Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-21 10:03:49 följande:

Ni som har packat bebisens BB-väska - hur många ombyten har ni med till bebis?

Jag har packat mer än förra gången eftersom vi inte använde landstingets kläder mer än första timmarna. Sen blev det kissläckage och då var det aldrig tal om att få låna nya kläder?! Men det känns som att jag utvärderar innehållet typ varannan dag och undrar om det blir lagom :) Vet ju inte hur länge jag blir kvar heller, men minst ett dygn iaf. Beror på om dom hinner ge mig antibiotika eller inte (pga GBS tidigare i höst).

Gissar att det är lite "nervositet" inför förlossning som gör att jag går och pillar i sakerna hela tiden för det är ju ändå 28 dagar kvar ännu ;)

Jag har packat ner 6st pyjamasar. 3par strumpor (1 par till händerna) och sen kläder som han åker hem i...
  • Misty W
    septemberbarn08 skrev 2015-02-21 14:13:39 följande:

Vi tänker nog lika märker jag! Jag har också planerat att packa mest pyjamas och nåt sockpar (ett par till händerna) och sen "vanliga" kläder plus ytterkläder till hemfärd.

Har en superfin fodrad overall från Lindberg som jag först tänkte ha vid hemfärd men inser att det blir för varmt med den plus fleecefodrad babywrap i stolen så det blir nog en tunnare fleeceoverall just under bilresan.

Herregud, tredje barnet och jag är så sjukt osäker på hur jag ska klä bebis! Har en tendens att klä på för mycket bara för att jag själv är en fryslort jämt;)

Visst är det sjukt att man med 3:e barnet är nojjigare och osäker på allt. Med 1:a så tänkte jag inte mer än 1 gång när det kom till henne, det rullade på för att man visste inget annat än att göra det absolut bästa man kunde.

Känner mig mer och mer som en förstagångs mamma.
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-02-21 15:28:50 följande:

Hm, nu blir jag villrådig :)

Jag har bara packat en pyjamas, eller sovpåse, och resten är vanliga kläder. Ska nog göra så att jag ska bestämma vilka kläder hen ska åka hem i och kanske byta ut de andra kläderna mot nån mer pyjamas ( som vi inte har än...)

Jag kände bara att dom andra två gångerna så låg jag kvar 3 dagar och då va det enklast med pyjamas. Man har ändå ingen på besök. Det konstiga är att jag tidigare gånger typ levt i mjukisar och t-shirt eller deras sjukhuströja, men ändå har jag packat ner 4st ombyten till mig haha, jag tror jag får ge upp och bara låta allt bli som det blir :)
  • Misty W
    laila88 skrev 2015-02-21 15:59:50 följande:

Här är en till, fast det är andra barnet för mig. Med sonen körde jag bara på och tvivlade aldrig på mig själv.

Nu känner jag lite panik att jag snart ska komma hem med en bebis som jag ska ta hand om! Sonen är ju självgående och varit så lugn och lättsam att det har varit det lättaste att vara hans mamma.

Kommer säkert gå bra, men paniken finns där inne. haha.

Allt omger ju bli kanon. Vi måste nog bara koppla av, lyssna mer på hårat omdöme och midre på alla "proffs" runt om ;)
  • Misty W
    Mildamilda skrev 2015-02-21 19:38:13 följande:

Vad har ni köpt för storlek på kläder till bebis? Blev så irriterad idag när alla bebiskläder jag ville köpa bara fanns i 44 eller 56, och inte 50. Har bara köpt en body, en byxa och en pyjamas. Vi har kvar kläder från min son men det är ju roligt att köpa lite nytt också. Kände mig jättekräsen ibutikerna...

Jag personligen får stora barn, så jag harnågra plagg i 50 & dom flesta i 56. Tänkte att jag kan vika upp ärmar & byxben om det skulle va jättestort.

Men jag förstår dig. Man vill ju köpa nytt också.
  • Misty W

God morgon!

