Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-05-08 09:37:53 följande:

Min mage är deg deg deg, med en degkant som jäser över byxknappen. Nu kommer snart juni och med det studentfest och dop, då vill jag ha klänning. Men vart hittar man en klänning som:

1. Går bra att amma i

2. Inte visar degmagen

3. Inte gör att jag fortfarande ser gravid ut

Svår nöt att knäcka

Jag köpte en precis från boob för jag ville ha något som uppfyllde just de kraven (och för att jag ska på fest imorgon). De är dyra men samtidigt är det bra kvalitet. Har t.ex en som min syster haft under två amningspmgångar som fortfarande inte ser sliten ut och då har både hon och jag använt den mycket. (Vardagsklänning)
  • Trollunge85

Blir lite orolig när jag läser om era problem med troligt framfall. Jag har som en skavande känsla ibland när jag går. Skulle kunna vara det isf. Jag tycker att jag kan knipa men är lite dålig på det emellanåt. Har efterkontroll på onsdag och hoppas verkligen att jag inte bara får höra att det kan bli så och det är normalt och att det får man leva med.

Igår blev H fem veckor och han var på sin första stora fest. Känns som jag tillbringade mest tid med att sitta i ett hörn och amma men till slut lyckades jag söva honom så då satt han i min famn någon timme och sen i mannens famn ytterligare någon så efter middagen hade jag mer möjlighet att umgås med folk och även dansa lite. Kom väl hem vid ett-tiden vilket känns för min del.

Vägdag igår. 76 kg, så det blev 400 g mindre än förra veckan.

• Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2015-05-11 08:05:52 följande:

Någon mer än jag som fortfarande kissar en hel del på nätterna? A och C är ju ändå 8 veckor snart så det borde inte vara vätska sedan graviditeten tycker man. Tror någonstans att jag "vant" kroppen vid att kissa dygnet runt så nu när tjejerna äter på nätterna (två ggr) så behöver jag alltid kissa och det är rejäla mängder också. Skumt detta!

Jag gör det också men sen dricker jag mängder med vatten även under nätterna så jag antar att det beror på det.
  • Trollunge85

Började ha ont i halsen igår kväll och tyvärr är halsontet kvar även idag. Hade det inte varit för H så hade jag säkert kunnat sova bort det men det är inte lika lätt med en liten som behöver mig. Får se hur lång tid det tar att bli frisk. Mycket te med honung och betydligt längre tid i soffan och mindre tid till promenad är tanken idag.

• Trollunge85
    Vikkan333 skrev 2015-05-11 12:10:25 följande:

Tack för alla svar! Nu känns det lite bättre. :) jag vet ju att det är såhär men ibland tror man att alla mammor är superfixade och springer och lunchar på stan medan man själv är glad för en ansiktstvätt och tandborstning! :)

Haha.. Nej. Vissa dagar sover han på morgonen och jag är vaken och fixar så mycket jag kan andra dagar är han nöjd att sitta i babysittern. Många dagar hinner jag inte med något alls och väntar bara på att mannen ska komma hem så han kan ta den lille så jag kan få göra något för mig själv som dusch, toalett eller den där dammsugningen som jag tänkt på hela veckan att den borde genomföras (jag är inte så kräsen med aktiviteter) Men jag måste bli bättre på att släppa kraven på mig själv och huset men det är svårt. Jag vill iaf ha en ok standard som borstade tänder och städade badrum utifall någon skulle komma på spontanbesök
  • Trollunge85

Här har det varit en skitnatt. H har sovit uruselt och vaknat varje timme ungefär och däremellan har han sovit oroligt. Har försökt liggamma något pass men det gick inte alls. Vet inte om han blivit extra krasslig med tanke på att jag har ont i halsen eller vad det är. Jobbigt har det varit iaf och idag är mannen i Stockholm hela dagen med jobbet och kommer därmed hem sent. Men H och jag kanske kan lyckas somna i soffan nån timme så jag kommer lite ikapp med sömnen.

• Trollunge85
    Vikkan333 skrev 2015-05-12 10:12:36 följande:

Hoppas alla som haft en tuff natt för lite vila på dagen och en bättre natt inatt.

Här överraskade lillasyster med att sitta nöjd i babysittern imorse så jag hann duscha, tvätta håret, tvätta ansiktet och borsta tänder! :D

Jag blir inte så trevlig på hormoner så här blir det nog maken som får knippsa. Vi har ju tre barn nu så det borde ju vara klart, även om allt blir så definitivt.

Sen vill jag slå ett extra slag för appen mammamage. Jag har äntligen tagit mig till nivå två och det är lite roligare. Men framför allt tror jag på den och det är en sån kort tid att tom jag hinner göra övningarna (även om jag ibland får dela upp dem).

Har även hört att på mammaträningen här så rekommenderar de den.

Jag har omgång kvar och sen är jag äntligen på nivå 2. Skönt att den nivån är roligare. Tycker nivå 1 är ganska trist även om jag hoppas den hör nytta.
  • Trollunge85

Idag var det läkarundersökning av H. Han fick godkänt och han hade fortsatt att växa sen Valborg. 60 cm och 5540 g. Är jobbigare och jobbigare för mig att lyfta upp honom för amning eftersom jag måste ha koll på nacken som absolut inte är stabil än. Han är ju bara 5,5 veckor.

• Trollunge85

Alltså jag tyckte natten var bra fram till halv tre. Sen blev det kaos. H ville inte äta ordentligt utan hoppade bara runt efter ätit en liten stund. Inte ville han somna heller. Han somnade nästan på mig och nästan vid liggamning men sen ville jag flytta på honom så jag kunde sova vilket inte alls gick. Han var väl egentligen inte missnöjd utan bara jättevaken. Vid halv fem började han gnälla och åt igen och sov en stund på egen hand (han fick sova i makens sänghalva för maken var redan uppe så jag fick sträcka ut mig lite mer). Har ni också sådana vakenstunder mitt i natten när er bebis är pigg?

Nu måste jag försöka göra mig iordning för jag ska vara på efterkontroll halv elva och med alla avbrott och okänd tid amning så gäller det att sätta igång i tid. Har ju inte kommit upp ut sängen än..

• Trollunge85

Igår var jag på efterkontroll. Vi pratade igenom förlossningen och hur det kändes att var förälder. Vi diskuterade löst kring preventivmedel men eftersom vi inte riktigt vet hur vi vill göra så kör vi kondom till att börja med och sen får vi se. Först ska jag känna mig redo att ta upp sexlivet igen. Jag fick även en undersökning och mina bristningar hade läkt som de skulle och inget framfall i sikte. Mina skavkänslor hade troligen mer med att underlivet är känsligare nu. Jag är inte helt återställd men jag skulle avvakta iaf tre månader och om jag när det gått sex månader fortfarande hade problem så skulle jag få en ny undersökning men det viktiga var att inte stressa. Hon rekommenderade MammaMageappen så det är ju tur att jag redan använder den.

På kvällen var vi på restaurang för att fira min mamma och syster. Ammade på toaletten för jag klarade inte av det så det var tur att vi tog tårtan hemma hos min syster så jag kunde få ett bra rum att amma i i lugn och ro.

Natten har gått bra. Lyckades liggamma så jag tror att det var det som gjorde det. Eftersom jag inte flyttade på honom när han ammat klart och somnat så vaknade han aldrig så att man behövde börja om.så mer sömn både till honom och mig.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?