Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-04-08 19:08:01 följande:

Ni som ger ersättning - hur mycket och hur ofta ger ni?? Känns som att Tage är hungrig hela tiden och vi ger ändå mer mat än vad som står på paketet.

Nu gör vi 135 ml och han äter var 3-4 timme. Fram till igår lämnade han allt mellan 10-40 ml vid varje mål. Men nu slukar han allt nästan varje mål och då är han ändå inte nöjd och mätt alla gånger. Känns som att vi övergöder ungen...

Vi ger Elton 180? (Blandar med 150 vatten) ca var 3-4:e timme. Ibland går det 5 timmar nattetid.
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-04-08 21:16:56 följande:
    Ok, då behöver jag inte vara jätteorolig när Tage inte nöjer sig på 135 längre.
    Men har 1månads besök på BVC i morgon så kanske får bassning för viktuppgång jag också ;) mina 2 andra barn fick oxå äta så mycket dom ville när det va dax för mat, sen så är jag hårdare på att försöka låta det gå gärna 3 timmar, men har han inte ätit upp sin flaska gången innan så kan jag gå med på 2,5 timme ;)
  • Misty W
    Cymi skrev 2015-04-09 05:50:26 följande:

Värsta jävla natten. Ge mindre mat, jo tjena! Gav 100 istället för 135, hon har vaknat var 90e minut istället för varannan -var tredje timme och har inte velat somna om snabbt. Nu har jag en grinig och kinkig unge som är sur fast hon nyss fick mat -igen- och jag är skitsur som inte fått sova nåt i princip. Nu ska jag testa ge 135 ml max var tredje timme, är hon fortfarande fröken dryg och skitjobbig så skiter jag i den där jävla viktkurvan

Skit i sköterskan! Du är mamman och du vet vad som funkar! Kör på det! Blir ju bara ohållbart med en hungrig, skrikig bebis och trötta, irriterade föräldrar..
  • Misty W

Hej tjejer!

Hur har ni det? Hur går det?

Har alla barn kommit nu?

Här rullar det väl på... Ska idag försöka mig på att komma till gymmet. Har blivit ett hjärnspöke så inte vågat mig dit ;) har däremot promenerat nästan varje dag.

Hur gör ni med träning och mat?

Jag vägde tunt 96 när Elton kom & hade väl gått ner 10kg efter några veckor. Men nu tror jag att jag måste lägga i en högre växel så att kroppen återhämtar sig ;) vill i första hand ner under alla 10 tal, så 80,70 & sen är mitt mål i första hand 65kg, men sen får vi se :)

Har ni lagt ut efter bilder på magen?

• Misty W
    snö 81 skrev 2015-04-20 14:40:46 följande:
    Jag har dessvärre bara möjlighet att promenera just nu, men jag hoppas få tid/möjlighet att gå på gym lite längre fram. Mitt närmaste mål är att komma under 70 kg - har 400 g kvar till det :) Sen hoppas jag komma under 60-strecket också. Vägde 63 innan jag blev gravid och 64 vid inskrivning, men min "normalvikt" är 57-58 kg, vilket jag hoppas kunna nå igen.

Inga efter-mage-bild har levererats vad jag vet, men däremot en viktutmaning :)
    Va ni är duktiga!

Gymmet är min stora skräck så i ren ångest tröck jag i mig en förpackning kakor med choklad bitar i. Men får se hur trött jag är ikväll ;)

Får man vara med i vikt utmaningen fast man är lite efter?
  • Misty W
    tovemaja skrev 2015-04-20 15:02:34 följande:

Och viktutmaningen då? Jag ska ju väga mig onsdagar men tog en tjuvtitt idag... Ser bra ut! Har 100g kvar till veckans mål och spräcker då ett "tiotal", nämligen 80! Stort mål! Idag har jag visserligen fikat men set var på mackor... Sedan har jag även ätit en isglass men är ändå nöjd! Tagit korta vändan (3km) men sparar den långa till kvällen tänkte jag...

