen komma igång med appen igen. Nu har det gått en vecka sen jag gjorde det sist även om jag kör lite knip och magindragning på frihand. Har haft svårt att ta tag i det. Vad är testet som man låser upp efter 10 gånger? Är det något som tar lång tid? Tror det är det som gjort att jag inte tagit tag i träningen. Har bara en gång kvar på nivå ett men vet inte hur tidskrävande själva testet är och vad det innebär.