Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-02 09:34:18 följande:

Samma ångest här med. Nu är det sista dagarna (19 dagar till bf) med bara ett barn. Och våran lilla flicka ( hon blir 1.9 i veckan) hon kommer inte vara våran lilla längre, utan kommer bli stor fast hon är så liten.

Jag har även ångest hur jag ska orka och hur det ska funka. Dottern vill alltid bli buren ner för trappan på morgonen, ska jag ha två barn i famnen ner för trappan? När dottern vaknar på nätterna ska jag springa mellan barnen då? Kommer dottern att bli ledsen för att hon inte får all uppmärksamhet? Men framförallt hur ska jag orka att aldrig få sova???

Jag förstår hur du tänker. Jag har 2år & 9månader mellan mina stora barn så hon va ju inbiten "dagis unge" som ändå va granska självständig. Men första tiden sover dom små mycket och du kan då passa på att hänga med stora syster.

Min dotter blir 9år i juli och hon är i förpuberteten så det sjunger om det. Hon är väldigt känslosam och "missunderstood" om du frågar henne. Så henne är jag rädd för att hon ska känna sig bortglömd. Henne kan du sitta med i soffan och så ber du henne gå och plocka ihop gympa kläder inför morgon dagen och det blir fullt kaos, skrik och tjafs. Så ibland känner man sig bara elak och dum mot henne eftersom hon reagerar galet när man ber henne göra vissa saker.

Sonen som blir 6år nu i april är speciell på sitt sätt med sina rutiner och förberedelser. Även om vi alla hittat ett sätt att få vardagen att funka superbra så är jag där mest orolig att vi inte ska "hinna" ta den tid vi behöver på morgonen innan dagis & snart över förskoleklass.

Men det är väl bara en mammas kärlek och massa Prego hormoner som över analyserar och krånglar till allt. Men det sägs ju att det är fullt normalt att tvivla på sig själv som mamma inför både första barnet och inför syskon.

Vi är helt enkelt fantastiska människor allihop :) <3
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-03-02 11:41:37 följande:
    Min dotter är 5 år och 2 månader och verkar vara i en fas där hon slits mellan att vara liten bebis och samtidigt stortjej! Börjar känna mig orolig över hur hon ska tackla att det kommer en bebis i familjen. Hon är ju extremt mammig och i perioder väldigt svartsjuk på mig och min man (som inte är hennes pappa) och hur ska hon då reagera på ett bebis som är min och makens...?!?
    Kommer säkert bli svårt! Men gillar hon din man annars så kommer hon säkert att använda honom som knä eller häng. Eller så får din man ta bebisen :) nä det ordnar sig nog, som jag skrev så är vi ju fantastiska människor & vi kommer göra absolut allt som står i vår makt för våra barn!
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-02 15:18:11 följande:

Tack hörrni!

Han har tagit Citodon, och tyckte det hjälpte lite bättre, men kommer han inte iväg till läkaren imorgon ringer jag ambulans som får hämta honom. Det är ju helt sjukt att de inte verkar ta honom på allvar trots att han säger att han inte kan gå (vilket han iofs lyckats med efter samtalen).

Han gjorde illa sig när han körde marklyft för typ en månad sedan. Det gjorde inte jätteont från början, så jag antar att det kanske är någon inflammation? Han har varit hemma från jobbet sen i tisdags förra veckan, och det är han aldrig annars. Och nu imorse blev det som sagt mycket mycket sämre. Han kan kissa och är inte avdomnad i benen, det frågade faktiskt den senaste läkaren han pratade med.

I värsta fall kan både min mamma och mina svärföräldrar köra mig till förlossningen, men jag vill såklart att det ska vara jag och min sambo som är där. Hoppas de får ordning på honom, idag har vi 3 dagar till bf :)

Min brorsa har haft typ samma. Han körde tungt ena veckan och veckan efter så skulle han bara köra lätta marklyft och då tror han och kiropraktorn att han slarvade pyttelite med tekniken vilket ledde till att han fått en tuff inflammation i nån muskel i korsryggen.

Han va sjukskriven och orörlig i nästan 2 veckor innan han kom till läkaren första gången. Sen så fick han medicinering och sjukgymnastik.

Sånt är inte roligt!
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-02 16:17:46 följande:

Ja det låter ju lite lika! Hur lång tid tog det innan han blev bra med medicinen?

Han har tyvärr återfall hela tiden :/ så vet inte när han kommer bli helt bra. Men tror han käkade minst 3 dagar innan han kunder röra sig normalt iallafall..
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-02 16:44:02 följande:

Okej, hoppas på tre dagar här också då, så att han i alla fall kan gå. :)

Jag håller alla tummar & tår att han blir hyfsat ok iallafall så du kan få lite lugn innan liten kommer!
  • Misty W
    Trollunge85 skrev 2015-03-02 17:01:09 följande:

Jag låg på 10-12 kg ganska konstant ett tag (12 var där efter jul, sänktes till 10 igen när jag åt normalt igen) men nu ökar jag omkring 1 kg i veckan. Senast jag vägde mig låg jag på 17 kg plus. Har svullnat upp så jag tror det är mest det som gör att jag lägger på. Läste någonstans att det var fullt normalt att gå upp ett halvt till ett kilo i veckan i slutet men hoppas verkligen att det stannar av och att jag inte får mer vätska i kroppen. Förstår inte var det ska få plats. Har 3 veckor kvar till BF och vill gärna slippa se ut som en ballong i slutet

Själv gick jag upp 20kg fram till vecka 32 kanske, sen stod jag still i en månad och nu sist hade jaga åtta upp1 kg.

