Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-12-25 20:11:35 följande:
    Jag tar Rennie, men min halsbränna är inte hard core än. Hur har ni det med bristningar, åderbråck, svullna fötter och vatten i kroppen?
    De bristningar jag har är från dotterns graviditet och är kring naveln, syns knappt som tyr är. Kanske får jag nya men inget att göra något åt

Inga åderbråck, använder stödstrumpor sedan två veckor tillbaka. Fick inga med dottern, får se hur det går denna gång.

Inga svullna fötter än men däremot har jag lagt på mig vätska rent generellt. Ser det i ansiktet och märket det i händerna. Jag har bara på mig min förlovningsring numera och inte min vigselring också.

Hur går det själv?
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-12-25 21:32:59 följande:
    Inget än så länge, men det är lite av en skräck. Bristningar och åderbråck alltså. Känns jäkligt jobbigt med saker man inte kan få bort, men det blir väl som det blir... Har hört att man kan få bristningar EFTER förlossningen också, så det gäller väl att inte ropa hej :P
    Haha, så var det för en kompis till mig. Hon fick sina bristningar efter förlossningen. Hon blev rätt så snopen kan jag säga
  • JhjärtaK

Och så har man åkt på förkylning nr 7345 den här hösten (känns det som iaf, i verkliga tal förkylning nr 4 kanske ). Seg slemhosta i kombination med rethosta, lovely! Blir hostan lika illa som vid luftrörskatarren tänker jag fasiken kräva cociliana för jag pallar inte att hosta så mycket igen. Min hals har inte läkt helt från förra omgången märker jag nu dessutom, bläh!

Hoppas hoppas att jag är bra till nyår! Och helst innan dess för vi tänkte åka till Ullared och inhandla lite smått och gott till bebisarna och jag kan inte delegera ut det på maken, då får vi inte köpt hälften av det vi behöver typ

Någon som har en bra inköpslista att dela med sig av inför vårt besök?

• JhjärtaK
    Nixe skrev 2014-12-26 20:24:30 följande:
    Inga bristningar på magen än men fick på brösten jättetidigt så det är väl bara en tidsfråga. Fick bristningarna där långt innan brösten ens växte ngt alls så i mitt fall kan man nog iaf konstatera att det är hormonellt för huden hade verkligen inte töjts det allra minsta :( kommer nog bli lite ledsen om hela magen blir zebra... Bebisen tycks ha hittat upp till mina revben idag lagom till när jag stod mitt i en svår provtagning, inte helt uppskattat måste jag säga (o man får säga så). Himla obehaglig känsla, som smärtsamma ilningar som om den tar spjärn mot revbenen mer än sparkar. Någon mer som plågas av detta? Känner mig lite hemsk, man ska ju vara så glad i alla rörelser och sparkar :(
    Klart man får känna så! Kan säga att jag tänker allt annat än rosenskimrande tankar om mina små när den ena misshandlar mina revben medan den andra kilar sig ner i bäckenet så att det ilar så in i bänken man måste ju inte tycka att allt är mysigt med en graviditet liksom
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2014-12-27 17:52:42 följande:
    Tack så mycket. Är väldigt nöjd ajälv med flodhästen. Det var min första gosedjur av denna modell men det var enklare att göra än vad jag trodde. Egentligen tog det inte så lång tid men jag la den lite åt sidan för lite andra projekt också så allt som allt nån månad. Men aktiv tid skulle jag säga mindre än än en vecka. Håller på med nr 2 just nu så får se hur lång tid den tar. Gör en ruta lite då och då. Jag har även mönster till lite andra djur bland annat en häst och en elefant som jag ska testa göra sen :)
    Superfina saker!

Var har du köpt pyjamasen? Ser rymlig och bra ut, mina pyjamaströjor börjar bli lite väl korta nu så det skulle vara skönt med något som faktiskt är anpassat för en gravidmage
  • JhjärtaK

Så fina magar! Här är min från idag, vecka 27. Undrar ärligt talat var detta kommer att sluta någonstans

• JhjärtaK

Nu har jag varit på Ullared och spenderat pengar på bebisarna (och på dottern, fixade hennes födelsedagspresenter redan nu då hon fyller ca en vecka innan tvillingarnas bf).