Hoppas förkylningar m.m går över snart snö!och Misty: fasen va hurtigt med gym! Jag vågar inget sådant innan efterkontrollen i mitten på nästa vecka...

Min tanke är att köra snälla övningar som inte har med magen att göra. Livrädd att snittet ska spricka (vilket det inte kommer göra men är väl nån dum ursäkt jag skaffat)

Om jag inte kommer iväg ikväll så ska jag iallafall ha gjort 2 styrkepass innan denna veckan är slut. Längtar dock tills jag kan gå på roliga gruppklasser & framförallt ut å springa!
  • Misty W
    Mimipig skrev 2015-04-20 22:43:36 följande:

Jag var rätt optimistisk när jag vägde mig nu, en vecka efter dagliga promenader. Trodde på mirakel. Men: Hade gått UPP 0,7 kg. Skit också! Det är nog tyvärr inte muskler utan godisrelaterat.

Exakt min tanke!!! Promenerat ordentligt i 1 vecka och bara lite glass på fredagen, lite choklad på lördag & nu vägde jag 85,8kg (84.3 för typ 2 veckor sen)

Bitter!!!!
  • Misty W

Då hoppar jag på utmaningen ;)

Väger mig tisdagar & vägde imorse 85,8kg

Målvikt är under 65kg.

Delmål: under 80kg

Delmål2: under 75kg

Delmål3: under 70kg

Osv

• Misty W

Ser ut att rulla på här, jag har nog tyngst bebis med sina 5890g & 58,5cm (6 veckor på tisdag) haha

Min stora son va också stor, vägde 5085g 52cm när han föddes och är idag lika stor som som 9åriga syster (han är 6år) ser ut som jag knallar runt med tvillingar, vilket jag alltid velat ha ;)

Igår va lilleman hos mormor mellan 9:30-16 pga begravning för en kär vän som inte blev mer än 31år. Hade gått kanon men oj va bebis sjuk jag va när jag kom hem vid 18. Då hade mannen i huset övat på att vara ensam med 3 barn i 2 timmar, trodde jag. Men våra 2 stora hade dragit till kompisar efter dagis & skola & kom hem när jag kom. Hoppas att det går bra ikväll ändå.

Jag börjar jobba lite från och med ikväll. Inbokad även imorgon kväll & sen lite nätter. Bara på helger. Men den som avgör hur vida jag ska jobba & när är lille Elton & hans pappa. Vi har mål att nå, men inte på bekostnad av bråkiga mammor & pappor eller ledsna barn.

Ser att många av er har nån app för mamma träning. Vad heter den & är den bra?

• Misty W

Jag är undersköterska på ett sjukhem för dementa.

Varför jag jobbar är dels för att det inte fanns kurser att söka (behöver rutiner för vuxna) men sen för att vi vill fixa köket, resa & spara på dagar. Så när sambon är ledig kan jag ta kvälls/nattpass å spara dagar, men leva hyfsat ok.

Vi kommer nog inte dela på föräldraledigheten. Inte gjort tidigare heller, utan han får va ledig när han känner för det och så brukar han senare ta ut & förlänga deras ledighet under sommar eller jul.

• Misty W

Oj va olika alla våra små är..

Elton vägde 5890g & va 58.5cm förra veckan

Men vi kör fortfarande på libro 1 & har idag använt sitt första plagg i strl 62.

Angående mjölk i brösten efter tabletten så tror jag inte jag har det. Har ju inte direkt ansträngt mig för att trycka ut något, men tror inte nått finns.

• Misty W

Hej alla glada mars morsor!

nu va det längesen jag hade vägarna förbi er.

Harintehunnit läsa igenom något utan såg här på sista sidan att några väntar tillökning. Stort grattis tills! Själv önskar jag att jag skulle få en 4:e liten men vet inte om min man går med på det :) känns som att jag får vara glad att vi fick en liten sladd iallafall. MenDet skulle vara mysigt och kul med 2 små som kan hänga ihop eftersom våra stora är födda 2006 &2009.

Hoppas ni alla mår bra och att även era små vildingar gör det :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?