Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-03-23 08:55:18 följande:

Gud vilken kass dag vi hade igår. Josefin var ledsen och sov väldigt korta stunder innan hon ville okynnessnutta (fan att hon inte vill ha napp...). Det var bättre i natt, hon sov, om än lite oroligt. Matade 22, 3 och 5.30.

Idag ska vi till BVC, första bilutflykten och första dagen sambon jobbar. Ska bli intressant, hehe :)

Dagens problem: vad har man på sig efter en graviditet, innan man kommer i sina vanliga kläder? Jag har gått ner 12 kg på två veckor, och har alltså lika mycket kvar (minst). Ska man verkligen behöva lägga pengar på kläder man inte kommer kunna ha om ett par månader?

Jag använder mina grav jeans, mamma leggings om jag ska ut bland folk.. Hemma går jag i mjukisar eller harem besöker och linnen ;)

Jag vägrar köpa nya kläder för att sen inte kunna ha dom om ett par månader ;)
  • Misty W

Jahaja.. Idag är sista dagen sambon är "hemma" (han är å kör sin thaiboxning nu) så imorgon är Elton 2 veckor, sambon börjar jobba & jag ska sköta vardag ensam med mina 3 ungar ;) jag är ganska nervös för hur jag ska lyckas med frukost, kläder, tandborstning, fixa flaskor & komma iväg till dagis i tid med en bebis! Tur dottern går själv till skolan.

Imorgon tänkte jag även försöka mig på att ta mig till gymmet å köra mitt första styrke pass (kvällstid) har lagt upp det så att jag har ett underkropps pass & ett överkropps pass i veckan. Dock utan mage! Den ska jag va rädd om så den får vila ett tag till efter snittet!

Jag hejar på er mammor som mår skit och bara vill ha era små bebisar i famnen istället! Hoppas verkligen att ni får igång allt snart så ni slipper må som ni hör och ha ont!!!

• Misty W
    Kpax skrev 2015-03-23 18:51:26 följande:
    Neeej, ska du börja gymma redan?! Fan, då får jag prestationsångest. Jag som bara kör knipövningar och halvtimmespromenader med vagnen :S
    Vi har inte sett hur effektiva pass det blir än.. Tänkte mer börja ned att komma tillbaka till rutinen och tekniken. Inget tungt & ingen stress. Vill bara passa på nu när jag är motiverad ;)

Jag ska jobba på knipet & mina promenader lär inte va längre än 20min ;)

Fast om min sambo får bestämma så ska vi ut på hundpromenader a 1timme på kvällen. Hela familjen så den lille i vagnen och dom större på cyklarna. Jag kommer dö! Han vill väl, men jag orkar inte stressa ner denna gång ;)
  • Misty W
    Astilbe skrev 2015-03-23 20:00:53 följande:

Faen! Blev så optimistisk tidigare i dag när jag insåg att jag ganska snart kommer att gå ner i alla fall en tre-fyra kilo direkt i samband med födseln så nu har jag fullkomligt vräkt i mig en stor blåbärspaj med alldeles för mkt vaniljsås. Alltså detta sötsug...

Är det någon mer som känner mensvärk fast inte i rygg och mage? Jag kan känna den i skinka och höfter. Känns skitskumt.

Så tänkte jag också i slutet ;) njut nu så får man ta tag i överflödet efter!
  • Misty W
    Astilbe skrev 2015-03-23 20:34:19 följande:
    He he! Tycker det är hemskt hur mina cravings har kunnat flippa ut så från apelsin och äpplen till numera kakor, tårtor och bakelser. Har tom drömt om semlor...
    Jag gick från mandariner till julmust . Sen vidare till minst 200g choklad varje dag + glass! Men nu när liten är ute så får jag vänta tills lördag. Kan säga att det är lite tufft! Kroppen skriker efter min älskade choklad :)
  • Misty W
    laila88 skrev 2015-03-24 03:12:18 följande:

Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)

Grattis!!!
  • Misty W

Usch! Förlåt om jag gnäller nu (vet ju att några har det tufft i väntan på liten) men inatt va Elton bara min eftersom sambon börja jobba idag. Han käka ca var 3:e timme MEN jag är så jäkla nojig för psd eller att han ska spy när han sover & då kvävas. Så jackan ju inte koppla av och sova då. Lättare när sambon är delaktig för då ärva två. Ni är iallafall min 9-åring påklädd, käkar frukost & snart dax för tandborstning innan hon drar till skolan vid 8. Då måste jag gå upp helt och fokusera på grabbarna som ska klä på sig och se till att han får i sig frukost samt att komma iväg till dagis senast 9.. Men jag vill bara sova!!! Hoppas ni andra fåren bra dag & att bebisarna tittar ut idag!

• Misty W

Äntligen Septemberbarn & Lilllouise ;)

Grattis!!!!!

Nu har vi några tappra själar kvar! Håller tummar & tår att era små tittar ut snart!

• Misty W
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 12:36:10 följande:

Verkar inte som de vill snitta ändå. Sitter o väntar på besked om de har tid att ta in mig för igångsättning ikväll...

Suck inne på tredje dygnet av fruktansvärd smärta av bråcket o man får bara vänta o vänta.

I måndags satt vi här 5 timmar. Igår 9 och nu har vi suttit här sen tio.

Totalt träffat 6 olika barnmorskor och 4 olika läkare. Alla klämmer på bråcket som bara gör ondare för varje gång,,,

Varje gång jag rör mig, reser mig, sätter mig, går, nyser, hostar eller typ allt jag gör utom att sitta helt still,,, så känns det som en kniv körs rakt in i naveln..,

Jag är så less denna konstanta smärta som inte leder nånstanns och är helt slut både fysiskt o psykiskt redan innan jag ens har fått värkar hur fan ska jag orka ... Sova kan jag inte heller

Nu väntar vi tydligen på en 5 e läkare som kunde komma om 1-2 timmar för ett expertutlåtande om hurvida bråcket kan bli värre av en vanlig förlossning. Om han säger nej så vill de inte snitta bara för att det kommer göra förjävla ont att krysta med ett bråck. Men samtidigt trodde de inte att de har tid för igångsättning förrän imorn eller torsdsg...

Alltså helt allvarligt så orkar jag inte mer snart...

Skickar de hem mig ikväll igen efter ytterligare en dag i detta väntrum.,, ja då bryter jag ihop ;(

Förlåt för gnäll men var tvungen få ur mig lite...

Att dom låter dig lida & ha så ont! Dom borde verkligen hjälpa dig & se till att det går fort!

Håller tummar och tår för dig att du slipper vänta ytterligare dagar!
  • Misty W

KarinIngrid: hoppas du får en bra upplevelse och att dom lyssnar på dig! Snart är din baby förhoppningsvis ute!

Kpax och ni andra som har skrikiga bebisar, jag håller tummar och tår att det inte är kolik utan att det snart går över!

Till alla nya bebisar & deras mammor: Grattis!!!

Här hemma har jag en ganska snäll kille, men att vakna å serva med flaskan under natten är lite tungt eftersom man helt glömt av hur det va med bebisar. Om mina stora kids vaknar på natten så har man bara bett dom gå å lägga sig igen (om det inte varit mardrömmar då dom är välkomna ner i vår säng) sambon får ta sista kvälls flaskan någon gång mellan 22-24, sen är det min tur ca var 3:e timme, brukar bli vid 01:30-03 & sen nästa vid 5-6:30. Ger er som ammar hela nätterna eller har barn som är valna på nätterna en stor eloge! I mitt fall är det mer mitt psyke & rädslan för psd som förstör min sömn, för Elton sover ganska gott ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?