Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-03 09:30:50 följande:
    Jag blev på sämst humör för en stund sedan när hantverkarna kom hit. Mattan som först skulle läggas in förra veckan hade dom ju inte beställt så den skulle läggas in idag, men idag fick jag veta att den skulle skickas från Holland så den kommer inte förrän nästa vecka. Jag tror fan jag blir galen!!!
    Åh nej! Är dom helt tappade?! Gå gem till en gravid och inte göra sitt jobb!

Hoppas du sågar dom vid fotknölarna!

Nu är man ju inte rolig om folk gör fel.
  • Misty W

Hur känns det när vattnet går naturligt? Har eran vatten gått på nått konstigt stället, typ på bussen eller så?

Det slog mig nämligen att detta ÄR min sista graviditet och mitt vatten har aldrig gått.

Med dottern tog dom hål på hinnorna under min igångsättning och med sonen så va det snitt & nu ska jag ju också snittas. Jag vill testa att vattnet går ju! Jag är kanske sjuk, men skulle önska att vattnet gick, struntar i om det är på golvet på dagis, i affären, hos svärmor eller vart som bara jag får testa, MEN det får inte sätta igång för jag måste hinna in och dom måste snitta mig ;)

• Misty W
    snö 81 skrev 2015-03-03 11:30:39 följande:

Jag drömmer också om vattenavgång :) Det skulle vara så häftigt att vara med om, oavsett om det är på lämpligt ställe eller inte. Med dottern blev jag igångsatt och vattnet var slut så inget kom ut när dom tog hål på hinnorna.

Jag hade inte heller mycket vatten när dom drog igång mig med dottern. Och sen så låg jag ju ner så det rann ju bara ut på deras handdukar dom torka med :/

Vi får hålla tummarna för att vi får ge vattenskador på något :)
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-03-03 12:35:16 följande:

Hemkommen från bm, nu är det lite skräckblandad förtjusning. Jag hade okej blodtryck, ingen protein men jag har gått upp 2 kilo sen i fredags. Så bm rådgjorde med en gammal bm. De kom fram till att eftersom jag är omföderska och gått 37+ 2 fick jag göra en hinnsvepning om jag ville. Självklart tog jag chansen!!! det var inte skönt och magen svarade med en rejäl värk. Tappen har bara lite kvar och jag är öppen 2 cm och fixerad. Nu är jag ordinerad vila och absolut inte stressa så det ska dra igång.

Då hoppas vi att det drar igång då ;) med dottern så gjorde bm det på överburenhets kontrollen och sen på natten blev jag inlagd. Fast jag fick morfin som stoppades mkt och dom fick dra igång det med dropp på fm dagen efter ;)

Så avis! Jag gissar på bebis på torsdag!
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-03-03 12:49:01 följande:
    Nu sitter jag i soffan och väntar på första bästa tecken. Som att jag kan slappna av och vila nu. Dottern är lite krasslig än men det skulle passa väldigt bra om det drog igång nu eftersom farmor jobbar inom skolan och har sportlov nu så dottern är där idag.
    Då hoppas jag ännu mer att det drar igång så att lilltjejen och farmor kan roa sig medans du & pappan hänger på förlossningen & bb ;)
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-03-03 14:18:25 följande:
    Farmor håller tummarna att det drar igång och vi är hemma med bebis innan helgen då hon bokat en weekend i storstan i helgen. Annars finns det faktiskt en farfar som får ta dottern.

Det har kommit några riktigt rejäla värkar nu. Den värsta tog i från svanken och ända upp till öronen, samtidigt som hela magen stelnade.
    Woho! Spännande som bara den! Jag kommer sitta klistrad här nu ;)
  • Misty W
    LillLouise84 skrev 2015-03-03 16:02:41 följande:

Är det tillåtet att strypa sin make när man är höggravid och har förvärkar? Han kommer hem och beklagar sig hur dåligt han mår för han är förkyld. Den klassiska "kvinnor snackar om att föda barn, men tänk om de visste hur det är när en kille är riktigt sjuk".

Jag hade några hemska värkar och tog två Alvedon, men då avtog det mesta. Men känslan av att ha huvudet mellan benen känns nu. Och när värkarna kommer mår jag tvärt illa. Hoppas att det drar igång på riktigt, för nu är det en seg väntan.

Man får verkligen strypa en förkyld man! Speciellt när man ska föda barn inom dom närmsta dagarna om det drar ut!

Haha!
  • Misty W

God morgon vänner!

Inatt drömde jag att mitt vatten gick. Först en gång, vaknade & kissade, gick tillbaka till sängen och somna om och då fortsatte drömmen och mer vatten gick. Så nu känns det som om jag vet hur det känns. Blev stora vattenpölar på golvet!

Så jag tänkte att jag drömde om er som har börjat komma igång och att erat vatten kanske hick inatt. Men verkar inte vara så ;)

Där emot då verkar min kropp vara lite skev för jag drack lite vatten efter frukost & fick. Springa in på toa & spy, det sjuka va att det bara va vatten som kom. Frukosten fick tydligen stanna kvar. Och nu mår jag inte illa heller.. Konstiga gravid grejer!

• Misty W
    Lavish skrev 2015-03-04 09:48:10 följande:

Nu verkar det vara på gång här iaf. Haft ganska regelbundna värkar sen 5.30 imorse.

Trots allt mitt gnäll måste jag ändå säga att det startade med exemplarisk timing (bortsett från att jag fått vänta alldeles för länge då). Hann sova okej innan och hann göra bedömningen att det nog var på gång så att sambon kunde ta morgonen med lillen och skicka ner honom till förskolan med övernattningspåsen klar så att mormor bara kan plocka upp barn och grejer där. Så nu är det iaf ingen annan stress än att jag har jävligt ont med jämna mellanrum. 

Ska väl ringa förlossningen om en liten stund. Jag har ju gått hos anima (samma som aurora) så har fått löfte att jag ska få komma in när jag själv känner att jag behöver det. Förra gången blev ju väldigt utdragen och hittills är det ju liknande, värkarna kommer med ca 7 min mellanrum, vilket ledde till att jag inte fick komma in på väldigt länge förra gången. Än så länge klarar jag mig hemma men hoppas att dom kommer lyssna och släppa in mig när jag vill det. (Och hoppas verkligen inte värkarbetet stannar av, men är ju två dar över tiden redan så det borde väl inte hända) 

Kämpa på nu! Hoppas verkligen att dom lyssnar och ger dig tryggheten. Hoppas att det går fort och bra när du väl kommer in. Stor kram!
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-04 10:54:16 följande:

BF -1 idag.

Var hos barnmorskan nu på morgonen, och jag hade lite protein i urinen, men blodtrycket var bra. Fick nytt besök inbokat på måndag, och då får jag hinnsvepning! Hoppas såklart att jag fött då, men känns som en bra back up!

Inga känningar direkt, en tyngd långt ner, och lite sammandragningar ibland. Nervhugg då och då, men inga värkar och sällan mensvärk. Känns alltså inte som att något är på gång idag heller.

Vet inte om jag sa det, men sambon fick starka inflammationshämmande och morfin igår, och idag ska han till kiropraktorn, så jag hoppas han är fit for fight om några dagar.

Håller tummarna för att behandlingen biter på din sambo fortast möjliga. Du borde ju få bli ordentligt uppassad och bortskämd nu innan och efter babyn anlänt!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?