Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-03-05 08:00:47 följande:

Åh så spännande ni har haft i natt Snö 81 och LillLouise! Trist att det stannat av, men hoppas det bara är vilopaus. :)

Mitt due date är här, men ingen bebis. Jag tog en alvedon innan jag gick och la mig igår, och har haft mindre ont i höfterna i natt, jag får vara glad för den lilla segern :D

Och ska jag vara riktigt positiv så kan jag sträcka mig till att det är en alldeles för solig och fin dag för att ligga och vrida sig i plågor. Jag ska nog sitta ute på altanen för första gången i år

Kanske.

Det tycker jag att du gör helt rätt i! Jag bor i lägenhet med någon form av innegård som grannarna igår kröp ut till så satt en stund igår eftermiddag medans sonen lekte med grann barnen. Idag tänkte jag köpa nån god bulle eller något liknande och sätta mig på gården och suga i mig solenergin!
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-05 08:33:15 följande:

Ja! En vaniljmunk är man allt värd... :)

Ja det va en bra idé, har ett bageri 200meter så kanske skalyxa ännu lite mer ;)
  • Misty W

Jaha då va vi en dag längre in i mars... Nu måste vi ju börja leverera ungar snart ;) ler tummar och tår för alla era känningar, hinnsvep och allt va det är!

• Misty W
    Kpax skrev 2015-03-05 19:17:51 följande:

Ja, nu får det hända lite! Sjukt spännande, så spännande att jag nästan inte önskar att det är min tur längre, börjar bli nervös!

Jag förstår dig ;) känner du att du har koll på läget, tillräckligt informerad o.s.v?

Jag börjar faktiskt bli lite nervös själv även fast jag har ett planerat datum för snittet och även gjort ett snitt redan. Tror att jag är mest orolig för att få hem en liten bebis igen ;)
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-03-05 19:50:32 följande:

Nja... Jag har läst det man "ska" läsa (det man fick hos BM), och kollat upp sånt jag undrat över. Men jag vill inte läsa för mycket heller, jag försöker lita på personalen och kroppen.

När det gäller första tiden hemma har jag många vettiga människor att fråga, och resten panikar jag väl över här på Familjeliv, haha!

Du tänker helt rätt, ingen ide ta ha för mkt kunskap! Då överanalyserar man och så.

Ja det är tur att vi ska fortsätta med våra trådar så vi kan nojja tillsammans!
  • Misty W

God morgon!

Då vs sista helgen som mamma till 2 självgående barn som sover gitt på natten och äter nästan samma mat som oss ;)sonen som snart blir 6år sa att han ska sova hela nästa vecka och inte gå till dagis. Jag fatta inte varför, men sambon berätta att ena fröken på dagis sagt att han ska passa på eftersom bebisen KOMMER skrika hela nätterna. Hon är så skev den där fröken, mycket konstiga frågor, funderingar & uttalanden. Men visst, hon kan ha rätt.

Nä nu ska jag ta mig upp å väcka barnen och fixa frukost då alla kommer iväg i sin tid.

Ha en bra dag!

• Misty W

Jag har ju så stor mage så folk på dagis & grannar har ju frågat "om det inte är dax snart" sen säkert 1månad tillbaka. Nu har jag börjat säga till alla som frågar att efter nästa vecka är bebisen garanterat här. Etta illa tjatande om allt när man är gravid.

• Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-03-06 09:19:50 följande:
    Åh, känner så igen mig! Känns som att detta verkligen är lugnet före stormen! Dottern har sovit hela nätter sedan hon var 1,5 år (är 3 år nu) och även om hon är inne i en liten trotsperiod så är hon ju ändå så mycket lättare att ha att göra med än vad två spädbarn är :-O

Jag hoppas verkligen att dessa två är små tröttisar som bara äter och sover för dottern var verkligen inte det och att underhålla ett spädbarn är fasiken inte lätt, man kan liksom inte sätta dem framför Barnkanalen, haha smile2.gif
    Mina 2 stora har ju sovit hela nötter från dag 1, självklart nån vaken natt nån gång i månaden (precis som mardrömmarna kan dyka upp nu)

Så finns en risk att vi får en skrikis ;) sambons familj tycker att det är dax för oss att få slita lite. Då sambons lillasyster har 2 barn som blir 1år & 3år i år som varken sovit eller ätit och inte gör det än.
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-03-06 10:16:35 följande:

Tog en bild av magen idag med 15 dafar kvar. Ser så rolig ut, som att basketbollen är på väg att trilla av framåt :)

Jämförde med senaste bilden när jag hade 40 dagar kvar. Jisses så liten mage jag hade då. phpywbhu598044.jpg

Oj vilken fin!
  • Misty W
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Grattis!!! <3 som jag har undrat vart du tog vägen!

Skönt att du är på bättringsvägen och att du har din lilla tjej hos dig!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?