Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

När jag va liten och va på kollo så fick vi gurgla vatten med mycket salt i mot halsont. Kanske psykiskt men det funkade då ;)

• Misty W
    Nixe skrev 2015-03-07 12:28:58 följande:

Ju närmare jag kommer snittdatumet ju mer tänker jag och drömmer om allt som kan vara fel med vårt barn :( blir bara mer ochmer nervös, någon som känt samma? Jag som jobbat med svårt sjuka barn under 90% av graviditeten har liksom inte känt av detta alls innan men nu när jag varit hemma ett par veckor så ser jag plötsligt alla bebisar med grava hjärtfel, skador och olika syndrom framför mig. Ska till BM på måndag men känner inte alls att hon är ngt direkt stöd i det här, vi har inte alls klickat på ngt sätt även om hon är trevlig. Vill ju att de sista 11 dagarna ska bli roliga och förväntansfulla men det är verkligen blandat.. Känns som att det första jag kommer göra när bebisen är ute är att börja leta efter tecken för att utesluta diagnoser typ. Ibland är det inte bra att veta för mycket dåligt känner jag :(

Jag är helt med dig! Jag har börjat pris mig för att babyn ska födas utan huvud eller arm eller vad som. Att jag ska dö på under snittet eller att han aldrig börjar att skrika.

Jag har ändå gjort snitt tidigare och det va ju min bästa upplevelse jämfört med dotterns vaginala förlossning.

Men nu är jag så jäkla rädd för allt!

Känns skönt att man ska in dagen innan å kolla ctg & bebisen.
  • Misty W
    pink76 skrev 2015-03-07 19:34:33 följande:

Jag har under de senaste dagarna upplevt total frånvaro av medmänsklighet och empati. Jag har upplevt total hjälplöshet för att slutligen hamna i en sorts tomhet där jag på något plan gett upp samtidigt som jag försöker intala mig själv att jag är stark. Jag klarar det här. Det som inte dödar, härdar, eller vad är det man brukar säga.

Min man, min underbara man gick för att söka asyl i tisdags. Han vill att allt ska gå rätt till, så han gick till migrationsverket för att söka asyl. Där får han rådet att gå till polisen, så ska de hjälpa honom med det.
    Sagt o gjort, så går han dit. Väl där så tar de honom i förvar, tar från honom hans pass o hans telefon.
    Jag får ett samtal från den ansvariga utredaren där hon säger att han ska skickas tillbaka minsann, till hans hemland. Jag kan lämna kläder o tillbehörigheter till honom men jag får inte träffa honom och jag får inte prata med honom.

Så, efter många dagars mailande och ringande, i försök att få tag i rätt personer för att reda ut detta. Få reda på våra rättigheter, vad vi kan och får göra. Hur det ska gå till på rätt sätt. Efter samtal efter samtal med poliser, migrationsverket och åtskilliga advokater så sitter jag nu här mer eller mindre utslagen.

Jag är höggravid, vecka 40 är jag visst i. Och det märks på alla sätt. Ni vet säkert hur ont och hur tung och känslosam man är i det här laget.
    Och då, utöver det, så hemskt otroligt orolig för min man. Att vi dessutom har kejsarsnitt planerat till på tisdag, vilket närmar sig med stormsteg, hjälper inte särskilt mycket. Att inte veta om han kan vara med, om han ens kommer att få se sitt barn det första halvåret ens. Och hur i all världen ska jag klara mig helt själv.

Jag har bönat och bet om någon slags förståelse och empati från alla dessa myndighetspersoner, men får inget gehör någonstans ifrån. Vem är väl jag, denna ensamma lilla människa att försöka vinna något över dessa stora, höga myndighetspersoner.

Så nu, försökar jag hitta något slags konstgjort lugn för att inte sätta igång förlossningen i förtid och kanske få lite granna sömn innan vårt barn kommer till världen. Försöker hitta den inre styrka som kanske finns kvar där djupt inne så att jag klarar av att undvika att bryta ihop under operationen, och undvika att hamna i någon slags depression efter.

Ber om ursäkt för det långa inlägget, men jag kände att jag måste skriva av mig.

Men nej! Jag håller alla tummar & tår att han åtminstone får vara med under snittet och att det löser sig på bästa sätt!

Kärlek och styrka till dig!
  • Misty W
    ebe91 skrev 2015-03-08 04:50:19 följande:

Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!