Mest nöjd är jag över att jag hittade en vattenkokare från Philips som värmer vattnet till 40 grader, vilket blir perfekt för att blanda ersättning med. Och den kostade 150 kr mindre än på billigaste nätsajten!

Här är vad vi köpte till bebisarna:

Termos, bra att ha på natt eller när man skall iväg att ha vatten i för ersättning

Skallra

Vita gallerfiltar x2

Haklappar i silikon x2

Stol på bord

Skötväska "XL", hatar vi den så är det ändå "bara" 250 kr i sjön

Badcape x2

Babyvakt från Philips, samma som vi har till dottern som verkligen är kanon!

Mugghållare till vagnen (japp, denna gången tänkte jag bli en lattemamma )

Skötbädd

Skötbäddsöverdrag x4

Barnvagnskrok (att hänga kassar etc i på vagnen)

Vällingdoserare från Gekås x2

Vällingdoserare från MAM x1

Speldosa i form av en mjukisgroda

Byxor m fot i stl 44, x2

Napp från Eska x2

Napp från MAM x2

Flaskställ

MAM anti kolikflaskor x4

MAM dinappar stl 2 x6

Byxor stl 50 x4

Omlottbodies stl 50 x2

Flaskborste

Babysockor x4 par

Och sen som sagt lite saker till dottern (bl.a två små bebisdockor som hon får som sina bebisar när tvillingarna kommer), några mammakläder till mig (dock väldigt besviken på utbudet, fanns typ inget nästan), några saker till maken och lite allmänt till hushållet.

• JhjärtaK
    Nixe skrev 2014-12-29 16:06:57 följande:

En fråga bara, vägs ni hos bm? Jag har nämligen inte vägt mig alls och verkar inte behöva göra det heller?

Ja min bm frågar om vikten varje gång. Dels vill de veta om man inte går upp i vikt men också om man går upp väldigt mycket på kort tid för det kan innebära början till havandeskapsförgiftning. Jag går varannan vecka hos min bm så det har blivit många viktmätningar för mig hittills
  • JhjärtaK
    tovemaja skrev 2014-12-30 00:47:48 följande:
    Jädrar vilken shopping! Jag som tyckte dagens Ikea-tur var intensiv! Blev bara frottéhanddukar till Plutt dock... Men såg en soltaklampa vi ska köps till barnkammaren, vi bara glömde den i kassan! Handlade nog ändå... Jösses va grejer!
    Haha, ja det gick på en hel del men hade vi köpt det någon annanstans så hade priset blivit helt galet!

Fyndade en Babybjörn babysitter på blocket i förrgår för 200 kr, har en sedan innan till dottern som hon uppskattade väldigt mycket så hoppas att de nya tjejerna känner samma sak

Sen så har jag fått rådet att ha i princip allt klart till bebisarna innan vecka 30 då jag då kommer att vara så stor att det blir svårare och svårare att orka med något.

Kände av shoppingturen inatt kan jag säga, ajajajaj i fogarna!
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-12-30 05:04:04 följande:
    Ja, jag har ingen aning om hur det brukar vara, men det verkar ju rimligt att vikten ökar snabbare mot slutet, bebisen ska väga mer, man samlar på sig mer vätska osv. Puh, hoppas man är en sån där lycklig rackare som tappar massor efter förlossningen! :D Men det är klart, jag ser ju på höfter, rumpa och lår att det är fettvikt också, och sånt rasar väl inte av.
    Det du går upp på slutet brukar generellt vara en jäkla massa vätska och den försvinner på några veckor generellt. Jag gick upp 21 kg med dottern och allt var borta efter två månader och då var det såklart en kombo av vatten, fett mm. Så det behöver inte ta tid eller vara jobbigt att gå ner de där kilona

Jag går in i vecka 28 imorgon och tänkte ställa mig på vågen nu, gaaah! Misstänker att den kommer att stå på 85 kg eller mer (vägde 71-72 kg till mina 174 cm innan graviditeten).
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?