Min halsbränna är också hemsk av och till under dagen. Ibland måste jag köpa två Novalucol efter varann för att det ska ge något.

Jag tycker att graviditeten nu har nått någon ny nivå. Jag tycker att min mage känns hård och omysig. Tycker att babyn har fått nån ny/förändrat rörelsemönster. Nästan som det flyttat in en helt annan unge sista dagarna.

Fårö öl se vad som händer. Nu är det iallafall dax att dra iväg på dotterns innebandy turnering. Skönt att den spelas max 5min här ifrån så då kan jag gå ditt och bara kolla år matcherna (sonen som snart är 6år vägrar följa med så han får sitta hemma med min telefon och ringa om det är något dom 30min matchen pågår) medans pappan får hänga i hallen ;)

• Misty W
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

Grattis!!! Och välkommen Valter! Hoppas att ni får det super mysigt på BB!
  • Misty W
    Lavish skrev 2015-02-22 22:33:05 följande:

Jaha, det blev ju ingen bebis denna vecka som jag hoppats, får satsa på nästa då.

Jag har också oroat mig jättemycket för hur/när det ska dra igång. Förra förlossningen tyckte jag var fruktansvärd och nu är jag livrädd för att föda. Det jag oroar mig konkret för är hur vi ska göra med sonen (snart fyra) när det drar igång.

Han ska förstås till barnvakt, mormor och morfar, detta är ordnat sedan länge. Men jag är rädd för att jag kommer att vara ensam med honom när det drar igång, och att jag kommer bryta ihop i panik ganska omgående . Vill absolut inte att han ska behöva se att jag blir rädd, får ont och så vidare. Särskilt som förra förlossningen tog så lång tid och vi antagligen måste stanna länge på BB så att det kommer dröja minst några dagar innan vi ses igen och då är jag rädd att han kommer bli jätteorolig om jag ger honom skäl till det. 

Funderar också på hur man skulle göra om det drar igång sent på kvällen eller på natten när han ligger och sover, om man ska försöka härda ut hemma till morgonen för att inte behöva väcka honom och köra iväg honom till barnvakt mitt i natten eller om det är för riskabelt (och om jag ens klarar det mentalt). 

Men om det drar igång på natten kanske dina föräldrar kan komma till er så slipper ni väcka sonen. Är väl bra om ni pratar med han om att "bebisen kanske vill komma ut på natten och då kommer mormor och morfar att vara här när du vaknar, men ni kan ringa till mamma & pappa om det skulle vara något."
  • Misty W
    tovemaja skrev 2015-02-23 08:43:13 följande:

Och just som jag skrev det ovan kom en stor stor bit av slemproppen ihop med färskt blod... Hoppas fortfarande att det avvaktar ytterligare 2-3 dagar!

Hoppas det kommer igång när du känner dig redo då ;) spänningen stiger i tråden nu! Det har kommit 2 bebisar i tråden hittills va?
  • Misty W
    septemberbarn08 skrev 2015-02-23 09:19:56 följande:

Urk! Vaken inatt med illamående och idag är mina tarmar allt annat än nöjda! Straffet för att jag åt lite "vanlig" mat till lunch igår:(

Förlåt för gnället, men det börjar bli ganska tjatigt med fil eller yoghurt till frukost, lunch och middag nu, VARJE dag! Jag vill bara äta, varm mat, RIKTIG mat, vad som helst som ger mig energi inför förlossningen och tiden efteråt!:(

Och så lite dåligt samvete på det för att jag håller barnen hemma.. det lät inte så glatt när jag ringde tidigare och sa att sonen blir ledig hela veckan. Liksom, tack men nej tack, jag riskerar inte att dra hem någon magsjuka nu!

Men dom brukar väl vara överlyckliga när dom slipper ha många barn på dagarna ;)

Tycker även att dom borde ha överseende med att du är gravid och den lilla är ju "leverans klar"
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?