KarinIngrid skrev 2015-03-25 12:36:10 följande:
Verkar inte som de vill snitta ändå. Sitter o väntar på besked om de har tid att ta in mig för igångsättning ikväll...
Suck inne på tredje dygnet av fruktansvärd smärta av bråcket o man får bara vänta o vänta.
I måndags satt vi här 5 timmar. Igår 9 och nu har vi suttit här sen tio.
Totalt träffat 6 olika barnmorskor och 4 olika läkare. Alla klämmer på bråcket som bara gör ondare för varje gång,,,
Varje gång jag rör mig, reser mig, sätter mig, går, nyser, hostar eller typ allt jag gör utom att sitta helt still,,, så känns det som en kniv körs rakt in i naveln..,
Jag är så less denna konstanta smärta som inte leder nånstanns och är helt slut både fysiskt o psykiskt redan innan jag ens har fått värkar hur fan ska jag orka ... Sova kan jag inte heller
Nu väntar vi tydligen på en 5 e läkare som kunde komma om 1-2 timmar för ett expertutlåtande om hurvida bråcket kan bli värre av en vanlig förlossning. Om han säger nej så vill de inte snitta bara för att det kommer göra förjävla ont att krysta med ett bråck. Men samtidigt trodde de inte att de har tid för igångsättning förrän imorn eller torsdsg...
Alltså helt allvarligt så orkar jag inte mer snart...
Skickar de hem mig ikväll igen efter ytterligare en dag i detta väntrum.,, ja då bryter jag ihop ;(
Förlåt för gnäll men var tvungen få ur mig lite...
Att dom låter dig lida & ha så ont! Dom borde verkligen hjälpa dig & se till att det går fort!
Håller tummar och tår för dig att du slipper vänta ytterligare dagar!