Äntligen är det din tur!!! Hoppas allt går strålande och att den lilla snart är i din famn!

Kämpa!
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-08 08:40:16 följande:

Jaha, sovit jättebra, inte minsta förlossningskänning. Bristningarna kämpar däremot på, härligt.

Tror jag måste uträtta något idag. Typ sy något eller städa.

Så känner jag också. Bristningarna ökar & något vettigt måste jag få till idag!

Jag ska göra min mage i gips vilket är ett hett tips. Svärmor lurade mig till det med första barnet 06 så även lilla 3;an måste få en gipsmage. Tanken är att spraya dom å hänga på väggen, men dom ligger bara i
  • Misty W

Jag känner som er andra, speciellt nu på eftermiddagen! Arg som ett bi! Dagen va bra och jag va skeptisk till hur min ork och motivation skulle vara idag. Men blev fika i solen på altanen hos mamma & pappa, sen en kaffe i solen hemma på gården med grannarna, sen va hela lägenheten fullt med ungar så jag och sambon gick ner i källaren och rensade ut våra 2st proppfulla (!!!) källarförråd och skicka in i bilen, vända på tippen. Sen vankas det tvättstuga & självklart hade det läckt färg i bilen så blev att skrubba rent den. Sen när jag väl fått ut sonen & hans kompisar så kom dottern från fotbollsträningen och skulle göra sin läxa i köket medans jag lagade mat, men då sa magen, ryggen, kroppen och humöret ifrån och jag tjurar & börjar grina! Nu ligger jag på sängen medans sambon sköter tvättstugan och barnens söndags bad!

Snart middag iallafall! Haha!

Imorgon är det iallafall inskrivning & tisdag är det snitt!

• Misty W
    septemberbarn08 skrev 2015-03-08 18:02:32 följande:

Idag har jag en sån där grinar-dag. Det är sällan jag gråter men just idag behövde jag det nog.

Sambon och barnen for till svärföräldrarna på middag (svärmor tyckte det var okey eftersom det med största sannolikhet inte var magsjuka dottern hade igårnatt). Själv valde jag att stanna hemma bara för att få gråta ifred.

Det slog mig för någon dag sedan att det snart inte är bara vi fyra längre. Visst låter det knäppt? Den här graviditeten var så otroligt efterlängtad och visst har jag hela tiden insett att det kommer en bebis snart.. men det bara tvärslog mig att vi aldrig mer kommer vara bara vi fyra. Våran familj är ju vi fyra, mamma pappa två barn. Och nu ska det komma en till person som ska få plats i familjen och det känns så sorgligt. Det har ju varit så himla bekvämt nu ett tag med barn som kan äta närsomhelst och vadsomhelst, inte använder blöja, inte behöver sova mitt i dan, inte behöver en massa packning bara för en dagstripp. Nu ändras allt!

Jag är ju så glad och tacksam för det här, varifrån kommer dom här känslorna?

Jag är helt med dig! Vi kommer också att gå från oss 4, till 5! Och blöjor, packning o.s.v

Här om dagen va jag helt förstörd över detta och grina nästan en hel dag.. Men samtidigt är jag så glad att vi fick den här chansen :)
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-08 21:05:10 följande:

Ja, heja!

Jag skulle byta binda, och om den blir blöt (inte bara fuktig) skulle jag ringa upp igen, för då vill de ha mig på en kontroll oavsett värkar. Om den inte blev blöt kunde jag lugnt gå och lägga mig :)

Jag trodde man kunde vara hemma ett dygn om vattnet hade gått men man inte har några värkar att tala om?

Jag försöker klocka mina "värkar" (väldigt klena) med en app nu.

Heja på! Hoppas att du lyckas fylla bindan och att det går fort så du slipper ta kontrollen mitt i natten ;)

Fan nu börjar nog alla små kika ut ändå!
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-08 21:29:40 följande:

Ja, det vore onekligen mer bekvämt att åka in runt lunch imorgon, sambon har en välbehövlig tid hos kiropraktorn vid tolv.

Jag har tid hos barnmorskan 8.30, vi får se om det är aktuellt att gå på den :)

Ja din kille behöver uppenbarligen sin kiropraktor :)
  • Misty W
    ebe91 skrev 2015-03-09 06:42:10 följande:

Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.

Grattis!!! Hoppas ni mår bättre snart och kan vara tillsammans! Stor kram till dig och sonen!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?