BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag var också nyduschad när jag vägde mig, men jag hade inte hunnit klä på mig och mitt blöta hår vägde nog inte så mycket ändå :)
Hittade ett album idag hos svärföräldrarna på sambon när han var nyfödd-någon månad. Alla har hela tiden sagt att Bosse är så himla lik mig, men alltså! Han är identisk sin pappa. På några bilder hade det lika gärna kunnat vara Bosse som min sambo. Kändes faktiskt väldigt kul att han är lik sambon.
Vem är erat (era) barn mest lik?
Sonen är och har hela tiden varit en klon av sin pappa. Varje gång någon har försökt, som de ofta gör, att övertala mig att han börjar bli mer lik mig och få mina drag m.m är det bara att kolla i gamla bilder av sambon för att se att han fortfarande är en klon. Han har ljusare hår än sin pappa, men annars är de nästan identiska. (Det kände jag mig lite bitter över, jag som burit och fött ungen och sen är det ändå bara en pappa-kopia)
Dottern är fortfarande mer lik sin pappa men hon har även blå ögon som mig, ännu ljusare hår och inte lika mycket av en klon av pappa åtminstone.
Jag har hört att små bebisar ofta är mer lika sina pappor för att väcka deras fadersinstinkter och övertyga dem om att det är deras barn. Men jag vet inte om det är sant, låter lite suspekt.
Blir så trött på mig själv! När Selina bara sover små 5 minuters-lurar på dagarna önskar jag inget hellre än att hon ska få sova ett ordentligt pass.. inte för min skull utan för hennes skull.
För två timmar sedan la jag ner henne sovande i vagnen, då hade hon redan sovit en kvart i bärselen. Hon sover än! Tror ni jag njuter och tycker att det är bra? Givetvis inte!
Istället håller jag på att flippa ur.. går till vagnen hela tiden. Hon är väl inte för varm? Hon har väl inget över ansiktet? Hon har väl inte bajsat? Hon ANDAS väl? Blir hispig och undrar om något är fel.. är hon sjuk?
Varför inte bara låta henne sova och inse att bebisar har sovdagar?
Jag tror H har det som kallas kvällsoro. Nu har det följt samma mönster i några dagar. Från ca 19 så är det mycket skrik och svårt att amma honom trots att han är hungrig och trött. Då är det bara rörelse som gäller fram till ungefär 21 då han äntligen somnar för att vakna efter en kort stund för att amma en längre stund och sen somna för natten. I fredags gick jag ut med vagnen vid sju och då somnade han men när jag kom hem vid åtta vaknade han och då var det samma sak fast till 22. Så jag försköt bara skriktiden. Hoppas det har med utvecklingssprång att göra så det snart lugnar ner sig.
Var på första föräldragruppen idag. Visade sig att inte så långt från mig så bor det en mamma med en son som är exakt en vecka yngre men heter samma sak som vår lilla pojke. Nog för att det är ett vanligt namn men att det skulle slumpa sig så? Hon var iaf jättetrevlig och vi hade sällskap tillbaka på den 2 km långa promenaden som det är till BVC.
I övrigt var det två till som bodde i vår lilla by och resten i huvudorten där BVC ligger. Tror jag kan få ut mycket av det här. Nästa träff var om två veckor. Tydligen resonerar de som så att det är viktigt att ha täta träffar i början så vi kan lära känna varandra och det tycker jag känns bra.
Invägning idag. Minus 1,2kg. Hurra!
Kan vara en tillfällighet, men kan också bero på att jag bytt frukostmackorna mot chiapudding och lyckats komma ut med vagnen minst en halvtimme varje dag. Ingen PW dock, kroppen pallar inte.