Så har alla mina graviditeter varit. Går upp mellan 5-7kg från + till inskrivning (typ som om min kropps ungrare år ort den känner att jag är gravid) sen rullar det på till 7månaden och då är det Max 3kg upp till förlossning.
  • Misty W
    Trollunge85 skrev 2015-03-02 17:23:23 följande:

Så olika det kan vara. Kan på ett sätt föredra min viktuppgång eftersom jag inte behöver bära på allt lika länge men samtidigt kanske kroppen klarar av viktuppgången bättre om den kommer i början och hinner vänja sig och bygga muskler innan alla andra komplikationer kommer. Svårt att veta när man ofta inte kan testa på båda varianterna Har det varit jobbigt för dig att ha det mesta av viktuppgången tidigt?

Med först och med denna har det gått ganska bra, får jätte mage oavsätt om jag gick upp 16kg (med första) eller närmare 30kg som jag gick upp med andra. Fast med andra barnet va det inte så kul att gå upp i början. Kanske för att den gången blev inte bara magen jätte stor utan hela jag va en stor fett klump.
  • Misty W
    tovemaja skrev 2015-03-02 18:56:33 följande:

Tänkte uppdatera er snabbt från mobilen. Roat mig att läsa ikapp under sista amningen. Vår grabb föddes ju i fredags...

Allt startade egentligen förra måndagen med att en rejäl del av slemproppen gick ihop med lite färskt blod. På tisdagen fick jag mer sammandragningar när jag låg still, men de gjorde inte ont.. onsdag började de komma regelbundet men ganska långt emellan... Och de riktigt jobbiga startade natten till torsdag då det inte gick att sova alla. Torsdagen kämpade vi på hemma, maken var otrolig! Varje gång en värk kom studsade jag ner på alla fyra av någon anledning:) han hade exakta order från mig vad som skulle göras, tryck, massage, andning osv. Trodde aldrig att jag kunde ge så exakta order! De höll sig runt 8 min emellan och på förlossningen tyckte de inte vi skulle in så jag kämpade mig igenom en natt till men beordrade maken i säng eftersom han skulle behöva vara alert nästkommande dag.

Stod inte ut mer hemma på fredagen så vi åkte in för att i alla fall få något att sova på. Men till min lättnad var jag öppen 3 vid undersökning och vi bestämde oss för att köra på efter att fått slumra 2 timmar för att samla kraft.

Sedan fick allt fort och jag skriver inte allt här ifall folk vill slippa detaljer... Men de tog hål runt kl 13, satte in dropp 13.30. 14.30 var jag öppen 4cm och började med lustgas. Sedan är allt rörigt men mellan 14.30 och 18 öppnas jag till 10cm och har fått Eda. Duschar och känner att jag måste trycka på direkt jag duschat klart.. Ett enormt tryck ner kommer men jag "får" inte krysta enligt BM eftersom huvudet inte sjunkit ner tillräckligt. Detta är jobbigaste perioden. Att ta dessa värkar men inte få trycka.. Äntligen(runt 19?) får jag klartecken och börjar krysta. 19.51 föddes han och vi stannade på BB två nätter. Kom hem igår, söndags, och det är så skönt att ha kommit hem!

Han sover nästan konstant nu och vi vänjer oss långsamt vid att vara 3! Jag läker bra men har haft en vidrig, vidrig huvudvärk i 3 dagar från all anspänning, den däckar mig!

Va kul att du orkar dela med dig till oss. Ger oss lite mer att längta efter och gör allt lite mer verkligt ;)

Synd på huvudverken, hoppas att den försvinner snart!
  • Misty W
    KellyJones skrev 2015-03-02 21:06:54 följande:

Hej! Hoppar in här från februaritråden. Var beräknad med vårt tredje barn den 26 feb och går nu här och väntar! Har två pojkar sen innan, födda 07 och 09 och vad vi väntar nu blir en överraskning. Känns skönt att hänga här i väntan på bebisen!

Välkommen hit! Synd att du gått över tiden. Är ju så tråkigt att behöva sitta å vänta på någon så efterlängtad!

Extra spännande eftersom ni inte vet om det är en grabb eller en tjej.

Jag har aldrig lyckats hålla mig från att kolla kön så vi väntar en grabb (dotter 06, son 09) som ska anlända med snitt den 10/3 är det tänkt!

Har du fått något datum för igångsättning?
  • Misty W

Jag vaknade med sämsta jävla humöret idag!!! Jag vill bara krypa ner under nån jävla sten & inte komma fram förns grabben är ute. Idag måste jag dessutom åka & storhandla så att vi har mat å allt fram tills jag läggs in. När jag kommer hem får jag väl be sambon eller mina päron att dra en repa & fylla på kylen med det viktigaste. Har pulver & tetror till lilleman så det är till oss lite större. Mamma & pappa har ju barnen medans vi är inne så det hjälper dom nog gärna till med ;)

Ska ta och kolla om svärmor kan ta barnen ikväll så slipper jag dra runt på dom i affären, räcker med en tok grinig sambo som tycker att jag är som ett ouppfostrat barn i affären ;) gnäller alltid om att jag bara springer iväg eller att jag går i trans ;) fast dom 2 ggr han nu behövt offra sig så har det gått ganska ok, och snart kan jag fixa storhandlandet själv igen :) tänk va lätt road man kan vara :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?